Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en we hebben nu hier een rottweiler wonen,die echt mega agressief is naar vreemden,die krijgt ook voordat hij de auto ingaat al een muilkorf om...) 
Citaat:De startdosering van phenobarbital is 2 tot 5 mg per kilogram lichaamsgewicht te verdelen in twee tot drie maal daags.
Op geleide van de effectiviteit en/of bloedspiegel (de therapeutische bloedspiegel bevindt zich tussen 20 en 40 mg/l) kan de dosering aangepast worden.
Concreet betekent dit dat bij een dier in behandeling voor epilepsie regelmatig bloed moet worden genomen voor de concentratie aan phenobarbital te bepalen. Uitgaande van de concentratie in het bloed kunnen we de dagdosis voor uw hond gaan aanpassen.
Het middel wordt bij voorkeur in het begin in ieder geval twee maal daags gegeven. Na verloop van tijd kan het eenmaal daags gegeven worden.
Dom van me.Nemurin schreef:Kimmie, ik zat net ook op die site, daar staat echter alleen dat de hond veel gaat drinken en daardoor veel gaat plassen. Daar kon ik niet uit halen of hij incontinent zou worden.
In theorie kan ik me voorstellen dat als je echt, echt, echt ontploft je inderdaad in huis zou plassen als hond zijnde...
Maar 5 minuten nadat je uitgelaten bent? Mogelijk toch incontinent. Misschien ook wel door de pheno hoor, dat weet ik niet.

Maar dat van die korte snuiten is wel bekend inderdaad.