Mannen met beginnende hormonen (nijnen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wiljemijn

Mannen met beginnende hormonen (nijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 20:33

Hai allemaal,

Wij hebben sinds een maandje 2 konijnen, nu 3 maanden (13 weken)

We wilden een dame en heer, maar toen ze eenmaal thuis in het hok zaten en we voor een enting bij de DA waren, bleek dat het om twee broers ging.
Vooralsnog ging het de hele tijd goed. Er is nog niet gevochten, maar ze zijn wel een tijdje bezig geweest met mekaar achterna zitten, rondjes achter elkaar rennen, maar echt vechten is er niet bij. Daarbij liggen ze nog zo snoezig bij elkaar te slapen.

Nu heeft de een (pim) sinds maandag door dat je ook op je broer kunt gaan zitten. de ander (sneeuwvlokje) snapt er niks van en rent dus steeds weg en dat doen ze een tijdje. Nu heeft sneeuwvlokje ook ontdekt dat hij op zn broer kan rijden. We zijn deze week thuis ivm vakantie en zien dus dat ze de hele dag (!!!!!) achter elkaar aan zitten.

Vooralsnog hebben ze alleen nog maar in hun buitenhok gezeten en niet los. We woonde namelijk op een balkon en zagen het niet zitten om ze daar los te laten (ivm vallen van balkon). Vandaag mochten ze voor het eerst los in de tuin (ook in de hoop dat ze afgeleid zouden zijn en stoppen) maar niks was minder waar. Terwijl de een op expeditie is, zit de ander erop.

Ik snap dat dit te maken heeft met de pikorde en hormonen, maar hoelang moeten we dit aanzien?

dierenfan

Re: Mannen met beginnende hormonen (nijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:49

pikorde hebben konijnen niet hoor ;) dat is een term wat bij kippen gebruikt wordt (volgens mij)

Ik zou het niet aan zien. Je kan ze beiden laten castreren en met heel veel ruimte kan het goed blijven gaan dan. Je kan ze beiden laten castreren en minimaal 2 voedsters erbij zetten. Dan ook erg veel ruimte nodig natuurlijk.
Je kan ook contact opnemen met een konijnenopvang en afstand doen van 1 ram en daar 1 voedster aanschaffen. Deze laatste optie lijkt me het makkelijkste. Dan wel eerst je overgebleven ram in elk geval laten helpen en zeker 2 weken wachten met koppelen aan de voedster. Na 2 weken zijn ze namelijk niet meer vruchtbaar. Wacht je 6 weken dan zijn de hormonen ongeveer voor 100% ook uit het lichaam maar dat is vaak niet nodig.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:38

Ik zou ze zo snel mogelijk uit elkaar halen, twee rammen samen loopt vaak slecht af!

Beide mannen castreren lijkt me geen optie, zullen ze dan echt stoppen met vechten? Ze zullen weten dat ze mannetjes zijn, tenminste dat is bij cavia's wel zo.

Ik zou afstand doen van één van de gebroeders en een voedster adopteren. Ik ga met mijn voorganger mee ;)

wiljemijn

Re: Mannen met beginnende hormonen (nijnen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:54

De heren zitten sinds gisteravond apart. Ze eten nu slecht en zitten maar een beetje te zitten. Sneu...
Vandaag hebben we ze veel samen in de tuin gehad, geen gevecht, maar wel een hoop pogingen tot rijden. Ze zoeken elkaar wel op, maar de hormonen hebben nu echt de overhand.

We zijn nog aan het tobben, op het moment lijkt 1 wegdoen geen optie. Maandag maar even de DA bellen wat zij adviseren. Dit is ook niet gezellig voor die twee.