Honden met nieuwjaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Honden met nieuwjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:45

Hee,

vorig jaar hebben we van de dierenarts pilletjes gekregen voor onze honden, zodat ze niet zo gek zouden worden van het vuurwerk.
ik weet de naam niet meer van dat pilletje, maar dat doe ik dus niet meer.
1 van de honden werd nogal vals, denk omdat ie zich slecht voelde.
en de andere was 3 dagen later pas weer helemaal normaal :+
dus eigenlijk doe ik liever niet meer die pillen.

maar weet iemand iets anders in plaats van zo'n pil? ik heb ergens alcohol gelezen maar werkt dat echt en kan dat geen kwaad?

Molfre

Re: Honden met nieuwjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:51

Wij hebben ooit advocaat geprobeerd. We waren een halve fles verder en het werkte nog niet!
Nu geven we heb Bach Rescue druppels, werkt geweldig, we geven hem wel een lichte over dosis. Hij slaapt niet maar word gewoon heel relaxed. Allemaal natuurlijke ingrediënten met een klein beetje alcohol erin. Is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:54

Molfre schreef:
Wij hebben ooit advocaat geprobeerd. We waren een halve fles verder en het werkte nog niet!
Nu geven we heb Bach Rescue druppels, werkt geweldig, we geven hem wel een lichte over dosis. Hij slaapt niet maar word gewoon heel relaxed. Allemaal natuurlijke ingrediënten met een klein beetje alcohol erin. Is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

Dankje voor je reactie, dat heet gewoon bach rescue?
dan ga ik daar eens naar op zoek en hopen dat dat werkt :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:56

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:59

Oh dankje !

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:32

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:37

Wat ons ook enorm geholpen heeft was hem een oud T-shirt aantrekken. We hadden dit uit een T-Touch cursus gehaald die mijn moeder ooit gedaan heeft.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:39

Huh een tshirt? :+

@annepaardoes, dankje!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:42

Ja! Wij dachten ook dat het kolder was, maar het geeft ze zelfvertrouwen, omdat ze omsloten zijn en hun eigen lichaam "voelen". Zo was het ons uitgelegd.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 14:48

Oh okee, nouja t is te proberen!.

las in die link van annepaardoes ook dat je vuurwerk training kan doen, iemand gedaan?
helpt t of werd t alleen maar erger?

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:53

ik heb met mijn duitse dog vuurwerktraining gedaan toen hij puppy was en heb voor thuis een vuurwerk cd, dat helpt al een heel stuk, eigenlijk reageert hij er niet meer op gelukkig..
Bach rescue heb ik hier ook nog liggen voor de zekerheid ,altijd fijn spul!

tevens heb ik voor mijn hond een golden retriever gehad en pff wat was zij bang voor vuurwerk, toen kregen we pilletjes van de da en na 2 dagen liep ze nog te wankelen op dr benen.. op de avond zelf werd ze ontzettend sloom maar zo ontzettend angstig , echt heel zielig

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 15:55

love_Soraya schreef:
ik heb met mijn duitse dog vuurwerktraining gedaan toen hij puppy was en heb voor thuis een vuurwerk cd, dat helpt al een heel stuk, eigenlijk reageert hij er niet meer op gelukkig..
Bach rescue heb ik hier ook nog liggen voor de zekerheid ,altijd fijn spul!

tevens heb ik voor mijn hond een golden retriever gehad en pff wat was zij bang voor vuurwerk, toen kregen we pilletjes van de da en na 2 dagen liep ze nog te wankelen op dr benen.. op de avond zelf werd ze ontzettend sloom maar zo ontzettend angstig , echt heel zielig

ja dat hebben wij dus ook gehad, en die van ons wou ook nog steeds vechten met die ander.. was echt niet aan te zien dus die pilletjes gaan de deur uit.
ik was ook aan t denken om toch een vuurwerk training te gaan doen volgend jaar, hoop dat dat werkt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:59

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:31

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet van de middelen ben, alle middelen die ietwat versuffen/verslappen geven vaak het tegenovergestelde effect.
Zelf zou ik ook niet aan alcohol beginnen, bij dieren werkt het metabolisme heel anders en kun je je daar flink in vergissen. Weet je het goed te doseren kan het verder geen kwaad, maar zou er zelf niet aan beginnen.

Als je een T-shirt aandoet het liefst eentje die met stretch lekker strak zit (niet te strak), geen los ding.

Er zijn ook gehoorbeschermers te koop voor honden, schijnen goed te werken maar moet je er wel iets van anti-slip op maken.

Ik ben zelf vandaag een flink stuk wezen fietsen en dan hoor je ook al flink knallen, maar doordat ze al bewegen is het dan beter te handelen en ligt mijn hond nu dan ook rustig bij mij op bed. Je hond flink goed uitlaten helpt dus ook!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:32