Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boetjewoor

Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 10:55

{:)-: Vuurwerk.

Gisteravond merkte ik al aan mijn kat dat hij gestresst was, toch moest hij naar buiten (hij moet 's nachts altijd naar buiten van mijn vader..)
Ik heel slecht geslapen omdat ik bang was voor wat nu gebeurt: mijn kat is doodsbang, zag hem net met grote ogen en de oren naar achter langsracen..

Sta de hele ochtend al te roepen en ondertussen kan ik wel janken, wat als hij vannacht om 12 uur nog steeds buiten is?! (Met oud&nieuw mag hij uiteraard wel 's nachts binnen blijven)

Zit nu dus met de laptop voor het raam en kan het niet laten om elke 5 minuten te roepen..

Moest het even kwijt.. Toevallig nog meer bokkers met dit probleem?

Sjors

Re: Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:57

Met wat brokjes rammelen? :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:00

Das vervelend! Even een rondje in de buurt lopen en roepen en rammelen met koekjes?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:01

Toch juist goed dat hij bang is? Laat hij zich niet lokken door mensen die verkeerde dingen van plan zijn.

Die van ons zit 's nachts wel in huis, maar kan naar buiten. Gelukkig niet bang voor vuurwerk. Zolang het niet zoveel is. Om twaalf uur is het niet leuk.
In voorgaande jaren is de kat vaak 's nachts naar buiten gegaan, min of meer in paniek. Maar de volgende dag kwam hij altijd weer binnen.

Ik hoop dat het je wat geruststelt. Vergeet ook niet dat een kat z'n huisje opzoekt, niet z'n baas.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:02

Heb je een schuur of iets, kijk daar altijd heeeeell goed. Als wei onze poes kwijt waren zat ze altijd heel dichtbij huis, zonder dat ze mauwen of iets van zich laten horen.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:02

Heb al met z'n brokjes gerammeld ja. Het is een kat die alleen maar komt als hij zelf wil komen, dus als ik hem ergens zie in de buurt zal hij waarschijnlijk wegrennen :Y)

Pff zit echt in de zenuwen.. Hij snapt er helemaal niks van natuurlijk :(.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:04

Als je hem binnen krijgt is het fijn. Als hij buiten blijft zou ik me niet teveel zorgen maken. Een kat is slim en hij zoekt vast een plekje waar hij zich schuil houdt. Dan komt hij terug als het rustig is. De katten op stal blijven buiten en kruipen weg. Ze zijn dan niet te vinden, 1 of 2 dagen later wandelen ze dan weer op stal rond. Komt vast wel goed.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:06

Janine1990 schreef:
Toch juist goed dat hij bang is? Laat hij zich niet lokken door mensen die verkeerde dingen van plan zijn.

Die van ons zit 's nachts wel in huis, maar kan naar buiten. Gelukkig niet bang voor vuurwerk. Zolang het niet zoveel is. Om twaalf uur is het niet leuk.
In voorgaande jaren is de kat vaak 's nachts naar buiten gegaan, min of meer in paniek. Maar de volgende dag kwam hij altijd weer binnen.

Ik hoop dat het je wat geruststelt. Vergeet ook niet dat een kat z'n huisje opzoekt, niet z'n baas.

Ja dat stelt me inderdaad wel enigszins gerust. Ik weet dat hij meer gehecht is aan het huis dan aan mij maar dat neemt niet weg dat hij voor mij wel heel veel betekent natuurlijk :j .

Citaat:
Heb je een schuur of iets, kijk daar altijd heeeeell goed. Als wei onze poes kwijt waren zat ze altijd heel dichtbij huis, zonder dat ze mauwen of iets van zich laten horen.

Ja dat hebben we wel maar daar zit hij niet in, hij loopt een beetje rond hier in de buurt van de tuin heb ik het idee. Maar hij is heel erg bang daarom ben ik bang dat hij straks wegloopt oid..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:07

Hoe oud is ie?
Die van mij wil perce naar buiten ;) maar houdt hem vanaaf ook wel binnen denk ik..

Katten zijn echt slim dus eigenlijk hoef je je geen zorgen te maken hoor! Als ie al wat ouder is en vaak buiten dan zeker niet want dan weet hij wel waar ie zich kan verstoppen totdat de kust veilig is :P

Kittens kunnen wel in paniek raken en verdwalen ofzo maar denk boven de 1 jaar niet meer.

Een kat loopt niet weg tenzij hij het niet meer naar zijn zin heeft bij jullie :) dus echt niet hierom hoor.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:10

_AAASCHAAA_ schreef:
Als je hem binnen krijgt is het fijn. Als hij buiten blijft zou ik me niet teveel zorgen maken. Een kat is slim en hij zoekt vast een plekje waar hij zich schuil houdt. Dan komt hij terug als het rustig is. De katten op stal blijven buiten en kruipen weg. Ze zijn dan niet te vinden, 1 of 2 dagen later wandelen ze dan weer op stal rond. Komt vast wel goed.

Ja dat hoop ik :j.

@mymy hij wordt in April 3 en hij loopt wel elke nacht buiten ja :), maar overdag is hij altijd binnen.

Bedankt voor de gerust stellende reacties allemaal!

ik ga nu toch nog ff roepen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:14

Ik bedoel er ook mee te zeggen dat hij niet zomaar wegloopt.

Natuurlijk betekent een kat heel veel voor je, ik weet er alles van :D

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:21

Lastig eigenlijk om zoveel van een dier te houden dat zo eigenzinnig is :').
Kan alleen maar hopen dat hij straks besluit naar binnen te komen omdat hij honger heeft ofzo.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:24

De kat van onze buren verderop is (waarschijnlijk gisterenavond) bij ons de garage ingevlucht en wil er niet meer uit....
We zijn even bij de buren langs geweest en ze komen straks om hem in de reismand op te halen. Beestje heeft zich helemaal in een hoekje gewurmt en blaast als je naar hem toe gaat.
Mijn zoon kwam er vanmorgen achter toen hij hondenvoer ging halen (staat in de garage), begon die kat te blazen, had zoonlief (stoere vent van 18+) eerst de schrik... }> , voordat hij er achter kwam dat het de kat van de buren was.
We houden de garage maar even dicht en laten hem met rust tot z'n baasjes komen. Arm beestje zal wel flink geschrokken zijn van vuurwerk.
Oud en nieuw is leuk maar voor veel dieren ellendig.
Gelukkig is onze hond bomproef; hij kijkt er zelfs graag naar, vanavond zit hij weer voor het raam als er vuurwerk afgestoken wordt(naar buiten mag hij niet).
Nu even koffie zetten voor de buurvrouw...gezellig zo op de valreep:)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 11:38

Ah wel fijn voor jullie buren dat de kat veilig bij jullie in de schuur zit :j. Je buurvrouw boft maar :).
En ja dan schrik je wel inderdaad als er ineens naar je geblazen wordt :') haha.

En inderdaad, heb t hier wel over m'n kat maar paardlief is vandaag ook overstuur.. Pff ben voor de dieren blij als het weer voorbij is, maar zelf vanavond natuurlijk wel ff een feestje vieren

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:48

@Femke(II)Ik hoop voor je dat poeslief besluit om thuis te komen vandaag maar het is heel goed mogelijk dat hij een "veilig" plekje heeft gezocht, net als de kat van onze buren dus, en dat hij daar oud en nieuw uitzit. Komtíe morgenmiddag vast aanwandelen of er niets aan de hand is....
Ach, die eigenzinnige poezenbeesten ook ;)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:52

die van ons mag niet naar buiten, maar dat is ook omdat hij vreselijk bang is
en we naast een weg wonen, en bang zijn dat hij daarop rent en dan aangereden word..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:22

Die van ons is 9,5 maand en vanmorgen nog naar buiten geweest. Hij wil heel graag naar buiten, maar ik wil dat niet }> toen ik hem riep kwam die gewoon vrolijk uit de bosjes huppelen. Hij vind het vuurwerk niet heel erg eng. Ben eerder bang dat hij met de restjes gaat spelen :+

Ik denk dat hij vanzelf wel weer komt als het knallen wat minder is. Als ze bang zijn schuilen ze vaak, en ze komen er dan niet 123 weer weg. Tot dat het geknal over is.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:26

kan me voorstellen dat je dat eng vindt. Ze zijn flink aan het knallen de hele dag...
Die van mij heb ik vanmorgen heel vroeg naar buiten gelaten, toen iedereen nog op 1 oor lag. En die heb ik voor 10 uur weer binnen gehaald.
Vind het ook maar niets... (maar die van mij komen heel gehoorzaam op een fluitje)

Misschien als het rond etenstijd wat rustiger wordt? Waarschijnlijk heeft hij zich nu verstopt.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 12:39

Ik moet zeggen dat het lezen van al deze reacties me wel een heel stuk rustiger heeft gemaakt, ga er zo maar eens voor zorgen dat mn paard de nacht goed en veilig doorkomt. De kat doet toch wel wat hij zelf het beste vind :j . Ik hoop dat hij vandaag nog binnenkomt en anders moet ik er maar vanuit gaan dat hij een veilig plekje heeft.

Toch, iedere keer als ik weer zo'n harde knal hoor (en dat is vaak) dan denk ik aan dat koppie van 'm en hoe hij dan ineengedoken zit..
Ben blij als het voorbij is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:53

Mijn katten houden we al 3 dagen binnen, echt horror want ze willen zo graag naar buiten dat het echt opletten is haha :=
Zijn alle 3 heel erg bang, maar 2 of 3 jaar terug zat er eentje toch buiten met oud en nieuw, hebben we ook overal gezocht, die kwam een dag later gewoon weer terug wandelen :). Ze verstoppen zich echt wel ergens waar ze zich veilig voelen (en vaak zelfs nog dichtbij huis ook..)

Hoop toch voor je dat die nog binnen komt!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:58

Die van ons die mag ook absoluut niet naar buiten en als er vanavond bezoek komt mag hij mooi op de baasjes hun slaapkamer bivaketen zodat we zeker weten dat ze niet stiekem eruit kan glippen als iemand de deur per ongeluk open laat ofzo! Laat de kastdeuren open kan ze mooi in de schoenenmand verstoppen als ze bang wordt van het vuurwerk haha! Of tussen de kleren maar meestal is de schoenenmand de favoriete plek!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:02

Katten kunnen heel erg goed voor zichzelf zorgen! Pepper blijft ook altijd veel te lang weg, en ik maar zenuwen... Maar hij komt altijd terug, altijd precies net op tijd, als híj het bedacht heeft/het hem veilig lijkt. Ik weet zeker dat je kat straks gewoon weer binnenkomt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:03

Mijn kater heeft ook huisarrest, die mag op 2 januari weer naar buiten.

Misschien toch even aan je vader vragen of je kat voortaan op 30 december ook binnen mag blijven? Ik hoop dat je je kat nog naar binnen krijgt, voor je eigen gemoedsrust, al denk ik niet dat hij op rammelende brokjes reageert als hij écht bang is.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:06

mijn kat is ook een ongelooflijke angsthaas en idd, ik heb haar ook liever binnen op oudejaarsnacht. Ze komt alleen als ze daar zelf zin in heeft, en haar binnen houden terwijl zij buiten wil, dat is oorlogsvoering. :=

Ik vermoed dat ze zich ergens wegsteekt met oudejaar, want de keren dat ze niet binnen heeft geslapen (bij mij op bed, dat dan weer wel :D ), komt ze de dag erachter toch weer af hoor. Maar 't zal idd geen fijne nacht zijn voor die beestjes. :(:)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:10

2 jaar geleden zat onze kat nog voor het raam naar buiten te kijken.
Vorig jaar is hij ook niet meer binnen gekomen, wij nog.de hele avond gezocht maar
die ga je niet vinden. Toen ik op 1 januari om half 9 sochtends de trap afliep hing meneer weer
vrolijk in me voeten. Nu zit hij heel bang onder een dekentje en komt en voor niks onder vandaan.

Ik denk dat de jouwe zich ook ergens goed verstopt heeft en over 1 of 2 daagjes weer vrolijk
aan komt lopen :)