Mijn moeder heeft een kruising Engelse Cocker spaniel. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten moet dat ras zo eens in de zoveel tijd gezien worden door een trimmer. Niet alleen omdat er ernstige kans bestaat op 'coupe ontploft' (
) maar ook omdat ze na verloop van tijd last krijgen van haren tussen de kussentjes van hun poten, klitten, etc.Nou is mijn moeder een tijdje elke 2 maanden naar de trimmer van mijn oom gereden (150km verderop
) maar de laatste tijd is ze toch meer hier in de omgeving op zoek.Enkele maanden geleden had ze er een in Amsterdam gevonden. Toen ze hondlief daar ophaalde was deze heel kort getrimd over het hele lijf. Dunne pootjes, borst kort, broek weg, staart dun, het was net een kortharige hond

Néxt! Een trimsalon hier bij mij in de buurt gevonden. Erg tevreden over maar logistiek niet altijd helemaal handig.
Nu was hondlief toch weer aan een trimbeurt toe maar trimsalon hier in de buurt is met vakantie.
Mijn moeder komt met het uitlaten regelmatig iemand tegen die tijdens een praatje vertelde dat ze ook honden trimt voor niet al te veel geld. De moeite waard dus om eens te proberen.
Gisteren is de hond getrimd en vandaag kwam mijn moeder langs. Nou... ik ben me werkelijk waar kapot geschrokken!!!!!!

Hond was in een nogal vreemd model getrimd. Kort op de rug en borst, wangen en kop bijgewerkt maar aan de oren was niks gebeurd en aan de voetzolen ook niet. Nou was dat het eerste wat mijn mams was opgevallen, maar goed, dat schaar je nog onder de noemer 'deze trimmer laten we in het vervolg maar zitten'.
Maar wat bleek nou ook het geval... Hond was van onderbuik tot halverwege de borst VOLLEDIG KAAL GESCHOREN!!!!!

En dan niet 'goh een beetje kort' maar 'wat voor operatie heeft ze gehad'-kaal en ook totáál geen logische vorm!

Bij haar anus, precies hetzelfde. Gewoon roze huid te zien!!!!
Staart was niks meer van over, alleen op het einde zat een pluim

Bij het ophalen was mijn moeder dit niet opgevallen, dat kwam thuis was toen de hond zich steeds liet vallen en alleen nog maar op haar rug wilde liggen. Ook vandaag hier plofte ze meteen neer en was ze enorm veel aan het rillen.
Ik heb een oude fleecedeken verknipt als jas, want wat moet het ongelooflijk koud zijn als je halve vacht verdwenen is en hondlief wierp zich meteen neer op/in de fleecedeken. Ze heeft lopen krabben dus rode striemen op d'r blote buik, waar we uit een soort wanhoop maar bepanthen op hebben gesmeerd.

Ingerold in de deken was het rillen voorbij maar ik heb die hond nog nooit zo apathisch zien kijken. Alsof ze zich compleet schaamde voor hoe ze eruit zag (ja ik weet dat honden die emotie niet kennen). Ze heeft echt flauw gelegen, en steeds maar bij dat fleecedekentje als veilige haven.
Ik ben echt woest en vind dat mijn moeder op zijn minst het geld voor de trimbeurt zou moeten terugeisen maar mijn mams is er zoeen van 'laten we vooral niet de boel laten escaleren'.
Ongelooflijk hoe iemand zich een trimmer durft te noemen en dan zó te werk durft te gaan. Dit is geen gevalletje 'lelijk getrimd' of 'oeps, verkeerde kammetje erop'... Vind dit gewoon mishandeling

) 

Hoe komt ze er op om die hond zo te scheren! 't is toch zeker geen poedel 
-
Hoor de laatste tijd iets teveel verhalen van mensen die hun hond bij de trimsalon brachten en vervolgens een hondje met verziekt kapsel terug kregen. Haar groeit wel weer aan hoor, natuurlijk, maar toch. Ik zou niet content zijn als iemand met zijn tondeuse even de enorme bos haar van mijn Ollie zou kortwieken eigenlijk