Aaarghhh wat kan ik hier boos om worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Aaarghhh wat kan ik hier boos om worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:26

Een kennis heeft al meerdere honden gehad.. Nooit langer gebleven dan 3 maanden. Elke keer was er wel weer een andere rede.
Zo beet de vorige stafford spelenderwijs in de kinderen.. Maargoed wat verwacht je als die het bij jou wel mag doen.. Moest dus weg..
Was die te druk.. Logisch als je geen beweging geeft..
ect ect..
Nu sinds kort hebben ze een Amerikaanse Bulldog erbij..
Snap je al waar ik heen wil? -O-

Beest krijgt hoogst waarscheinelijk niet de beweging die die nodig heeft en al helemaaaaaaal niet de opvoeding.
Hier zelf kan ik al wakker van liggen, aangezien ik geboren ben tussen de honden en echt niet zonder kan leven.. en als ik dan zie hoe een andere hond opgevoed word ed... Kan ik me best ... Uhhh.. aan irriteren..

Nee het ergste van alles! Ze wil der laten dekken!
Hond is 3 jaar (dus qua leeftijd niks op aan te merken), als is het dan van hetzelfde ras (?) en buiten dat hebben ze amper ervaring met dit ras noch bevallingen.. En het is ook niet het eerste nestje van deze hond.
Dit doen ze allemaal puur voor het geld.. Dus denk maar niet dat die hond de nodige keren de dierenarts te zien krijgt.. Alles moet zo goedkoop mogelijk.

Waar gaat het heen met de wereld.. Wat kan je hier nou aan doen? ;(

dierenfan

Re: Aaarghhh wat kan ik hier boos om worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 07:10

helaas kan je er niets aan doen. Dan hopen dat ze beseffen waar ze aan begonnen zijn en de puppen niet vroeger dan met 7.5 á 8 weken weg doen en hopen dat niemand de puppen wil hebben (ze moeten maar eens op MP zoeken hoe enorm veel van deze nestjes er al zijn waar niemand vanaf komt). Als ze al geen zin hebben in fatsoenlijk uitlaten dan zijn ze de puppen zo bui. Als er iets enorm veel werk en tijd kost en als je het niet goed bij houd enorm gaat stinken dan zijn het wel puppen!! De eerste weken is het nog rustig voor de eigenaar maar daarna zeker bij een wat groter nest kan je je beter bergen want de meeste mensen beseffen niet dat je dan wel bijv. 8 niet zindelijke monsters in huis heb die wel de boel willen verkennen, spelen, blaffen enz.

Je kan alleen de tip geven het niet te doen en zeggen dat het sowieso veel geld kost (je moet toch een puppenren hebben, ondergrond, speelgoed, veel kleden, dagelijks wassen, mams eet 3x zoveel, de pups eten ook, ontwormen/ontvlooien, eerste enting, chip, veel mensen op bezoek, enz. enz. enz.) en als het slecht gaat dan nog een keizersnede. zijn het er veel dan bijvoeren, ook 's nachts.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:31

Inderdaad flink ontmoedigen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:35

kan je , je kennis niet gewoon helpen
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 07-01-13 08:37, in het totaal 2 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:36

briitje schreef:
Een kennis heeft al meerdere honden gehad.. Nooit langer gebleven dan 3 maanden. Elke keer was er wel weer een andere rede.
Zo beet de vorige stafford spelenderwijs in de kinderen.. Maargoed wat verwacht je als die het bij jou wel mag doen.. Moest dus weg..
Was die te druk.. Logisch als je geen beweging geeft..
ect ect..
Nu sinds kort hebben ze een Amerikaanse Bulldog erbij..
Snap je al waar ik heen wil? -O-

Beest krijgt hoogst waarscheinelijk niet de beweging die die nodig heeft en al helemaaaaaaal niet de opvoeding.
Hier zelf kan ik al wakker van liggen, aangezien ik geboren ben tussen de honden en echt niet zonder kan leven.. en als ik dan zie hoe een andere hond opgevoed word ed... Kan ik me best ... Uhhh.. aan irriteren..

Nee het ergste van alles! Ze wil der laten dekken!
Hond is 3 jaar (dus qua leeftijd niks op aan te merken), als is het dan van hetzelfde ras (?) en buiten dat hebben ze amper ervaring met dit ras noch bevallingen.. En het is ook niet het eerste nestje van deze hond.
Dit doen ze allemaal puur voor het geld.. Dus denk maar niet dat die hond de nodige keren de dierenarts te zien krijgt.. Alles moet zo goedkoop mogelijk.

Waar gaat het heen met de wereld.. Wat kan je hier nou aan doen? ;(

zeg dit gewoon eerlijk tegen je kennis,
meschien kan je haar helpen :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 13:19

Haar helpen is geen optie. Ga niet meer met haar om, omdat ik andere prioriteiten en principes ed heb. Heb er al eerder uitgelegd (toen dr schoonzus ook een nestje voor de lol nam) dat het geen lolletje is en er veel bij komt kijken. Ik denk dat ze vergeten dat de moeder veel extra voeding nodig heeft, een puppyren ed.. Deze zal ze denk ik ook niet aanschaffen.

Ik kan het natuurlijk wel nog een keer zeggen, maar ze denkt geloof ik allang dat ik betweter ben. Maargoed ik ben tussen de honden geboren, dus weet waar ik t over heb..

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:01

Oh ik weet hoe jij je voelt!
Ik ken ook zo iemand, verschrikkelijk!
Gelukkig nam deze geen nestje, maar de honden (pups) gingen wel tot 3x toe weg omdat ze niet zindelijk waren ( 'T' werkte ook fulltime, logisch dat ie dan niet zindelijk word) of omdat ze te druk waren of dingen sloopte in huis.. Opvoeding was ver te zoeken bij deze hondjes, en dan had ze ook nog een pittig ras.
Zo ontzettend sneu voor de beestjes, maar ik zag het maar dat ze het bij iemand anders beter zouden krijgen :)

Verder doen wat iedereen zegt, ontmoedigen.
Als het echt te ver uit de hand gaat lopen mbt dierwelzijn en gezondheid, kun altijd nog de dierenbescherming inschakelen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:08

Nou die zou ik ook zo willen inschakelen.. net zo goed als de kinderbescherming.. maar dan ga ik wel heel erg offtopic.. maargoed beest krijg nog steeds (genoeg?) te eten.. En beweging zal die krijgen, totdat het OF slecht weer word OF het nieuwe ervan af is. Ik ga al een tijdje niet meer om met de desbetreffende persoon, maar via fb word je goed op de hoogte gehouden..

Zag ook dat de hond een voedsel allergie had.. ik kan nu al raden, dat ze op de duur weg moet ivm kosten..

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:32

Goed in de gaten houden en schakel zonodig hulp in.

Ik wil niet bevooroordelen maar van wat ik hier lees, hoop ik dat de hond daar weg gehaald word of dat ze er goed voor gaat zorgen (wat in jou ogen geen optie is, vandaar deze reactie)

Maargoed hoelang gaat het dan duren voordat ze weer een hond neemt?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 22:10

Ach.. wil niet zeggen dat ze heel slecht voor dr dieren zijn.. maar mijn mening hoe er met een hond omgegaan moet worden mbt tot voeding, opvoeding, beweging ed.. verschillen enorm.. dus denk niet dat de dierenbescherming hier werk van gaat maken..

en wat je zegt.. hoelang duurt het voordat de volgende komt.. dit is ookal nr 4..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:58

briitje schreef:
Ach.. wil niet zeggen dat ze heel slecht voor dr dieren zijn.. maar mijn mening hoe er met een hond omgegaan moet worden mbt tot voeding, opvoeding, beweging ed.. verschillen enorm.. dus denk niet dat de dierenbescherming hier werk van gaat maken..

en wat je zegt.. hoelang duurt het voordat de volgende komt.. dit is ookal nr 4..

heb er helaas ervaring mee dat de db hier idd niks aan zal doen. Waren toendertijd mn buren die in een opwelling een pup kochten. Eerste dag was het nog leuk; beestje kreeg zelfs teveel beweging die eerste dag want werd de gehele dag van hot naar her gesleept.
De volgende dag was de lol er blijkbaar er al vanaf: zij lagen tot begin van de middag op bed en de pup mocht eindelijk om 6 uur s'avonds naar buiten. En zo ging het vanaf toen aan: als het diertje 1 keer per dag buiten kwam dan mocht het diertje zich nog in de pootjes knijpen, want soms deden ze het dier dagenlang niet naar buiten.
Hondje deed dus uiteraard alles binnen, wat vervolgens ook nog niet werd opgeruimd. Stonk zo erg dat je het op de galerij al rook(yup was ook nog eens op een flatje terwijl het een middelgrote hond ging worden; feest in een 2 kamer flatje ter grote van een schuur). Dit ging na ong 3 maanden ofzo de mannelijke helft van het stel zo irriteren dat het dier vanaf toen ook nog eens elke dag geslagen en getrapt omdat hij niet zindelijk was...ja duh |o
Toen ik hier een keer bij was en hem vroeg waar hij in godsnaam mee bezig was; ten eerste de mate van straffen en ten tweede dat het dier echt niet wist waarvoor hij die gigantische aframmeling kreeg meerdere malen per dag, kreeg ik naar me toegesnauwd dat ik me er niet mee moest bemoeien, want hun hond wist dondersgoed dat hij het niet binnen mocht doen. Op mijn vraag hoe het dier dit in vredesnaam moest weten terwijl hij nooit word uitgelaten en zij het de eerste maanden ook wel prima vonden dat hij het binnen deed, daar kon hij uiteraard geen antwoord op geven.

Anyway..om mn verhaal niet te lang te maken; ik uiteindelijk de db gebeld, omdat dat hondje gewoon geen leven had. Kreeg ik later een telefoontje terug, waarin mij werd verteld dat ze er geweest waren en de hond bekeken hadden, maar geen reden zagen om hem in beslag te nemen. Waarom? Dier zag er goed uit, want kreeg wel gewoon normaal te eten en zn vacht zag er ook prima uit.

|o zo frustrerend, vooral omdat ik bij mijn melding al had aangegeven dat het dier prima te eten kreeg, maar dus niet naar buiten kwam (en dus letterlijk he, ook geen balkon ofzo,,,niet dat dat het beter had gemaakt overigens) en meerdere malen per dag geschopt en geslagen werd omdat hij daarom dus ook niet zindelijk was.

Om er nog een happy end aan te breien: pup is uiteindelijk door zijn ouders in beslag genomen en zij hebben hem mee naar hun boerderij genomen waar het dier eindelijk een goed leven kreeg.