Wie zijn huisdier ook dol op vuurwerk??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Wie zijn huisdier ook dol op vuurwerk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 01:53

Dat vroeg ik me af
Wij hebben 2 katten hier thuis
1 is als de dood voor vuurwerk, maar de andere vind t prachtig (zit nu met een overgebleven rotje te spelen die ik nu wel afpak)
Maar kat 2 vind het vuurwerk machtig mooi
Die heeft samen met mijn moeder vuurwerk staan kijken
Pootjes tegen t raam en hij wist niet waar die moest kijken
Bij elke flits of knal rent die weer na het raam om te kijken haha
Hoe harder de knal of flits hoe mooier die t vind

Ik vroeg me af wie dr nog meer zon vuurwerkfreak in huis heeft

Kaspar

Re: Wie zijn huisdier ook dol op vuurwerk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 01:57

De huisdieren vinden er niets aan, maar mijn fries stond net heerlijk in de de paddock het vuurwerk van de buurman te bekijken.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:07

Onze vorige hond vond vuurwerk geweldig!
Zij ging dan ook mee naar buiten om 12 uur en blafte dan heel hard tegen alle knallen en lichtjes. Staartje ging als een malle heen en weer en als ze binnen was rende ze bijna de kerstboom omver omdat ze alles in de gaten moest houden.

Onze huidige hond is juist bang voor vuurwerk. Was wel even wennen in het begin...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:20

Onze honden vinden het top, de gezelligheid het geknal. Vooral onze staff is er gek op die wil ook altijd de kermis op door de gezelligheid en de drukte het lawaai, geef je die de kans zit ze vooraan op een barknuk in de kroeg :D Inderdaad elke knal en flits wil ze heen en dat staartje gaat als een malle :=

Onze dober vind het reuze interessant en weet niet beter dan dat het allemaal super leuk is door ons en onze staff, ook hij wil graag naar buiten wil kijken en springt er naar toe en soms zie je hem zelfs in de lucht happen naar vuurwerk wat km verder is. Ik houd ze wel uit de buurt want de knallen zijn voor mij al te hard laat staan voor hun, maar van een afstand kunnen ze er uren naar kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:22

Mijn vogel gaat er luidkeels Star Wars deuntjes doorheen zingen. Die denkt dat er een of ander concert wordt gegeven.
Of hij begint hysterisch te lachen :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:23

Daar zou ik dan ook weer van in een deuk liggen Cayenne onze valk parkiet deed dat ook altijd die deed naar een jaar de oe en aahhhs van mn mams perfect na :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 02:27

Waar is de like button haha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:30

Helaas, de katten zijn helemaal verscholen. Allebei onder de kerstboom en daar blijven ze nog wel even :=

De kippen daarentegen vermaken zich wel :Y)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:32

Cayenne schreef:
Mijn vogel gaat er luidkeels Star Wars deuntjes doorheen zingen. Die denkt dat er een of ander concert wordt gegeven.

Wahahaha :')

Overigens vind mijn kat het niet doodeng.. Reageert wel op harde knallen, maar is er niet spastisch onder. De twee katten bij mijn ouders thuis gaan elk jaar rond de 29e verhuizen naar de overloop en de slaapkamers, nog net niet met een koffertje onder de arm en een hoedje op ons uitzwaaiend 'Tot 2 januari!' :P . Ze liggen verder heel relaxed op de uitkijk vanaf de trap, komen af en toe gedag zeggen, maar vertrekken dan weer naar hun hotelletje op de tweede verdieping. Daar staat dan ook een bakje water en de tijdelijke kattenbak, ze komen gewoon beneden eten. Geen stress, het is gewoon dat ze de situatie al voor 17 jaar zo handelen en er zo comfortabel bij zijn :) .

Mijn hond vind vuurwerk niet eng, maar raakt er wel opgewonden van en wil vooral gewoon bij de meute zijn en vind het dan helemaal niet leuk om binnen te moeten blijven en staat dan door het raam te kijken en als je dan kijkt naar hem, dan staat hij daar heel hard te kwispelen voor het raam met een blik van 'En ik dan?!' :(:) .
Mijn jongste broertje is echter vanaf de 28e al helemaal hysterisch om dat vuurwerk en bij elke knal of rotje dat ontploft wil hij kijken waar het vandaan komt en hij heeft een nacht niet kunnen slapen toen hij begreep dat de vuurwerkcorners een dag eerder open gingen *\o/* .. en ja dat brengt wel het een en ander aan onrust met zich mee :Y) ...
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 01-01-13 02:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:33

Cayenne schreef:

Dat is echt schattig <3

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 03:07

Hahahaaa die vogels geweldig!!
Mijn hondje heeft de hele avond staan piepen voor t raam. Zo leuk vond ze t.
Mevrouw ligt ook altijd slapen maar vanavond wou ze maar niet gaan liggen. Ook nu ik op bed lig is nog steeds hyper actief.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 03:30

Hier hetzelfde haha
De ene poes zat al sinds vanmiddag in de badkamer, de ander lag gewoon languit op de tv...
Toen 12 uur en het drama begon, nou dametje op de tv, kijkt op, ogen groot OOEEE LICHTJES!!!
Ze heeft er heerlijk van genoten hahaha

De hond was er doodsbang voor voorgaande jaren, maar nu hoort ze lage regionen minder, dus heeft ze het prima doorstaan :)
De konijnen...vinden het ook wel prima en de hamsters maken zich al helemaal nergens druk om ;)

Onze vorige hond vond het eerst eng, totdat mn broer zei "kijk eens, leuke dingen buiten!"
Sindsdien vond hij het heerlijk en stond hij vol vrolijkheid mee te blaffen hahaha

Mijke_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 06:02

jep, mijn hond is er dol op.. :P
Als hij de kans krijgt rent hij er hard op af, en wil het vervolgens in z'n bek pakken om mee te spelen.
vooral rotjes waarvan de lont aan het aflopen is vindt hij erg interessant.. dus wij moeten altijd heel goed uitkijken

dondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 06:36

ik heb een rottweiler gehad en die was helemaal niet bang voor vuurwerk.
Hij vond het zelfs leuk, moesten juist uitkijken dat hij geen rotjes ofzo in zijn bek nam.
Dat vond hij wel leuk om mee te spelen...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 06:46

Onze hond vind het erg leuk, moet goed in de gaten houden dat hij de poort niet uitschiet tijdens oud en nieuw. Vorige hond was als de dood voor vuurwerk dus ben erg blij dat mijn huidige hond niet bang is!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 07:12

Onze vorige kat was doof en zat ook de hele avond voor het raam te kijken :D .

Nu waren 3 van de 4 katten best een beetje bang :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 08:11

Leuk die verhalen!
Heb een kat gehad die er ook,naar ging zitten kijken in de vensterbank.
Gekke beesten :-)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 08:28

hier viel het alles mee. Beide honden wilden graag naar buiten om te kijken wat er allemaal gebeurde. Mijn ene hond was toen hij hier kwam op volwassen leeftijd doodsbang en nu is hij hier al weer 3 jaar en dit was het eerste jaar dat hij totaal niet meer op vuurwerk reageerde en om 12 uur het alleen maar interesant vond. Mijn andere hond kan er ook echt van genieten en die is ook mee gegaan naar buiten toen het in de buurt rustig was en alleen in omliggende straten siervuurwerk afgestoken werd. Toen de overburen naar buiten kwamen heb ik hem naar binnen gedaan. Wil hem geen angsten aan jagen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:07

De hond rende blij naar buiten om 00.00 . Snel weer naar binnen gebracht waar hij alles vanachter de raam bekeek. De paarden sliepen. Katten zaten boven op bed, hebben ook doorgeslapen
Heerlijk zulke relaxte dieren

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:45

De shetten interesseerden het niks. Victor weet ik het niet van. Maar ik heb het niet gegokt en hij staat dus vannacht (vanaf 12.00, want dan begonnen de buren met carbid schieten) mooi binnen. Hij is namelijk ook al niet zo geïnteresseerd in omheiningen dus ik ging er niet op vertrouwen dat hij erachter bleef.

De hond wordt ieder jaar relaxter en ik vrees dat ik vergeten ben naar de cavia's te kijken (die zitten binnen, maar er werden hier handgranaten gegooid geloof ik. De ramen trilde in hun sponningen en de klokje luidde), maar die zullen wel in hun huisje zijn gaan schuilen. De hond heeft dit jaar niet meer dan een bovenlip opgetild. Zo zien we het graag.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:47

Mijn Noorse boskat vond het gisteravond geweldig om vuurwerk te kijken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:28

Same here....
1 Poes verstopt zich in de badkamer.
Andere poes staat in de vensterbank te genieten van het vuurwerk. De knallen vindt ze wat minder leuk maar dat neemt ze voor lief.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:32

Ik heb 2 katten.
Het siervuurwerk vinden ze prachtig. Volgen ze helemaal.
De knallen vinden ze minder, maar ze zijn er niet bang van. Toen ze klein waren wel. Vlogen ze de zolder op.
Nu kijken ze alleen maar erg verveeld. Vooral als er geknald word en ze liggen op schoot te slapen.

Ik moet oppassen als ze bezig zijn met vuurwerk voor de deur en ik wil naar binnen of buiten.
Dan willen de katten dichtbij gaan kijken..... Doe maar niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:36

Mijn oudste hond is doodsbang voor vuurwerk.
Mijn vorige hond (mechelaar x duitse herder) was totaal niet bang en als de rotjes door de lucht vlogen wilde ze ze het liefste apporteren.
Ze vond al die groepjes mensen op straat erg gezellig.
Als we om 12 uur snachts gewoon binnen waren dan lag ze op haar rug op de bank luidkeels te snurken.
Ik heb nu een jonge herder van 10 maanden en die maakt haar eerste oud&nieuw mee. Ze heeft op straat dwars door al het geknal heen gelopen. Ze keek af en toe wel een beetje verbaasd, maar van angst was niets te merken. Ook om 12 uur vannacht ging ze gewoon liggen slapen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 13:41

De ene springt nu nog steeds van elk (hard) geluid een halve meter in de lucht
Die andere zit alweer te donderjagen haha