poes Saar, hekel aan mensen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Romy1

poes Saar, hekel aan mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:15

Hoi bokkers,

We hebben een paar maanden terug een nestje kittens gekregen. Super lieve kitttens, ze hebben het aan het begin wel wat moeilijk gehad, de mama wist niet wat d'r overkwam en probeerde haar kittens de bench uit de gooien. Het was even moeilijk, maar uiteindelijk wende de moederpoes aan haar kittens en ging ze eindelijk écht voor ze zorgen, wat super ging! Het leek alsof het nooit anders geweest was en er bleek een enorme moeder in haar te schuilen.
We hebben besloten het nestje te houden. Vier van de kittens zijn echte schootpoesjes en leiden verder hun eigen leven, spelen, stoeien, slapen. Eén van de vijf, Saar, is echter anders.
Ze ligt het liefste bovenop de krabpaal bij haar moeder, maar als er iemand aankomt dan vliegt ze onder de kast. Haar te pakken krijgen is een hele opgave en geruststellen is bijna onmogelijk. Het lijkt wel alsof dit poesje nooit in contact met mensen is geweest! Ze is nooit anders behandeld dan haar zusjes, ze heeft evenveel aandacht gehad vanaf dat ze klein was, maar sinds de bench voorgoed de kelder inging, is het een kat geworden die zich afzonderd en niet erg vriendelijk doet. Saar is stapelgek op haar moeder, die twee zijn heel erg close, maar verder speelt ze niet echt veel mee met haar zusjes in de huiskamer, ze blijft liever weg... Haar moeder is een verlegen poes, super lief, er valt heerlijk met haar te kroelen. Heel erg zachtaardig.
Ik denk dat dat karakter ook in onze Saar zit, maar het lijkt alsof het er gewoon niet uit kan komen... Wie weet waardoor dit kan komen? Ik snap het echt niet, ik kan me niets herrineren wat er gebeurd kan zijn waardoor Saar zo geworden is. Ik vind het gewoon triest, ook dit poesje verdient liefde en aandacht, maar het is erg moeilijk om haar dat onvoorwaardelijk te geven, aangezien ze er alles aan doet om maar níet bij je te hoeven zijn... Ze bijt niet, krabt niet, ze gedraagt zich eigenlijk keurig, ook bij de da. Is dit haar karakter? Ze heeft een hekel aan mensen!
Wat kan ik er aan doen?

groetjes

Goof

Re: poes Saar, hekel aan mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:18

Als de kitten zelf niet ongelukkig is zou ik haar lekker laten. Ze wordt vast niet gelukkiger van iemand die zich aan haar opdringt omdat je zelf vindt dat de kitten zich anders zou moeten gedragen.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:20

Niks, gewoon haar in haar waarde laten.... Elke kat is anders.. En misschien is het voor haar te druk in huis, het kan zijn dat de andere katten haar niet echt moeten..

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:24

Mareng schreef:
Niks, gewoon haar in haar waarde laten.... Elke kat is anders.. En misschien is het voor haar te druk in huis, het kan zijn dat de andere katten haar niet echt moeten..

dat hebben we tot nu toe ook gedaan, het huis is erg groot, veel kamers en stille plekjes. Hier komt ze alleen om voor ons 'te vluchten'. Verder gaat haar wereldje niet verder dan de krabpaal en de kast. Ze lijkt echt oprecht bang, niet voor dieren, want daar wandeld ze rustig langs, ik heb andere dieren ook nooit lelijk tegen haar zien doen, maar voor mensen...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:27

1Romy1 schreef:
Ze is nooit anders behandeld dan haar zusjes, ze heeft evenveel aandacht gehad vanaf dat ze klein was, maar sinds de bench voorgoed de kelder inging, is het een kat geworden die zich afzonderd en niet erg vriendelijk doet.

Misschien heeft dit er mee te maken? Het zou kunnen dat ze de bench, haar veilige haven, mist, en daarom zo onzeker en wantrouwend doet.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:32

Traiectum schreef:
1Romy1 schreef:
Ze is nooit anders behandeld dan haar zusjes, ze heeft evenveel aandacht gehad vanaf dat ze klein was, maar sinds de bench voorgoed de kelder inging, is het een kat geworden die zich afzonderd en niet erg vriendelijk doet.

Misschien heeft dit er mee te maken? Het zou kunnen dat ze de bench, haar veilige haven, mist, en daarom zo onzeker en wantrouwend doet.

Ja, dat zou kunnen, maar voor de bench wegging, stond 'ie eerst een paar weken open zodat ze erin en eruit konden. hij ging pas weg toen er eigenlijk niet meer echt gebruik van werd gemaakt, ook Saar lag er niet veel in, die lag al vooral op de paal bij haar moeder... Maar toen viel het nog niet op dat ze anders deed...
Er staat wel een bench, een bench voor alle katten. Maar van deze bench wordt ook geen gebruik gemaakt.