Probleempje met voer voor mijn katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Probleempje met voer voor mijn katten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:18

Ik zit sinds gisteren met een probleempje en ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Ik heb 2 katten, een kater van 14 en een poes van 6 maanden oud. De poes heeft iets aan haar maag en darmpjes gehad toen ze net 3 maandjes oud was en krijgt speciaal voer. De kater krijgt gewoon brokjes uit de aldi. Het voer voor mijn kater staat gewoon op de grond, poes komt daar niet aan. En het voer voor mijn poes stond altijd op de krabpaal. Heb een grote krabpaal tot tegen het plafond, kater klom er maar een stukje in, voer voor poes stond hoger en ging prima.

Totdat de kater gisteren heeft uitgevonden dat tot helemaal boven in de krabpaal klimmen toch ook wel best leuk is :+ . Meneer peuzeld nu dus ook vrolijk de speciale brokjes voor mijn dame op. Nu zou je mischien denken: waarom geef je de kater ook niet gewoon die speciale brokken. Is dus geen optie... die brokken zijn behoorlijk prijzig en als hij ze nodig heeft, prima dan krijgt hij ze :j. Maar ik vind het een beetje onnodig om hem ook die speciale (dure!) brokken te geven terwijl hij het op gewone ook super goed doet.

Weet nu even niet hoe ik dit op moet lossen, poes zit dus steeds met een leeg bakje...

Caira

Re: Probleempje met voer voor mijn katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:19

gewoon uit elkaar houden als je voert?

Chellebel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:21

Kleinere porties geven (ochtend-avond) zodat ze het gelijk op eten ipv een volle bak voor de hele dag. Duurt wel even voordat ze daar aan gewend zijn..

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 22:24

Ben bang dat dat ook niet gaat werken, had vanmorgen brokjes bijgevuld, hele dag weg geweest, poes had een leeg bakje toen ik terug kwam en was aan het zeuren om eten, maar eet pas als ik uit beeld ben (als ze mij ziet is ze te druk met kopjes geven :+ ), en dan ook maar kleine hoeveel heden, en dan is de ander haar dus al voor.. :P.
Laatst bijgewerkt door xJustMe6 op 03-01-13 22:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:28

Poes een halfuurtje opsluiten in een andere kamer met haar voer?
Wij hebben onze kat met dieetvoer geleerd om te eten in een hondenbench. Alle katten krijgen 2x per dag te eten, hij gaat apart in de bench, de rest eet samen. Als alles op is mag hij weer los en heb ik de andere bakjes al opgeruimd. Hij heeft 2 dagen moeten wennen aan de bench daarna liep hij er zelf al in zelfs als er nog geen voer voor hem stond. Succes!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:28

Kun je ze niet in verschillende kamers houden rond etenstijd? Of eentje op de gang? Wij hebben er ook 2 en ook eentje die normale brokken krijgt en eentje met speciaal dieetvoer (is een dikzakje). Ze krijgen 3x per dag een kleine portie eten en dan zitten ze even een paar minuutjes apart.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:58

Je zou een (vr)eetkist kunnen maken met een kattenluikje met magneet en de poes een speciaal bandje om doen of nog beter zelfs met een chipluikje.
Als je kater aan de dikke kant is zou je eventueel een klein gat kunnen maken waar alleen zij in kan en hij niet.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 01:01

Dat zou wel eens kunnen werken zonnebloem18! Bedankt voor de tip, zal morgen eens even denken hoe ik dat het beste dan doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:47

Heeft ze nog steeds die speciale dieetvoeding nodig?
Kan je ze niet beide op kwalitatief betere voeding zetten, zonder granen? Gezonder voor de katten, hoef je minder van te voeren dus in verhouding niet veel duurder als aldi brokken en ze gaan er minder van stinken+poepen en hun vacht wordt mooier en beter.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:24

Of ze die speciale voeding nog steeds echt nodig heeft is de vraag. Mocht proberen af te bouwen daarmee maar of dat ging werken wist de DA ook niet. Durf het dus niet zo goed aan eigenlijk :o .

Maar ander voer wat voor alle twee goed sta ik ook voor open, wat word er het meest aangeraden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:23

Orijen
taste of THE wild
Sannabell no grain is ook nog wel een goede optie

Kijk eens bij zooplus :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:07

Zal ik doen, bedankt! :)