Nikass schreef:Het gaat wel om een teefje, en het gaat op gewicht, ze weegt nu 24 kilo, dus dat bedrag klopt volgens mij wel.
Dierenfan: eigenlijk vind ik dat een beter idee, gewoon zelf sparen, maar op de ene of andere manier komt daar dus nooit van. Die operaties van mijn hond, dat was - afgezien van de ellende voor haar - echt een drama: binnen vier maanden 2x 1400 euro betalen. Dat ging dus niet. Maar aan de andere kant vind ik die verzekeringen erg duur en als je hond niet zoiets groots krijgt spoel je het geld eigenlijk door de plee...
welk ras is het? en hoe ver ga je zelf. zou je altijd alles op alles zetten om te proberen de hond te redden of ben je heel nuchter? Kijk zelf doe ik wat gedaan moet worden. De LPC operatie was nodig. Een mankement in de ellebogen kan een hodn gewoon niet mee leven. Mijn andere huidige hond heeft last van rare aanvallen die niet te verklaren waren en mank lopen met alle poten om de beurt. Deze is door de MRI scan gegaan. Het is een boxer en was doodsbang voor een tumor ergens. Ik had van te voren al besproken thuis en daar als het een tumor is dat hij niet meer bij zou komen uit de narcose. Het bleek echter spondylose te zijn in rug en nek wat door de halsband af en toe zeer pijnlijk was en daar kreeg hij dan uitval verschijnselen van. Echter de druk van het hebben van een halsband aan was voor hem al genoeg om af en toe flauw te vallen zonder dus dat er iets aan de halsband zat. Hij heeft nu een tuig wat wel goed gaat ondanks dat zijn rug ook slecht is. Zeer af en toe heeft hij slechte dagen. Worden dit er veel meer dan gaat hij pijnstilling krijgen en werkt dat niet meer voldoende dan laat ik hem inslapen. Ik ga daar niets geks aan doen. Ik wil het graag dierwaardig houden en heb wel het idee dat een behoorlijk aantal mensen wiens dier verzekerd is dat uit het oog verliezen. Die gaan maar door en door en door ten koste van hun dier om dan later te zeggen dat ze alles eraan gedaan hebben en hem een waardig einde gegunt hebben. Ondanks dat dit einde voor de hond beter een jaar/half jaar eerder had kunnen komen.......