Zieke buitenkat verplicht binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Zieke buitenkat verplicht binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:00

Hallo daar.. Ik zit met een probleem en misschien weet iemand van jullie wel raad..
Mijn kat is ziek (moet hoesten en zijn temperatuur was ook iets te laag). Dit is een buitenkat van 12 jaar.
De dierenarts zei dat hij zo veel mogelijk binnen moest als dit mogelijk was.
Oké voor ons, maar niet oké voor onze kat. Die wil echt niet binnen...
Hij wil wél bij ons in de zetel zitten, maar van zodra wij er niet meer zijn wil hij naar buiten.
We wilden hem binnen laten slapen op de gang (niet in de zetel omdat daar kooien met knaagdieren
staan en hij nogal graag daarop springt) of in de keuken, maar dat lukt niet. Ik heb hem gisteren een
kwartier in de keuken laten zitten met zijn eigen mandje en een kattenbak enzo, hij staat gewoon te janken
tot hij buiten mag.. En als hij ziek is vind ik het nog dubbel zoveel zieliger om hem zo bezig te horen.
Dus laten we hem nu toch buiten slapen (hij heeft wel een soort hok met een mand in, dus beschermd
tegen de wind maar niet tegen de kou).
Iemand die raad weet of die dit ook meegemaakt heeft?
Papa zegt dat, als het gaat vriezen, hij wel vaker naar binnen zal willen, maar ik betwijfel het een beetje...
Groetjes, Fien

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:40

Mm.. lastig hoor!
Ik weet niet hoe koud het buiten is?
Probeer in elk geval z'n hokje goed te isoleren, zodat het wat warmer is. Ook kan je er een dekentje in leggen.
Als je hem echt per sé binnen wil hebben, moet je denk ik door het gezeur heen. Het kan, ik heb het ook (onvrijwillig :P ) gedaan. Kat zat buiten, 's nachts, en wilde naar binnen. Normaal liet vaders hem dan binnen, maar die was er niet. Ik had een gebroken arm en kon hem niet binnen laten. Twee nachten lang van zo'n 4,5 uur kattengejank gehoord, toen was het over. Vaders was errug blij dat hij niet meer om 3 uur 's nachts werd gewekt :Y)
Het kan dus, maar het is niet leuk, voor jou niet en voor de kat niet.
Ik zou 'm gewoon buiten laten, zorgen dat-ie het warm heeft en dat hij, als hij wil, naar binnen kan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:44

Je hebt huisdierenkruiken te koop, ik leg er ook altijd een in het mandje in het hok (kan het zeer koud zijn).
Dit kussen leg je 7min in de magnetron en blijft 10u warm (wel steeds koeler hoor maar aanzienlijk warm). Te koop bij zooplus.
De mand niet op de grond zetten maar bet iets hoger en kranten eronder acheelt ook al warmte.

IndianRose_

Re: Zieke buitenkat verplicht binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 13:03

serieus, dat heb ik nog nergens gezien? Dat blijft wel erg lang warm! De mand staat niet op de grond. We hebben een soort hokje met 1 open zijde, mand staat zo'n 20 cm van de grond met ondertussen een heleboel warme kussens en fleece-dekens erin :D We hebben nu ook de open wand voor de helft dicht gedaan voor de warmte. Ik wil hem wel binnen laten, maar nu hij ziek is vind ik het nog zieliger om hem zolang te laten janken..
Bedankt voor de reacties!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:22

Ik heb een nachtje bij hem geslapen in de zetel, omdat die niet alleen binnendurft. Het ging goed, pas om half 5 's ochtends wou hij buiten. Nu is zijn temperatuur gelukkig weer op peil. We laten hem nu 's avonds niet meer binnen, omdat hij dan van de warmte in de koude moet. We laten hem nu meteen gewoon buiten zitten. Gisteren lag die al van 18u in zijn wind-regenvrije mand te maffen, daar was ik blij om :)

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:26

Wat ben jij lief! Echt een topverzorgster, :j
leuk woord eigenlijk, zetel :P

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:57

Haha dankjewel :) Ik heb zelf wel geen oog dichtgedaan, zetel was niet echt leuk om in te slapen :D Juist, ik dacht net 'is zetel wel een echt nederlands woord?' Blijkbaar dus een Vlaams woord :) Jullie zeggen dan bank of sofa zeker? :)

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:20

Ja bank eigenlijk,maar ik vind zetel eigenlijk wel geinig klinken :))

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:17

IndianRose_ schreef:
serieus, dat heb ik nog nergens gezien? Dat blijft wel erg lang warm! De mand staat niet op de grond. We hebben een soort hokje met 1 open zijde, mand staat zo'n 20 cm van de grond met ondertussen een heleboel warme kussens en fleece-dekens erin :D We hebben nu ook de open wand voor de helft dicht gedaan voor de warmte. Ik wil hem wel binnen laten, maar nu hij ziek is vind ik het nog zieliger om hem zolang te laten janken..
Bedankt voor de reacties!

snugglesafe heten zet, en ze blijven echt zo lang warm !

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:46

Zal eens kijken daarvoor, goeie tip is dat!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:48

Ze zijn met een €16 ook prima te betalen. Ik doe het elke werkdag voor mijn poes, die overdag buiten is en in de schuur kan. 's Avonds komt ze binnen.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:21

Ik heb gelijk een snugglesafe besteld!! Merci vr de tip, hier in België heb ik zoiets nog niet gezien. Prijs valt nog redelijk mee, 20 euro.