Oren hond vaak kapot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Oren hond vaak kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:17

Ik heb een duitse dog van nu 2 jaar en 's avonds als we gaan slapen krabt en flappert ze altijd met haar oren. Ze heeft geen jeuk of dergelijke, ben 3 weken geleden nog naar de dierenarts geweest maar hij zei dat het een gewoonte is van d'r. Ze heeft lange oren en ze flappert dan zo hard dat de onderkant steeds kapot gaat waardoor alles onder de bloedspetters zit. Heb zoveel geprobeerd, maar steeds krijgt ze het terug.
Iemand een idee wat ik kan doen?

annepaardoes

Re: Oren hond vaak kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:31

Mm.. misschien voor een second opinion naar een andere dierenarts?
Heeft ze dit altijd al gedaan of valt het pas sinds een tijdje op?

Mijn hond heeft ook een tijd lang gekrabd aan zijn oren. Bleek hij aan één oor een oorontsteking te hebben. Na een week behandelen was het krabben nog niet echt over. Toen was het andere oor aan de beurt.
Nu na twee kuurtjes krabt hij niet meer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:32

Plekken en jeuk rond de kop kan ook veroorzaakt worden door voedselallergie.
Je zou een eliminatiedieet kunnen proberen door voer te geven met iets wat ze nog nooit gehad heeft, Carnibest Eend Diabetes is daarvoor vaak wel een goeie omdat er geen granen in zitten of vlees wat vaker in brokken of natvoer zit.
Ik vind het in elk geval wel erg makkelijk van de dierenarts om te zeggen dat het een gewoonte is.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:57

wat vervelend zeg! ik denk mischien ook een oorontsteking? doet het zeer als je eraan komt? is ze gestresst? ik heb zelf ook een duitse dog en hij flappert met zijn oren als hij gestrest is.
mischien vind je het leuk om hier mee te komen kletsen :D lijkt me gezellig

[HK] Alle Duitse Doggen liefhebbers verzamelen

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:32

Als 1e, naar een andere dierenarts gaan.

Mijn hond heeft het ook gehad. Ze had een teek in haar oor en dat ging helemaal onsteken. De dierenarts heeft mijn hond in narcose gelegt en heeft het oor helemaal schoon gemaakt. Nu moesten we 10 dagen pillen geven voor de pijnstillers en moesten we elke dag een spuitje in haar oor doen. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:15

Veel krabben en met de oren schudden duidt toch vaak op een oorontsteking. Even de oren schoonmaken met oordruppels?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:35

Ik neem aan dat de DA in de oren gekeken heeft?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:08

Twee van mijn Ridgeback's hadden hier last van als we bijvoorbeeld gewandeld hadden in de regen, dan schudde zij zoveel en hard dat de puntjes van de oren wat stuk gingen (net kleine kloofjes). Wat wat hielp was vaseline erop als ze geheeld waren. En tot ze weer genezen waren een stukje pleister erover want alles zit echt onder als ze dan schudden, pleister moest best lang blijven zitten want als er nog maar een klein korstje zit is het zo weer open. Ik denk dat het te maken heeft met de gevoeligheid van de huid...

Ik heb het dan wel echt over de puntjes van de oren. Als het de binnenkant is is er inderdaad vaak mijt of een ontsteking aan de hand....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 20:53

@ Paperboy, dat heeft mijn hond dus ook! Thnx voor de tip, ga het eens proberen met vaseline. Is uiercreme ook een goede hiervoor?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:05

vaseline blijft vaak nog langer zitten maar denk dat uiercreme ook wel kan. Deed vroeger altijd uiercreme op de neus van mijn vorige hond die anders in de zomer kapot ging en daar kwamen dan vliegen op. Dat was gewoon dagelijks 2 á 3x insmeren. je went daar zo aan en maakte voor hem een wereld van verschil!