stroomdraad in de tuin voor kat (stroomhalsband)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

stroomdraad in de tuin voor kat (stroomhalsband)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 17:12

Nu een van onze katten voor de zoveelste keer ontsnapt is ben ik t zat

Even het beeld schetsen
Wij hebben 2 katten van nu 1.5 jaar
We hebben ze een tijdje buiten gehad maar onze buurman kwam zeuren over onze katten..
Als hij ze nog 1x zag deed hij ze wat
Dus sindsdien binnen
Dit is nu half jaar geleden ofzo

Vorige week dinsdag was er 1 ontsnapt.. We hadden m terug maar niet met een leuke afloop (ikke vingertje tussen de deur omdat ik m snel dicht wou.. Gevolg kan je wel raden)
Echter is die die week nog een paar x ontsnapt (sommige mensen letteb niet helemaal op of er een kat achter eeb hoekje zit tot de deur open gaat)

Net was mijn andere ontsnapt
Gelukkig konden we m snel vangen

Maar ik ben t zat.. Helemaal nu met al dat vuurwerk

Nu heb ik een keer wat voor katten gezien
Dan hebben ze een halsbandje om en dan spande je een draad om je tuin en als ze daar bij in de buurt kwamen kregen ze een schok
Dit wil ik dus aanschaffen omdat ik denk dat dit niet de laatste keer is dat er een ontsnapt is
Dan wil ik het bij de carport afsluiten en een 4kante meter bij de achterdeur

Wie o wie snapt wat ik bedoel?
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 28-12-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: stoomdraad in de tuin voor kat (stroomhalsband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:25

Jij bedoelt een invisible fence. Opzich een leuk idee, maar dat kastje aan de halsband is niet heel klein. Weet niet of dat wel zo prettig is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:26

ikke want dat systeem heb ik namelijk ;) als je tenminste (zie titel stRoomdraad bedoeld en geen stoomdraad ;) )

http://www.antiblaf.nl/petsafe-inground ... p-295.html

het is even een uitgave maar het werkt uitstekend en ben er dus behoorlijk zeker van dat ik deze kat en volgende katten niet van straat moet schrapen omdat ze doodgereden zijn (woon aan een rijksweg). Elke 4 maanden nieuwe batterijen er in doen maar dat zijn batterijen die ook in van die nep kaarsen moeten. 2 batterijen gaan er in en 8 batterijen voor 1 euro dus daar kan je niet krom van liggen.

het aan leren ging vlot. Ik had hem te zachtjes gezet en dus krabde ze omdat het jeukte haha toen een niveau hoger en weer laten gaan (aan lange lijn en tuig, dit was ze al gewend om aan te lopen) ze negeerde weer de piep en liep door en toen kreeg ze een schok en vloog terug naar binnen. Later de andere kant op en weer negeerde ze de piep en kreeg ze een schok en vloog ze naar binnen. Toen nog eens aan een andere kant en ze hoorde de piep en ging al terug naar binnen. Vanaf die keer loopt ze dus los in huis en tuin met haar halsband aan.
;s nachts gaat deze band overigens uit.

Wij hebben het wel om het huis heen gelegd zodat ze zelf in en uit kan lopen en ook zodat het bij de voordeur en achterdeur werkt ;) Let er wel op dat ze een meter voor het draad al niet meer kunnen lopen (soms zelfs nog wat meer) en als je dus een kleine tuin hebt dan blijft er niet veel loop ruimte over.

Als je op onzichtbare omheining zoekt op dit forum dan krijg je nog meer ervaringen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:27

Liselot schreef:
Jij bedoelt een invisible fence. Opzich een leuk idee, maar dat kastje aan de halsband is niet heel klein. Weet niet of dat wel zo prettig is.

mijn kat is 3,7 kg en heeft vanaf het begin zonder problemen de halsband geaccepteerd. En dat terwijl ze toen ze hier kwam wonen al bijna 5 jaar was en nog nooit iets aan gehad had rond haar nek. Omdat ze het zo vlot accepteerde lijkt mij dat ze het niet heel rot vinden.

Animal

Re: stroomdraad in de tuin voor kat (stroomhalsband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:31

Een vriendin van mij gebruikt het ook.. De eerste keer was er wel een probleempje.. De halsband werd goed geaccepteerd, maar toen de kat een schok kreeg spurtte hij er in volle vaart vandoor en durfte niet meer terug te komen.. Tegenwoordig ontsnapt ze niet meer..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 17:35

Bedankt allemaal

Bedoelde idd stRoomdraad haha stom typfoutje

Ja ik ga dan aan een lijntje doen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:42

EliseBrouwer schreef:
Een vriendin van mij gebruikt het ook.. De eerste keer was er wel een probleempje.. De halsband werd goed geaccepteerd, maar toen de kat een schok kreeg spurtte hij er in volle vaart vandoor en durfte niet meer terug te komen.. Tegenwoordig ontsnapt ze niet meer..

Daarom heb k het dus aangelijnd aangeleerd. Er staat een heel trainingsschema voor maar zie een kat maar eens uit te leggen dat een vlaggetje betekend dat ze terug moet ze moeten die schok toch 1 of een paar keer voelen.

Tip voor TS: als ze er over heen schiet eerst de halsband uit doen en dan terug over het lijntje mee nemen ;) daar dacht ik zelf wel aan toen het aan de voorzijde van het huis fout ging. Ik had de halsband dus netjes zelf vast met de pinnen tegen mijn vel aan :D :D daar stond ik dan weer niet bij stil. Uiteindelijk beiden gestraft dus voor het feit dat we over het lijntje gingen :+

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:34

Weet niet hoe je tuin eruit ziet, maar je kan draden spannen boven de schutting zodat de kat er niet uit kan.
Als je bij google afbeeldingen ' kat tuin ' intoetst zie je wat ik bedoel.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:34

Hebben 1 stuk schutting verder bosjes
Maar t gaat echt om de stukken bij de deuren

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:01

ik lees nu overal op internet dat stroombanden (anti blaf band, teletac e.d.) en onzichtbare omheiningen zeer waarschijnlijk verboden gaan worden..........

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:31

.....
oliebol
Maar hoe moeten we t dan oplossen
Want we zitten ook niet op een doodgeschoten of doodgereden kat te wachten..

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:33

Wij hebben dogwatch voor de kat, werkt nog niet helemaal omdat de kat het negeert,nu van het voorjaar de lijnen anders leggen en dan moet het als het goed is wel werken. Ook fijn dat je hem langs kunt laten komen om advies en tips te geven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:15

zag onlangs overigens katten verschrikkers staan. HEb toen gevraagd of deze mijn kat ook in de tuin konden houden. En dat kon niet was het antwoordt. Toen gevraagd hoe ze dan katten uit mijn tuin konden houden als ze geen kat in de tuin kunnen houden en toen was het stil haha

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:53

:')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:00

kan je geen hor voor je deur maken zodat ze niet gelijk kunnen ontsnappen , en zeg tegen iedereen dat ze moeten opletten.
of je tuin afzetten met gaas en hout, is eenw erk maar dan heb je ook wat. een halsband voor de kat kan ik je afraden want daar worden ze waarschijnlijk alleen maar heel bang van. er waren vanavond honden banden bij funiest home video's waar mensen een fikse schok van kregen. en katten snappen dat niet waar het precies voor is of negeren het.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 00:09

Tegen iedereen zeggen opletten heeft voor 2 in huis niet echt effect.. Ook niet na 10x zeggen
Horren hebben we in de zomer nu niet meer
Ze gaan vooral door de voordeur dus t stuk onder de carport afzetten is idd een goed idee..
En toch weer een hor plaatsen bij de achterdeur

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:18

Ja daar heb je toch het meest aan en de andere misschien een keer goed confronteren , als jullie van de katten houden zorg er dan ook voor dat ze geen gevaar lopen. Word een keer goed kwaad. succes hoor

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 08:14

Nonchalante (schrijf je dat zo) / onverschillige puber...
Doet die de deur open zonder kijken floep kat naar buiten.. Draait die zich om sjokt naar ons..
Uuhh er is een kat ontsnapt.. En dan verdwijnt ie naar buiten of doet die de deur dicht en gaat andere dingen doen
zijn al paar keer goed boos geworden..
Bij de ene heeft t geholpen.. De andere moet t nog leren haha
Vooral nu moeten we goed opletten ivm al dat vuurwerk... Brr moet er niet aandenken