Ik zit met een probleempje.. Nouja het echte probleem is pas over een half jaar maar ik wil wel op tijd beginnen.
Wij gaan deze zomer verhuizen naar een ander huis in hetzelfde dorp. De kat gaat uiteraard mee
maar.. Poessie is 14 en heeft haar hele leven al hier gewoond. Ik ben heel erg bang dat ze, als ze daar eenmaal naar buiten mag, weer teruggaat naar ons oude huis. Het is erg dicht bij elkaar, er zit alleen een heel drukke provinciale weg tussen! Nu zit ik te denken wat ik kan doen zodat ze al een beetje aan de omgeving en het huis went als we daar zitten.
Ik ben sowieso van plan haar te laten chippen, maar om te voorkomen dat de dierenambulance steeds moet komen om die chip te lezen wil ik haar ook een halsbandje om doen (met zon veiligheids sluiting) met een kokertje en ons adres.
Uiteraard blijft ze eerst binnen. Ik wilde haar toch wel 3 maanden binnen houden. We hebben een enorme bench geregeld waar ze dan in kan als wij bijvoorbeeld nog wat spullen van binnen naar buiten momenten verplaatsen. Wil niet dat ze dan de kans krijgt om ertussenuit te piepen.
Nougoed, ik zit dus te denken om te oefenen met zon tuigje zodat ik haar na die 3 maanden mee naar buiten kan nemen en ze niet in het diepe gegooid word als ze dan wel naar buiten mag. Uiteraard sluiten we de tuin helemaal af maar er zijn dan altijd nog wel gaatjes waar ze door kan.
Het is een buitenkat dus helemaal binnen houden is gewoon geen optie. Ik vraag me ook heel erg af hoe we die 3 maanden vol gaan houden maar dat moet wel. Gelukkig is de nieuwe huiskamer 2x zo groot dus heeft ze meer ruimte om heen en weer te rennen (ze word er altijd erg druk van als ze steeds binnen is).
Wat zal ik doen? Gaan oefenen met het tuigje? En hoe zal ik dat aanpakken? Ze heeft m nu een paar keer omgehad maar is niet blij als ik hem omdoe. Daarna slaapt ze gewoon verder. Ze vind alleen dat ze niet kan lopen met dat ding om :p hoe leer ik haar dat dit wel kan? En heeft het nog wel zin voor een 14 jarige kat.
*als je alleen maar boze reacties kunt geven, laat ze dan maar gewoon weg*