grote hond mee op veerboot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

grote hond mee op veerboot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 16:19

Ik zit erover te denken om dit voorjaar naar Terschelling te gaan met mijn vriend en natuurlijk gaat onze hond mee ( Duitse Dog)!
de overtocht gebeurt met een veerboot, hebben jullie daar ervaring mee?
Hond mag denk niet in de auto blijven als je er zelf ook in blijft zitten?
Nou weet ik dus niet of het verstandig is om mijn hond mee aan dek te nemen. met mensen kan hij goed overweg alleen met vreemde honden niet aan de lijn..
En een door het dolle duitse dog op een boot ~~}> pff lijkt me heel spannend!

Hoe doen jullie dat met name de grote honden mee nemen op een veerboot?

Bedankt alvast!

chocobroodje

Re: grote hond mee op veerboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:09

Ik ben vorig jaar met de hond naar Ameland geweest met de veerboot, maar dan zonder auto en hond 1 maatje kleiner ;) Bij ons ging alles prima, hij vond het wat spannend maar meer niet. Toen waren er meerdere honden aan boord. Neem anders een lekkere kauwstaaf mee ter afleiding :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:06

Onze hond boxer, schoft 70 cm, hebben we eerst even in de auto gelaten en later mee aan dek.

Verder vind ik dat je ten alle tijde controle over je hond moet hebben in het openbaar. Dus dol, ja jammer dan, als jij hem maar bij je houdt en anders ga je op een stil hoekje zitten met hem. Laat je hem onder de tafel liggen en daar heeft hij dan maar gewoon te blijven.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:01

Er mag niemand in de auto achterblijven ivm veiligheid. Ook je hond mag niet in de auto blijven.
Toch proberen je hond onder contole te houden. Binnen of buiten een rustig plekje zoeken. Ze raden ook aan om niet met een hond vanuit het autodek naar boven te gaan maar door de terminal. Dus de 1 rijd de auto erin en komt zo binnen en de ander gaat via de gewone ingang met hond. Via autodek zijn allemaal nauwe trapjes en is niet echt veilig om te lopen.
In de terminal kom je in de wachtrij ook veel honden tegen dus je ontkomt er echt niet aan.
Voor honden kan het best een spannend gebeuren zijn, hoe rustig ze normaal ook zijn. Die van mij flipte helemaal van alle drukte en gedoe en heeft in zn stress iemand gebeten die zich vanuit het niets ove hem heen boog.Dus houd daar rekening dat hij zich anders kan gedragen. De mijne gaat dus alleen nog mee met iets rustgevends en een muilkorf om.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:08

Ik zou hem gewoon mee aan dek nemen hoor. Weet niet aan wat voor riem/halsband je hem normaal hebt lopen?

Hier een flinke uit de kluiten gewassen boxer die loei sterk is als ze haar gewicht en kracht in de strijd gooit.
Normaal is er niets aan de hand maar in sommige gevallen komt dit wel eens naar boven (heeft een bloedhekel aan Cairn terriers, is ze als pup zijnde 2x door gebeten).
Maar soms is ze ook wel eens over enthousiast (bv wanneer je de duinen omhoog loopt naar het strand) en dan met name als we met een groep honden zijn.
Normaal loopt ze met een gewone halsband en is er niets aan de hand.
Maar als we bv naar het strand gaan heb ik haar aan een borsttuig (K9 tuig) en dan trekt ze veel minder. Dit komt ook omdat dit een ander soort tegendruk is dan bij een gewone halsband en bij haar heeft dit een super effect.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:09

Lekker in de auto laten zitten. Niets is zo irritant aan boord als een blaffende hond.
Bovendien is het openen van de kofferbak van je auto niet altijd mogelijk omdat er alweer een auto achter je staat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:45

Wij nemen ze altijd mee aan dek, geen probleem. En twee ervan kunnen ook wat raar reageren op vreemden en honden. Maar het gaat gewoon zonder problemen, ze moesten alleen wennen aan het diepe water dat voorbij kwam en de meeuwen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:42

Bluebontje schreef:
Lekker in de auto laten zitten. Niets is zo irritant aan boord als een blaffende hond.
Bovendien is het openen van de kofferbak van je auto niet altijd mogelijk omdat er alweer een auto achter je staat.

Hond mag vanwege veiligheid niet in de auto blijven. Daarnaast duurt de overtocht 2 uur en mag je tijdens de vaart niet in de auto blijven en ook niet naar het autodek. Je kan dus niet even je hond checken. Niet verstandig. Buiten dat het gewoon niet mag.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:47

Ik ga altijd gewoon in de lounge zitten met onze hond. hij ligt dan naast de tafel. boven aan dek kom ik al niet omdat het een onwijze steile trap is.

Ik loop ook meestal aan boord en mijn vader neemt dan de auto mee en dan komt hij naar het restaurant waar ik dan een tafeltje heb uitgekozen
bij het raam. :j

mocht jouw hond gaan blaffen zou ik gewoon een rustiger plekje opzoeken in de achterlounge of daar buiten op het dek.

niets zo irritant als een blaffende hond in het restaurant. Dat hadden we dit jaar tijdens de overtocht en was echt onwijs irritant.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:59

Mindim schreef:
Onze hond boxer, schoft 70 cm, hebben we eerst even in de auto gelaten en later mee aan dek.

Verder vind ik dat je ten alle tijde controle over je hond moet hebben in het openbaar. Dus dol, ja jammer dan, als jij hem maar bij je houdt en anders ga je op een stil hoekje zitten met hem. Laat je hem onder de tafel liggen en daar heeft hij dan maar gewoon te blijven.

Dat laatste, daar ben ik het mee eens. Misschien zou je van de winter of in het voorjaar een gehoorzaamheidscursus met hem of haar kunnen gaan doen. Daar heb je dan de rest van zijn/haar leven plezier van.
Wij hadden vroeger een ierse wolfshond die je in het begin ook (bijv. bij het gaan naar de dierenarts :D ) de straat over wilde trekken. Dat is met streng zijn helemaal opgelost.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 16:06

bedankt voor al jullie reacties! Waarschijnlijk ga ik met de auto richting belgie, maar is nog niet zeker!
Ik zit met hem op les bij martin gaus in lelystad maar als hij eenmaal de honden kent is er niks meer aan de hand, ben er ontzettend mee aan het oefenen maar er zit helaas nog geen vooruitgang in bij vreemde honden als hij aan de lijn zit..
los is nooit een probleem, waarschijnlijk breng ik de spanning naar hem over :( wanneer ik een hond aan zie komen omdat ik eigenlijk al weet hoe hij gaat reageren..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:38

love_Soraya schreef:
los is nooit een probleem, waarschijnlijk breng ik de spanning naar hem over :( wanneer ik een hond aan zie komen omdat ik eigenlijk al weet hoe hij gaat reageren..

Yup. Bekend. De mijne heeft 4 wekenn intern gezeten bij martin gaus. Dit ivm met bijt incident. Daar deed hij het super met de trainster. Zodra ik hem overpakte, was het bal. Ik bracht het onbewust op hem over. Erg moelijk om jezelf dit af te leren. Was goed dat ik daar met eigen ogen kon zien dat hij het WEL kon. Maakte het voor mij iets makkelijker om rustiger te zijn als ik met hem liep. Als ik nu "gewoon" loop en doe dan kijkt hij amper na andere honden. Zodra ik maar iets gespannen lijk, zelfs maar naar die andere hond kijk dan is het bal. Ik pak bijv onbewust de lijn iets strakker beet. Echt nauwelijks te zien. Of kijk hoe mn hond naast me loopt. Allemaal signalen voor hem om te reageren.
Om deze reden gaat hondlief dus altijd met muilkorf om naar dierenarts, veerboot enz. Extra veiligheid en rustiger voor iedereen.