Ik heb een hond, een Lhasa Apso, en ze wil alléén maar snoep.
We hebben in de keuken op de vensterbank een pot staan met hondensnoep, en iedere keer als ik haar heb uitgelaten en ze heeft haar behoefte gedaan is het eerste wat ze doet als we binnenkomen naar de vensterbank rennen voor een snoepje. Want ja, ze heeft wel haar behoefte gedaan en dat verdient een beloning

Vroeger vroeg ze alleen maar snoep voor dingen waar we haar normaal voor belonen, maar nu vraagt ze snoep als beloning voor werkelijk álles wat ze doet waar we tevreden mee zijn.
Ook als iemand in huis in zijn handen klapt denkt ze dat het applaus voor haar is en rent ze keihard naar de snoepjes.
Als iemand het woord 'Goed zo' of 'Bravo' (mijn moeder is Frans en ik ben tweetalig opgevoed, dus de hond luistert ook naar Franse commando's) doet ze hetzelfde.
Ze doet ook nog eens alleen waar ze zin in heeft, dus als ik haar vraag om een poot denkt ze dat ze het trucje zelf maar even kan overslaan en alvast een snoepje mag

We zijn al gestopt met geven maar soms blijft ze gewoon heel de dag bij de snoeppot zitten en valt uiteindelijk daar in slaap.
Soms eet ze haar brokken zelfs niet meer omdat ze snoep wil.
Wat te doen?
Bedankt.

dankjewel!
) weet dat hij na zijn medicijnen (2 maals daags tegen epilepsie) een koekje krijgt. En wacht daar ook keurig op.
dan staat hij al bij het kastje voor zijn koekkie... Is erg leuk als je veel visite krijgt op 1 dag.
Bot in zijn bek en kwispelen maar...
. Daar trapten we dus mooi niet in. Dan stuurde ik hem weg (bijv bench of op de gang), negeerde hem volledig en hield ik zijn bot. Totdat IK bepaalde dat er iets lekker in ging en hij hem kreeg. Vaak dus uren later als hij het vergeten was namelijk op het juiste moment dus als de kinderen naar bed gingen. Het bedelgedrag was hiermee al snel minder.
en schut dan zijn kop en kijkt weer hoopvol
.... Moeilijk te weerstaan maar hij krijgt ook dan pas echt wat als de mensen al gehad hebben.
dus dat vergeef ik haar wel haha.