HELP hond heeft last van pootjes na wandelen !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

HELP hond heeft last van pootjes na wandelen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:44

Ik ben straks met mijn hondjes wezen wandelen en nu heeft er 1 last van haar pootjes, ze kan niet stil liggen, rent heel de tijd door de kamer en likt en bijt aan haar pootjes.
Ik heb ze al gewassen en zie er verder niks aan, maar wat zou ik nog kunnen doen om de jeuk/pijn te verminderen ?

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:48

hmmm apart. Wie weet kun je er wat vaseline op doen? Baat het niet, dan schaadt het niet. :)

Creatas

Re: HELP hond heeft last van pootjes na wandelen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:55

Met vaseline sluit je voor het zelfde geldt iets af..
Ik zou even blijven spoelen en nakijken op doorntjes (wellicht een ander die haar dan vast houd voor het geval ze kan snippen). En anders even in telf. overleg met een da.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:57

Ze heeft hetzelfde wel eens gehad van de pekel, maar er is nu natuurlijk niet gestrooid.
Zou een hond ook last van brandnetels kunnen hebben ?

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:58

Ik heb dit ook eens gehad! Heb je op bosgron gelopen of veel in het gras? Kan zijn dat er al hele jonge brandnetels doorkomen (gezien het lauwwarme weer van het jaar zou dit goed kunnen) als het goed is is het met een paar uur over en uiterlijk morgen (kijk naar jezelf hoe het voelt om in brandnetels te staan! Kun je eerlijk gezegd niks aan doen als alleen koelen! (als dit het is maar het klinkt wel zo)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 19:08

Ze hebben idd in de grasberm aan het bos gelopen, het is ook niet dat ze er pijn aan heeft, maar als ze loopt dan rent ze heel overpannen met haar staart tussen haar benen en gaat dan weer liggen, dus ze durft eigenlijk niet te lopen.
De andere hond zit nu trouwens ook aan haar pootjes te likken, maar die doet niet zo overspannen als de pincher.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:02

misschien een wondje in haar poot waar vuil in terecht gekomen is? Ik zou het even een soda badje geven en daarna misschien als ze het laat zitten een verkoelende washand ertegen doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:22

darwin schreef:
Ze hebben idd in de grasberm aan het bos gelopen, het is ook niet dat ze er pijn aan heeft, maar als ze loopt dan rent ze heel overpannen met haar staart tussen haar benen en gaat dan weer liggen, dus ze durft eigenlijk niet te lopen.
De andere hond zit nu trouwens ook aan haar pootjes te likken, maar die doet niet zo overspannen als de pincher.

Klinkt als pijn hoor.
Anders loopt ze niet zo debiel.

Nagels oké? Kussentjes heel? Kloofjes? Tenen? Tussen de tenen?
Ff goed checken mét felle lamp.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:30

Mijn hond heeft het ook wel eens gehad, van pekel, maar ook van brandnetels. Dan zijn de pootjes een beetje gevoelig. Een keer had mijn hond ook de pijnklachten zo erg als jij nu omschrijft. Ze had toen wel veel in de struiken gescharreld (weet niet wat voor struiken), Ik heb het geweekt met biotex naspoelen en dan calendulazalf erop, Na een dagje veel liggen en niet lopen ging het al weer beter.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 10:19

Echt pijn was het niet, ze loopt ook zo debiel als het hard waait.
Gisterenavond was het trouwens al weer over, dus ik denk toch brandnetels.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:37

Voor de zekerheid ALTIJD goed nakijken, maar klinkt inderdaad wel als brandnetels. In het voorjaar tijdens de jachttraining kan Ol hier naderhand ook niet stilzitten en blijft ie maar lopen en krabben en onrustig. Het helpt hier om een beetje voetenspray op z'n voetjes te doen. Is eigenlijk tegen de pekel in de winter maar werkt ook prima tegen brandnetels :)