Overzicht gastopvang kittens 2011 - 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Overzicht gastopvang kittens 2011 - 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 23:57

Omdat we inmiddels alweer 2 jaar gastgezin zijn van het asiel in Beilen, vind ik het wel leuk om een overzichtje te plaatsen met alle kittens die we in die 2 jaar hebben opgevangen.

Het begon Juni 2011 met het H-nestje, Hugo, Hella, Honey en Hester.
Allemaal zwart wit en zo'n 7 weken oud, hebben maar 3 weekjes bij ons gezeten om de juiste entingen enz. te krijgen.

Hella, Hugo en Hester
Afbeelding

Vlak voor ze weggingen kregen we het verzoek van onze coördinator om nog 7 kittens (1 nest) op te vangen, wel tam maar onder de vlooien en een aantal van hen erg mager.
Dit was het N nest, Nico, Niels, Nelis, Nola, Nadine, Naila en Nadja.

Nico, Nadja, Nelis, Naila, Nadine
Afbeelding
Nola
Niels

Al snel bleek dat ze naast vlooien ook Giardia (darmparasiet) hadden waardoor ze een tijd behandeld moesten worden met medicijnen waardoor ze helaas langer moesten blijven.
uiteindelijk zijn 3 kittens bij bekenden geplaatst en heeft de rest via het asiel een huisje gevonden.

Hierna kwamen in September Okkie en Romy, die erg schuw binnen kwamen.
Afbeelding
Romy een paar weken later totaal niet meer schuw.

Daarna hebben we een weekje lang Vito, Vaja en Venco in huis gehad die alleen even de entreactie moeten afwachten, hier heb ik niet echt goeie foto's van.
Meteen daarna kregen we Reese aka Kikkertje, die was ook iets schuw en had niesziekte waardoor het klonk alsof ze kwaakte terwijl ze miauwde vandaar Kikkertje.
Afbeelding
Ze is hier een flinke tijd geweest omdat ze zich op het asiel niet goed zou laten zien uiteindelijk is ze bij een heel fijn ouder stel in huis geplaatst.

Begin Oktober volgde Weezel, zij is met een vangkooi gevangen omdat haar moeder verwilderd was, ze was zelf ook behoorlijk schuw en had een lichte oogontsteking.
Afbeelding
Weezel is geplaatst bij mijn schoonzusje dus ik zie Weezel nog regelmatig.

Na Weezel kwam vrij onverwacht toen we het idee hadden dat het kittenseizoen over was ineens Elmo, Elmo is hier 500m hemelsbreed vandaan gevonden met een gebroken achterpoot.
Hij was op dat moment ongeveer 8 weken en moet minimaal 3 weken benchrust en heeft bij ons kunnen aansterken.
Elmo bij binnenkomst:
Afbeelding
Elmo 1 maand later
Elmo is volledig hersteld en geplaatst bij een gezin met een dochtertje die helemaal uit Den Haag zijn gekomen om hem op te halen.

Toen we echt dachten dat we even rust zouden hebben kwam ineens op 19 januari Manco.
Manco was gevonden met zijn voorpoot in een rattenklem waarop de vinders de dierenambulance hebben gebeld, die hebben hem met spoed naar de dierenarts gebracht waar zijn voorpoot is geamputeerd.
Hierna heeft hij bij ons gerevalideerd.
Volgende link kan schokkend zijn:
Manco met poot in klem
manco dag na de operatie
Afbeelding
Manco op TV vlak voor plaatsing

Manco is uiteindelijk geplaatst bij een vrijwilliger van het asiel, waar hij echt een luizenleventje heeft.

Eind April kwam Ayla binnen, ze kwam zwanger aanlopen op een camping en in uiteindelijk ruim 3 weken laten bij ons bevallen van 7 rooie kittens.
Mama Ayla:
Afbeelding
Bultje kittens 5 weken oud
Drinkende kittens 1 dag oud

Drinkende kittens 6 weken oud

De kittens waren allemaal zo geplaatst mama Ayla is helaas afgelopen maand pas geplaatst via het asiel.
Meer foto's staan in dit topic [BB-ITP] 7x rood =

Begin augustus kwamen Nick en Niels ook rood en nog een beetje schuw, ze kwamen van een ander gastgezin die er geen tijd meer voor had en zijn hier erg kort geweest dus geen goeie foto's.
Eind Augustus kwam Nina, zij was samen met haar broertje en zusjes gevangen bij de TT-baan en waren dus erg schuw.
Na 3 weken was hier nauwelijks iets in veranderd en is ze naar een ander gastgezin gegaan waar haar zusje ook zat.
Uiteindelijk is ze via het asiel geplaatst op een boerderij zodat ze niet te veel contact hoeft te hebben met mensen.
Afbeelding

Toen was het tijd voor Ranomi, Ronja, Roumadi en
Racoon, kittens van een tamme moeder die al een tijdje op een camping rondliep, zelf waren ze iets schuw.
3 weken later waren ze alle 4 tam en zijn ze via het asiel geplaatst.

Daarna kreeg ik meteen de ondernemende Yvo en verlegen Yuri, die nog iets te jong waren voor plaatsing, maar wel erg leuk, lief en tam.
Yuri verstopt achter Yvo;
Afbeelding

Bij het wegbrengen van Yvo en Yuri werd door het asiel gesmeekt of ik 3 kittens mee wilde nemen die last hadden van een ernstige oogontsteking.
Ombai, Ontario en Sabine.
Ze zaten bij een gastgezin maar die hadden niet de tijd om om het uur te zalven, wat bij deze kittens echt nodig was.
Uiteindelijk gingen Ombai en Ontario met mooie oogjes weer terug naar het asiel om geplaatst te worden en is een oogje van Sabine verwijderd omdat die volledig was aangetast door de ontsteking.

En dan de laatste kittens van 2012, Babet en Bjorn Borg aka Flip aka Onderbroek.
Ze hadden niesziekte en Giardia waar ze voor behandeld moesten worden, na meerdere kuurtjes en bij Babet nog een zware oogontsteking waarna een oogje is verwijderd , is ons huis vandaag eindelijk weer kittenvrij.
Flip is vandaag via het asiel geplaatst en wij hebben Babet vanmiddag naar haar nieuwe baasje gebracht, mijn schoonzusje en ze leeft nu dus samen met Weezel.
Flip:
Afbeelding

Nu hebben we ons huis weer even voor onszelf daar zijn onze eigen katten vast ook wel weer blij mee ondanks dat ze geen problemen hebben met de kittens.
Hopelijk blijft het nu tot ergens minimaal april rustig.

Rennie89

Re: Overzicht gastopvang kittens 2011 - 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:07

wat onwijs leuk zeg, en goed intiatief! Lijkt mij ook absoluut het einde om te doen <3 krijg je alle medicatie trouwens vergoed of moet je voor alles zelf betalen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:11

Alle kosten van voer tot medicatie wordt betaald door het asiel, ook de grote moeder-kittenkooi die we gebruiken is in bruikleen van het asiel.
Het grootste gedeelte krijgen we al van het asiel zodat er weinig zelf aangeschaft moet worden, even bellen en er wordt weer een lading brokjes en kattenvoer gebracht.
De meest voorkomende medicijnen als oogdruppels, pijnstiller voor kittens en 2 soorten antibiotica had ik meestal ook wel in huis.
Verder krijg ik bij elk groepje kittens meteen een lading ontwormpillen en vlooienspul die ze tot de plaatsing nodig gaan hebben.
We kunnen zelfs wasmiddel en schoonmaakmiddelen vergoed krijgen, maar dit kopen we gewoon zelf net als het natvoer wat we de kittens geven.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:12

Wat een heerlijk overzicht!
Ik vind mensen zoals jullie echt geweldig, jullie doen zulk mooi werk :j
Ga zo door!!

Ik zou het ook graag doen (in iets kleinere vorm O:) ) maar vrees dat hier de omstandigheden niet helemaal perfect zijn (werk full-time)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:17

Wat lijkt me dat gaaf om te doen zeg! Wel moeilijk om telkens afstand te nemen. Nooit eentje gehouden?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:25

Nooit 1 gehouden, het kitten wat erbij gekomen is vorig jaar kwam zelfs van een ander gastgezin.
Wel veel kittens waarbij ik het jammer vind dat ze weg gaan, omdat ze er al zolang zijn, of gewoon een geweldig karakter hebben.
We hebben alleen de afspraak dat er niks meer bij komt en daar houden we ons aan en dat is tot nu toe eigenlijk geen probleem geweest.
Naila, Elmo en Bjorn Borg zijn met moeite weggegaan maar hadden oom niet definitief in onze groep gepast.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:50

Wauw Zonnebloem, ik had geen idee dat je dit doet! Wat ontzettend goed! +:)+
Lijkt me heel erg leuk om te doen, en geweldig dat er zoveel katjes een fijn nieuw huisje hebben gekregen!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:32

hoi zonnebloem wat doe je een fantastisch werk,de katjes zijn bij jou heel goed af.maar ik zou ze allemaal wel willen houden,vooral die rooie katjes,wat een schatjes zijn het,ik vind het heel knap werk.ik zou geen afstand meer kunnen doen.de katjes zijn bij jou in goede handen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:44

Ooh wat leuk dat je dat doet ! En Yvo <3

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:28

Wat geweldig dat je zo ontzettend veel dieren helpt op deze manier Zonnebloem :) En stiekem ook wel heel bijzonder om zoveel kittens te zien opgroeien lijkt me. Is toch iets wat de meeste diereneigenaren maar even meemaken, en jij zowat het hele jaar door.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:27

Super werk wat je doet!! Prachtig om die kittens zo op te zien groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:07

Wat super gaaf!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:36

Wat leuk om te lezen.
Mijn vader en moeder doen dit ook, afgelopen zomer voor het eerst en die vinden het harstikke leuk!

Hier heb ik ook Jack aan overgehouden. Was op slag verliefd op dat veel te kleine bolletje wol :+
Ze zijn van plan het dit jaar weer te doen. het scheelt het asiel ook zo vreselijk veel tijd :j
Alle kittens die zij tot nu toe hebben gehad zijn ook geplaatst ondertussen.....

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:16

Wat n leuke bengels heb je opgevangen in die tijd.
Ik vang zelf sinds n jaar ook op en gisteren is de laatste kitten van 2012 naar zn nieuwe huisje vertrokken.
Altijd weer even n moeilijk momentje, maar toch ook weer erg mooi omdat je weet dat ze het er goed gaan hebben.
Nu is het wachten op het volgende 'seizoen'

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:06

Wat ontzettend bijzonder zeg!
Super dat je dit doet!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:32

Diep respect Zonnebloem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik zou graag willen alleen tijd he :) als ik ooit met pensioen mag doe ik het ook :)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:05

Wat een leukerds allemaal zeg! <3
Top dat je dit doet, ik zou het ook wel erg graag willen, maar wij hebben al een hele beestenboel in huis haha:P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:29

Ik heb er ook naar gekeken, ik heb alleen geen aparte kamer voor ze in mijn huis, de enige afgesloten ruimte hier is de wc.

Maar wie weet, het lijkt me ontzettend leuk om te doen zodra ik het kan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:06

Top dat jij (en partner?) de katten opvangt.
Ik vind Elmo heel erg opgeknapt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:10

* Smelt *
Wat ontzettend schattig <3 & goed van jou natuurlijk!