hoelang nog wachten hond op balkon opgesloten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

hoelang nog wachten hond op balkon opgesloten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:26

Hallo..

Al enige tijd hoorde ij steeds gepiep en het is me deze week al vaker op gevallen dat onze schuine boven buren de hond op het balkon op sluiten..

Hoelang moet ik nog aankijken of gaan bellen en wie moet ik dan bellen..
Al vast bedankt..

iefke

Re: hoelang nog wachten hond op balkon opgesloten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:27

LZP->BB

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:28

ik zou even 114 bellen, kunnen ze altijd een kijkje komen nemen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:29

Om hoelang gaat het dan? Zou ik eerst eens goed in de gaten houden. Zit hij er uren?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:29

Waarom is het erg dat ze hem daar opsluiten? Is het heel lang, of heeft hij geen eten of water? Sommige mensen stoppen hun hond in de bench, dan lijkt een balkon mij fijner.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:30

Ik heb het hier gehad met iemand die zijn hond uren lang in de tuin liet.
Beest blaftte de hele woonwijk bij elkaar :(
Ook als het flink vroor en tijdens de nachten hoorde je het dier.
Ik heb de wijkagent gebelt en het is opgelost nu :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:34

Opzich is er helemaal niks verkeerds aan hoor, een hond kan prima buiten zitten, ook als het koud is.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:38

femo schreef:

Zou het niet handiger zijn eerst eens zelf een praatje te maken met deze mensen en er achter te komen waarom zij dit doen (misschien wel een erg goede reden) en aan te geven indien je er last van hebt?

Lijkt wel of mensen tegenwoordig niet meer met elkaar durven te praten... het zijn je buren!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:44

Net aangebeld.. Deur werdt niet open gedaan was wel iemand binnen dus nog een keer gebeld.
Toen werdt er gereageerd maar deur bleef dicht. Netjes gevraagd of en waarom hondje op balkon zit.
Geen reactie wel de hond naar binnen gelaten.
Vervolgens uitgelegd dat hij al bijna 2 uur zit te piepen..
Geen reactie op gekregen..

Hij zit met enige regelmaat op het balkon en voor zo ver ik kan zien zonder mandje staat alleen maar luidjankend en blaffend bij de deur..
Hou het nog een paar dagen in de gaten en anders toch maar melden..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:09

Sprintje schreef:
femo schreef:

Zou het niet handiger zijn eerst eens zelf een praatje te maken met deze mensen en er achter te komen waarom zij dit doen (misschien wel een erg goede reden) en aan te geven indien je er last van hebt?

Lijkt wel of mensen tegenwoordig niet meer met elkaar durven te praten... het zijn je buren!

Omdat je van te voren soms al weet dat je beter niet in gesprek kan gaan uit lijfbehoud. Heb dat zelf ook mee gemaakt. Naast dat je je sowieso niet meer veilig voelt omdat je de melding (anoniem hoor) gemaakt heb en er actie ondernomen gaat worden zit je ook nog in over je eigen (dieren) daarna. Hier in de buurt gehad met een kat die langharig was en compleet vervilt. 2x een gesprek aan gegaan en 2x kreeg ik te horen dat het kwam omdat het een poedersuiker beest was en niet geborsteld wilde worden enz. dit terwijl ik hem kon borstelen (hij liep hier op straat), knuffelen e.d. uiteindelijk 114 gebeld en die hebben actie ondernomen. Omdat de eigenaar van de kat ging dreigen mijn dieren wat aan te doen heb ik lange tijd in angst gezeten. Mijn kat mag niet van het terrein af en zit binnen als wij niet buiten zijn. Mijn honden ook maar heb ook konijnen buiten zitten.......
Gelukkig is het met dreigen gebleven en gelukkig nadat 114 geweest was werd hij kaal geknipt en voordat het aangegroeid was is hij doodgereden. Heel triest maar denk dat het voor hem beter was. Ze hebben nu een korthaar en die loopt ook door het hele dorp te mekkeren in voorjaar/zomer (niet geholpen kater) maar daar kan ik dan mezelf nog overheen zetten

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:12

Zat even mee te lezen, maar mensen het is 144 (red een dier), niet 114 ;) Anders word het nogal lastig melden!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:10

Als er geen sprake is van mishandelijn heeft 144 geen nut. Als hij nou 24 uur er zit is het wat anders. Voor overlast kun je met de vereniging (ik neem aan dat jullie die hebben op de flat) bellen en als dat niet helpt de wijkagent.