) uit blik, wat ze hartstikke lekker vindt. Nou vind ik het leuk om haar af en toe iets extra's toe te stoppen. We hebben niet regelmatig vlees in huis (ik ben vegetariër en mijn ouders doen daar het overgrote deel van de tijd aan mee), maar wanneer mijn ouders bijvoorbeeld vleesbeleg hebben gekocht, snijd ik daar graag een klein stukje vanaf om de poes te verrassen
En toen mijn ouders eens gehaktballen/vis aten, was ook heel duidelijk te merken dat ze die geur maar wat lekker vond.. (Sterker nog, het monster is later op tafel gesprongen en alle overgebleven gehaktballetjes vonden we toen we terugkwamen, met kleine hapjes eruit, op de vloer
)Maar eigenlijk is dat natuurlijk voor mensen gemaakt, dus wie weet wel helemaal niet goed voor een kat? Zeker voor wat betreft beleg, dat is vaak toch op de een of andere manier bewerkt.. En gekookt/gebakken vlees is natuurlijk ook niet de normale voeding van een kat..
Daarnaast heb ik al in een paar topics voorbij zien komen dat bokkers katten hebben die verzot zijn op een specifiek soort fruit/groente of iets anders dat geen vlees is. Is dat niet schadelijk? (Gezien een kat toch gebouwd is als carnivoor..)
Dus: wat mogen ze wel? En vooral: wat niet?

(Overigens, ik ben me ervan bewust dat er kattensnoepjes bestaan, hoor
Maar ons mormeltje geeft duidelijk de voorkeur aan broodbeleg
)
. En dat zijn dus chippies, noten, slagroom en alles wat maar ongezond kan zijn.
Ze zijn alle drie prima op gewicht, dus ik zou niet bang zijn dat ze te dik worden o.i.d. En anders heb je dat ook snel genoeg in de gaten, ze worden niet in één dag of na één keer wat lekkers tonnetje rond