Eerste keer in de trein met de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Chip

Eerste keer in de trein met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 14:48

Volgende week ga ik voor het eerst naar een fotomeeting met mijn hond.
Omdat ik geen vervoer heb kunnen vinden, ga ik het eerste stukje (20 minuten) met de trein, en word ik daarna opgepikt.

Dit is de eerste keer voor hem in de trein, dus ik probeer nu een beetje op en rijtje te krijgen hoe ik het ga doen. We gaan naar een fotomeeting, dus het is niet echt de bedoeling dat hij al helemaal doodmoe in de trein zit. Ik wil hem vooraf wel goed uitlaten natuurlijk. En misschien wat te knabbelen mee, ook al denk ik dat hij alles om zich heen veel interessanter vind.

Ik zit ook een beetje met waar ik moet gaan zitten. Het 2e station is mijn eindbestemming , dus zat te denken om bij een fietsenplek te gaan zitten. Is dat verstandig? Of kan ik beter ergens anders gaan zitten? Hij kan op schoot, maar omdat het nieuw is kan hij waarschijnlijk zijn rust niet vinden dus is het op, af, op, af etc.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips!

Vjestagirl

Re: Eerste keer in de trein met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:51

Zelf zo normaal mogelijk doen. Hond op de grond onder je stoel of bij je voeten leggen en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het is maar 20 minuutjes.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:53

Vjestagirl schreef:
Zelf zo normaal mogelijk doen. Hond op de grond onder je stoel of bij je voeten leggen en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het is maar 20 minuutjes.

Dit :)
Gewoon normaal doen, hij heeft maar te blijven liggen :D
Denk dat extraatjes en kauwdingen alleen meer onrust gaan geven, zeker in een drukke trein.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:56

Een matje meenemen waar hij op kan gaan liggen. Of op schoot houden. En even aan denken om een hondenkaartje te kopen, volgens mij niet nodig als je hond de hele reis braaf op schoot blijft maar dat weet ik niet zeker, kun je nakijken op ns.nl

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:56

Gewoon normaal doen idd.
En neem voor de zekerheid wat doekjes/ zakjes mee zodat je het kan opruimen als hij van de zenuwen per ongeluk iets doet ;).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:57

Inderdaad gewoon doen. Ik vind het wel slim van je om bij de fietsen te gaan zitten (of zo'n andere 'cabine' tussen coupés in). Daar kan hij, als hij wil, wat onrustiger doen dan in een drukke coupé. Komt goed :j

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:10

Ik neem inderdaad poepzakjes mee en een rol wc-papier, je weet het nooit natuurlijk :') En op de meeting zelf kan het vast ook nog wel van pas komen voor fotografen/ hondeneigenaren.
Honden kaartje weet ik :j

Even kijken of ik hem misschien deze week op een handdoek kan laten liggen, dan neem ik die wel mee. Heb nu alleen een mand, beetje onhandig vervoeren.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:19

Gewoon normaal doen. Desnoods even helpen om de trein in te komen (mijn hond vond het stukje de trap op het engste). Verder vooral niet aaien/lief praten als hij het toch spannend vind.

Mijn mechelaar vond de bus de eerste 2 keer echt een hel en dood eng. Ik heb gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Nu stapt ze overal in en gaat rustig liggen slapen. Heel af en toe kijkt ze bij de trein nog een keer naar het opstapje. Even overtuigen en als ze er eenmaal is, is er niks meer aan de hand.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:30

Ik neem mijn hond best vaak mee met de trein, heb een klein hondje en heb hem gewoon op mijn schoot liggen of naast me zitten en af en toe belonen met een snoepje :) Heb mijn pup onlangs voor het eerst meegenomen en die maakte er niks van, ging gewoon lekker slapen :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:37

Ik zat ook al even te denken over het 'opstapje' de tein in. Ik denk dat ik hem gewoon optil, en daarna weer zo snel mogelijk neer zet. Hij is nu 3, en heeft een schoft van 40 cm. Maar wel een redelijke angsthaas.
Jammer genoeg in zijn puppytijd nooit over de trein nagedacht.

Bij de fietsen is er niet echt een plek om hem naar buiten te laten kijken of wel? Hij vind dat namelijk (in de auto) altijd geweldig om te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:41

Ondanks dat je hond dit nog nooit heeft gedaan is het toch niet zo bijzonder?
Als je bij de dierenarts bent of je zit eens op een terrasje na een wandeling moet je hond toch ook gewoon aan je voeten zitten en wachten?
Precies hetzelfde dus met als enige verschil dat de trein beweegt en een terras niet. Aangezien je hond autorijden gewend is, moet dit dus ook geen probleem zijn.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:46

Het is misschien niet bijzonder, maar hij is nogal een angsthaas, en ik wil gewoon even op een rijtje hebben hoe ik het ga aanpakken. Evt tips qua zitplekken dus, dingen die handig kunnen zijn in de trein.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:52

Juist omdat het een angsthaas is, moet jij doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Geen aandacht aanschenken en normaal gedrag eisen.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:56

Dat soort tips zocht ik dus, is ook al eerder genoemd, maar bedankt! :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:59

Vergeet het treinkaartje voor je hond niet..

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 17:14

Jup! Aan gedacht, dankjewel! Volgens mij heb ik nu wel alle belangrijke dingen bij elkaar.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 17:24

Hij heeft alleen op de terugweg in de trein gezeten, heenweg kon ik met een fotograaf meerijden.

Hij was al helemaal moe, sliep in de auto richting station al bijna, maar hij was braaf! Volgens mij was het zelfs ontspannend, hij paste mooi op schoot, ging zelf de trein in en uit, toppertje :)