Hond drinkt voor aandacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aresje601

Hond drinkt voor aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 13:09

Hey!
Ik heb een hele lieve duitse dog Emiel. Het is echt een lief beest en gedraagt zich meestal heel netjes.
Maar ik merk nu dat telkens ik bezoek heb Emiel overdreven veel gaat drinken. Doggen hebben van die grote hanglippen en slobberen na het drinken de hele kamer onder (en dus ook mijn bezoek).
Sommige mensen vinden dit niet zo grappig. Dus vanaf het moment dat hij begint te drinken moet ik recht springen en hem gaan afdrogen.

Het is overduidelijk dat hij dit doet om aandacht op te eisen.
Heeft er iemand van jullie tips voor mij om dit te doen ophouden? (zet nu gewoon de bak buiten zijn bereik)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:10

Een paar dagen gewoon niet afdrogen en negeren?

Anoniem

Re: Hond drinkt voor aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:11

Precies... Als 't hem echt om de aandacht gaat (en niet omdat hij dorst krijgt omdat hij wat zenuwachtig wordt van 't bezoek of een andere oorzaak).
Dan is het een kwestie van negeren, negeren, negeren.

Of makkelijker voor jou: Voordat het bezoek komt even de drinkbak weg halen _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:12

gewoon op zijn plaats sturen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:14

Onze hond wordt te enthousiast van bezoek en gaat daarna ook veel water drinken. Ik zorg dat er maar een klein laagje in zijn bakje zit zodat hij wel "wat" kan drinken maar niet meteen iedereen vol kwijlt en onder spugt :o

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:15

Misschien vindt Emiel al dat bezoek erg spannend en gaat hij daarom meer drinken om zijn spanning te richten op iets wat fijn is = drinken ? Ik zou hem dan idd op een plekje laten blijven waardoor hij niet zo geprikkeld wordt door het bezoek ... en de bak dan daar ook laten ....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:16

:') hier ook zo'n lolbroek..
Een riesenschnauzer, grote sik, hoop gedrup. Dus als Nelson gedronken heeft gaat er eerst een handdoek door zijn sik..

Als hij vindt dat het tijd is voor aandacht en hij krijgt dat niet (door bij je te zitten of iets) dan gaat hij drinken...

Bij mij valt het inmiddels mee.. Mijn ouders liepen dan meteen op hem af, en dan stopt hij met drinken. (hij heeft dan immers niet eens perse dorst).
Ik ben een aantal keer om het hoekje van de keuken gaan staan wachten.. Na 2,5 minuut drinken ging hij dan om zich heen kijken van :\ hallo... ik heb geen dorst meer, waar blijft mijn aandacht...

Conclusie; ze zijn te slim, en het blijft lastig... Waterbak weghalen als er bezoek is kan inderdaad. Maar dat is geen oplossing van het probleem, maar het vermijden ervan :) (niet dat dat slecht is dan :) )

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:16

ik ken het probleem met lekker onderslobberen :o heb zelf ook een duitse dog, maar we hadden al kennisgemaakt in de duitse doggen topic :D

Ik zal de bak gewoon even weghalen als er visite komt , want negeren als hij daarna de visite onder gaat slobberen dat kan je gewoon niet negeren :=

trouwens wel een hele slimme hond die dat doet als het om aandacht gaat :o

Aresje601

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 13:26

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ik haal de waterbak nu ook telkens weg. Maar dat is inderdaad gewoon het vermijden van het probleem.

Ik denk niet dat het door de spanning is, ik stuur hem na de begroeting met het bezoek naar zijn plaats, dan is hij altijd heel rustig, maar als ik hem even een moment uit het oog verlies glipt hij naar de waterbak om te drinken, neemt 2 slokken (dus het is echt niet van de dorst) en komt dan al druipend in de woonkamer staan. Ik moet hem afdrogen want zoals je zegt, love_Soraya, je kan dat gewoon niet negeren als hij alles staat onder te kwijlen. Ik stuur hem dan terug naar zijn plaats en zodra ik mijn hoofd draai doet hij het opnieuw.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:32

Dan toch de bak weghalen, op z'n plaats sturen en hem negeren. Af en toe even bij je roepen, knuffelen of iets wat hij leuk vindt en weer terug sturen. Alleen bij je roepen als hij rustig ligt zonder aandacht trekken. Als hij dat goed doet kun je hem belonen door hem dus te roepen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:23

Wel, jij hebt het hem zelf aangeleerd, dus je kunt het hem óók weer afleren ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:24

Weet je zeker dat het om aandacht gaat?

ik kende een hond die ging ook als een gek drinken als er iemand binnenkwam.
die was gewoon zo zenuwachtig, en dan ging ie drinken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

yenopi schreef:
Misschien vindt Emiel al dat bezoek erg spannend en gaat hij daarom meer drinken om zijn spanning te richten op iets wat fijn is = drinken ? Ik zou hem dan idd op een plekje laten blijven waardoor hij niet zo geprikkeld wordt door het bezoek ... en de bak dan daar ook laten ....

Je zit in de goede richting.

Drinken kan voor honden een teken van stress zijn. Het kan zijn dat Emiel het eigenlijk allemaal wel erg spannend vind en daarom overmatig veel graat drinken.

Onze hond doet dit ook als mijn neefje op bezoek vind. Hij vind kleine kinderen erg spannend en dit verhoogt bij hem de stress waardoor hij overmatig veel gaat drinken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:54

Aresje601 schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ik haal de waterbak nu ook telkens weg. Maar dat is inderdaad gewoon het vermijden van het probleem.

Ik denk niet dat het door de spanning is, ik stuur hem na de begroeting met het bezoek naar zijn plaats, dan is hij altijd heel rustig, maar als ik hem even een moment uit het oog verlies glipt hij naar de waterbak om te drinken, neemt 2 slokken (dus het is echt niet van de dorst) en komt dan al druipend in de woonkamer staan. Ik moet hem afdrogen want zoals je zegt, love_Soraya, je kan dat gewoon niet negeren als hij alles staat onder te kwijlen. Ik stuur hem dan terug naar zijn plaats en zodra ik mijn hoofd draai doet hij het opnieuw.

Dat de hond rustig in zijn mand ligt wil niet zeggen dat hij niet gestresst is. Stresssignalen kunnen erg klein zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:56

Honden verzinnen gekke dingen voor aandacht. De mijne heeft een (korte) periode gehad dat ze onwijs veel poepies liet als er visite was.
Visite= geen aandacht voor hond. Hond liet poepies en iedereen reageerde daarop = aandacht = hond gelukkig.
Het duurde even voordat ik deze link zag en vanaf dat moment heb ik ze iedere keer dat ze het deed op de gang gezet met de deur dicht. Even afzonderen en negeren en na 5 minuten weer terughalen. Op die manier was het in een mum van tijd over, want hond is liever bij ons zonder aandacht, dan op de gang helemaal in d'r uppie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:00

heel makkelijk. Maken dat de waterbak in een andere ruimte staat. Gaat hij drinken? Deur dicht en helaas hij kan niet meer bij het bezoek zijn. Het gedrag is dan zo weg (hier al vele jaren boxers waarvan we de hangwangen ook drogen) want leverd eenzaamheid op i.p.v. aandacht en gezelligheid.

Aresje601

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 06:21

Bedankt voor alle reacties!
Er staan heel wat goede tips in. Ga ze zeker proberen :)