wat voor kooi voor hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

wat voor kooi voor hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:39

ik ben bijna jarig en ik vraag altijd geld en krijg altijd rond de 180 euro en ik gebruik honderd euro voor een bodyprotector en 80 euro voor de hamster die ik krijg

ik mag dus een hamster en ik heb er al 2 gehad 1 is dood gegaan door mijn katten en de andere van ouderdom maar we hadden een mooie kooi maar die was heel oud en de deurtjes waren lam dus die hebben we weggedaan

en nu weet ik niet welke kooi ik nu moet pakken
hij hoeft niet heel groot te zijn want de hamster komt elke dag heel vaak zijn kooi uit en krijg ook veel speeltjes om buiten de kooi mee te spelen

en dan nu een andere vraag
wat voor ras hamster wil graag een kleine hamster dus een dwerg hamster

deze kooi had ik :
http://www.google.nl/imgres?q=grote+3+v ... ,s:0,i:104

en deze speeltjes krijgt hij buiten de kooi
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... ce=beslist
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... nel_code=4
en ook zoon bal en nog veel meer

weten jullie welke kooi en welke ras hamster kunnen jullie aanraden

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:41

De minimale maten voor een dwerghamster zijn 50x30, zonder etages meegerekend. Ik hou zelf altijd MINIMAAL, liever groter zoals 80x40, 60x40 aan, want 50x30 is erg klein. De kooi die je in je topic hebt staan, vind ik zelf aan de kleine kant. Ik zou eerder gaan voor een iets lagere, grotere kooi. Een tip: Hou Marktplaats in de gaten.

Bewust een kleinere kooi nemen omdat 'de hamster er toch regelmatig uit komt' is onzin! Zorg voor een goede huisvesting voor je diertje ;)

Edit: Nog wat tips. Géén hamsterwol (zacht materiaal zoals wc-papier is wél geschikt), géén radjes met open spijlen, géén plateaus met open spijlen, zorg voor een drinkflesje: geen bakje, zorg voor een radje van minimaal 16 cm doorsnee.
Met hamsterbollen doe je een hamster geen goed, die zijn namelijk niet goed voor een hamster. Beter koop je een rennetje en laat je hem daar regelmatig in loslopen.

Chinchillazand is ook een aanrader. Hamsters vinden het heerlijk om zich hierin te wassen.

Mocht je nog vragen hebben, mijn pb box staat altijd open! We hebben hier jarenlang hamsters gehad, dus ik kan je er veel over vertellen.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 29-12-12 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Re: wat voor kooi voor hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:44

Ik gok zomaar dat je niet de hele nacht op bent om de hamster te laten spelen.... het blijven nachtdieren, ook als ze overdag af en toe wakker zijn zijn ze 's nachts veel wakker.

Ik heb zelf op marktplaats een aquarium op de kop getikt van 80x40cm, incl. deksels omdat hij al gebruikt was voor een hamster. Ik heb er een rusje in :)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:46

Laura_x_ schreef:
De minimale maten voor een dwerghamster zijn 50x30, zonder etages meegerekend. Ik hou zelf altijd 60x40 aan, want 50x30 is erg klein. De kooi die je in je topic hebt staan, vind ik zelf aan de kleine kant. Ik zou eerder gaan voor een iets lagere, grotere kooi. Een tip: Hou Marktplaats in de gaten.

Bewust een kleinere kooi nemen omdat 'de hamster er toch regelmatig uit komt' is onzin! Zorg voor een goede huisvesting voor je diertje ;)

Edit: Nog wat tips. Géén hamsterwol, géén radjes met open spijlen, géén plateaus met open spijlen, zorg voor een drinkflesje: geen bakje, zorg voor een radje van minimaal 16 cm doorsnee.

die maat die jij geeft 60x40 zat ik ook ana te denken
en dat bewust een kleinere kooi nemen bedoel ik anders dan jij denkt
ik bedoel dat ik geen kooi van 120 x90 ofzo maar ook geen ieniemini kooi
waarom geen hamsterwol de rest wist ik al haha

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:47

Air schreef:
Ik gok zomaar dat je niet de hele nacht op bent om de hamster te laten spelen.... het blijven nachtdieren, ook als ze overdag af en toe wakker zijn zijn ze 's nachts veel wakker.

Ik heb zelf op marktplaats een aquarium op de kop getikt van 80x40cm, incl. deksels omdat hij al gebruikt was voor een hamster. Ik heb er een rusje in :)

afentoe wel wordt vaak snachts wakker dus kan wel hoor haha ik laat hem ook mt rust hoor maar hij komt er zowiezo wel elke dag uit en krijgt ook voldoende speelgoed en een radje enzo om in zijn kooi mee te spelen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:48

Oh zo, dan heb ik het verkeerd begrepen! Helemaal top :)
Volgens mij ben je er echt goed mee bezig :j

Hamsterwol is dodelijk, je hamster kan hierin vast komen te zitten en stikken. In dierenwinkels wordt dit gebruikt, maar het is dus géén goed nestmateriaal!! De onderstaande link geeft je meer informatie hierover. Deze site is erg handig om informatie op te zoeken over hamsters, er staat heel veel op.

http://dehamster.nl/watten.html

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:50

ja wil het beste voor een hamster maakt niet uit of het nou ene hamster of een paard is een dier moet je goed verzorgen

oh dat van hamsterwol wist ik niet gebruikte het ook echt bijna nooit maar ga het nu zeker niet meer doen bedankt voor de tip

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:52

esmee_2001 schreef:
ja wil het beste voor een hamster maakt niet uit of het nou ene hamster of een paard is een dier moet je goed verzorgen

oh dat van hamsterwol wist ik niet gebruikte het ook echt bijna nooit maar ga het nu zeker niet meer doen bedankt voor de tip

Helemaal top :D

En laat je niet verleiden in de dierenwinkel(?) door er 2 te nemen, want dwerghamsters kunnen niet samen. Waar ga je je hamster eigenlijk halen? Gewoon in de dierenwinkel? :)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:53

Zoek op marktplaats eens naar een terrarium, voordeel is dat ze niet kunnen gaan tralie-knagen. Ik heb een terrarium van 1,05 bij 40 cm gevonden bij het afval, toevallig helemaal intact hier woont mijn hamster nu in. Wil je een Russische of een Syrische?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:55

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:56

Laura_x_ schreef:
esmee_2001 schreef:

Helemaal top :D

En laat je niet verleiden in de dierenwinkel(?) door er 2 te nemen, want dwerghamsters kunnen niet samen. Waar ga je je hamster eigenlijk halen? Gewoon in de dierenwinkel? :)

ja denk gewoon in de dierenwinkl mijn laaste hamster komt van de welkoop was ik erg tevreden mee maar mijn laatste rat van de welkoop ben ik totaal niet tevreden

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:57

emr schreef:
Zoek op marktplaats eens naar een terrarium, voordeel is dat ze niet kunnen gaan tralie-knagen. Ik heb een terrarium van 1,05 bij 40 cm gevonden bij het afval, toevallig helemaal intact hier woont mijn hamster nu in. Wil je een Russische of een Syrische?

ik had een russische was ik erg tevreden mee en denk dat ik nu weer voor een russische hamster ga

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:02

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:04

die laaste is wel een mooi terrarium maar culemborg is niet super dichtbij

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:05

Ik heb op de gok een postcode uitgekozen uit Zaltbommel volgens Google. Je zou zelf ook even kunnen zoeken.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:07

ben al aan het zoeken en heb iets gevonden denk ik zal zo de link sturen

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:09

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:09

Onze hamster vond het altijd heerlijk om te graven, hadden de hele onderkant van de bak met zaagsel oid gevuld (de bak zelf zeg maar). Daarop een plank gelegd met een gat om naar beneden/boven te komen en hij was altijd lekker aan t graven:) hij had daar allemaal gangen en voedselvoorraadjes en een holletje. Misschien een leuke optie? Zo heb je ook meteen een extra verdieping!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:11

Link 1, de spijlen staan te ver uit elkaar waardoor de hamster kan ontsnappen
Link 2, niet geschikt.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:15

@emr oh zie het nu pas van die spijlen
@b_o_k_t leuk idee daarom zat ik door die linkjes van emr al te kijken voor een terrarium kan veel zaagsel in hha

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:30

Beide linken die in je post staan, zijn ongeschikt. Een dichte kooi zou ik niet doen, urine dampen zijn slecht voor je diertje. De tweede kooi is echt piepklein, heb hem in de winkel zien staan. De kooi van 'budgetkooien' uit je eerdere post vind ik zelf te klein.

We hebben hier nog een (lek) aquarium staan, ik schat 60x30 (60liter aquarium). We hebben hier altijd een dwergje in gehad. Als je dichterbij had gewoond, had je hem zo kunnen ophalen.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:41

die tweede in mijn post was inderdaad klein maar hij zag er zo grappig uit maar ik ben nu aan het kijken voor een terrarium maar kan niks vinden en ben dus aan het kijekn voor een grote kooi met van die spijlen

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:41

Komt hij op je slaapkamer te staan?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:43

ja waarschijnlijk weet niet waar ik hem anders neer moet zetten

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:47

heeft iemand een link naar een goede geschikte kooi van een site dus niet van marktplaats max 50 euro