konijn gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charissa90

konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:10

liep ik even buiten om iemand uit te zwaaien, licht er een gevlekt konijn onder de boom.
na een tijdje proberen hebben we hem kunnen vangen en het is een heel tam konijn, nu licht hij in ons oude cavia hok met wat wortels.
morgen maar even naar de dieren winkel klein zakje konijnen voer kopen ! maar wat zou ik nu doen ? de eigenaren maken zich vast zorgen !
briefjes op hangen ? en hoe zie je of het een meisje of jongetjes is ? :$

x

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:11

1. melden bij amivedi.nl
2. briefjes op palen in de buurt / supermarkt hangen
3. tegen mensen in de omgeving vertellen

Ik vond deze zomer ook een konijn en de buurvrouw verderop wist weer via die en die dat die en die zo'n konijn hadden :D Briefjes hingen al 2 dagen en eigenaar miste het konijn nog niet eens {:)-: Ik moest hem vertellen dat zijn konijn niet meer in het hok in de tuin zat :+
Laatst bijgewerkt door Ziviaantje op 03-01-13 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthiaaapje

Re: konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:12

En hooi voeren, das belangrijker dan biks.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:13

lekker opeten :Y)

Nee hoor grapje, ik zou briefjes in de buurt ophangen.

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:18

dankjulliewel ! kan je een konijn ook paarden hooi voeren ;p neem ik gewoon een zakje mee

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 07:19

Ja hoor dat kan

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 07:37

Hooi is net voor als paarden de basisvoeding en dat vul je an met brokjes en groenvoer. Geef hem niet teveel groen tegelijk, als ze het niet gewend zijn kunnen ze er van aan de dunne raken........
Lief dat je je over het konijntje ontfermt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:21

ik hoop voor je dat het baasje deze kwijt is. Meestal wordt 90% van de gevonden konijnen nooit meer opgehaald door de baas omdat deze hun de vrijheid gegeven heeft want ze waren hem/haar beu ;(

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:27

Me vriend heeft een jaar terug 1 zwart konijn gevonden, daar zaten 9 baby's in.
Ze waren allen geholpen maar de dierenarts was er 1 vergeten dus 1 zoontje dook op de mama weer 8 baby's.
En ze hadden er al 2 haha.

Later liepen er bij mij in de straat konijnen daar hebben we er ook 1 van meegenomen (ze liepen er al een jaar maar deze was heel tam en begon er heel slecht uit te zien de rest is weggejaagd door kinderen)

En in de dierenwinkel kon ie het niet laten er 1 mee te nemen

Al met al dus 21 bunny's haha

Maar ts kijk dus uit straks krijg je ook een konijneninvasie haha

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 10:24

ik heb hem nu al hooi gegeven en brokjes, ga even in de buurt vragen of iemand zn konijn kwijt is, en briefjes op hangen. als de baas hem niet komt ophalen ofzoo, dan mag die blijven komt er een konijnen hok en nog een konijntje bij anders is die zo alleeen ;p

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:01

charissa90 schreef:
ik heb hem nu al hooi gegeven en brokjes, ga even in de buurt vragen of iemand zn konijn kwijt is, en briefjes op hangen. als de baas hem niet komt ophalen ofzoo, dan mag die blijven komt er een konijnen hok en nog een konijntje bij anders is die zo alleeen ;p

Super _/-\o_

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:09

Super, TS :j . Bij ons achter loopt ook regelmatig een ontsnapt konijn rond, intussen weten we wel waar die dan vandaan komt :)) .

Een konijn erbij is helemaal super, als je geen eigenaar kunt vinden. Weet je dat je die op een speciale manier moet koppelen om te voorkomen dat ze elkaar lelijk pijn doen? Er zijn een paar Bokkers die je daarmee kunnen helpen met tips, zoals Faniek :) .

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:10

okee ! het is een mannetje ;p dan kan er dus geen vrouwtje bij, maar mannetjes gaan toch vechten ?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:45

Tenzij hij gecastreerd wordt :) , maar ik zou eerst even afwachten of je een eigenaar kunt vinden. Weet ook niet of bijv. twee gecastreerde mannetjes wel bij elkaar kunnen als ze eenmaal gekoppeld zijn, maar dat kan bijv. Faniek je vast wel vertellen :j .

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:31

2 mannetjes niet doen, ook niet als beide gecastreerd zijn, kans bestaat nog steeds heel erg dat het mis loopt.

Mannetje laten castreren en na 2 week naar een opvang om een vrouwtje op te halen :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:41

Oja, jij was de andere konijnenexpert waar ik aan dacht, ik kon alleen even niet meer op je username komen :)) .

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:45

Haha dankje voor het compliment :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:53

t konijn kan idd heel goed ontsnapt zijn uit de tuin of hok.ik ben 1 van mijn eigen konijnen kwijt geraakt doordat de achterburen via onze schutting op ons erf gekomen zijn en t hok expres los hebben gezet(geen idee naar de reden,wij waren op dat moment op vakantie)
t konijn zagen we regelmatig opduiken op een grasveld in de buurt(viel heel erg op,een lotharige)maar liet zich echt niet pakken.een paar jaar zagen we m niet meer,maar een paar weken terug zag ik m ineens weer op een parkeerterein rondhupsen.
geef m idd maar lekker wat hooi,daar kan ie al goed mee voorts.een bakkie water en das een redelijke basis.hopen dat het baasje zich meldt