Nieuwe hond, we zien door de bomen het bos niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe hond, we zien door de bomen het bos niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:18

Hoi bokkers!

Gisteren is onze Jack Russel helaas na kort ziek te zijn overleden, nu hebben we een Duitse Herder en die is erdoor helemaal van slag. Arme hond weet niet wat ze moet doen, daarom willen we "snel" weer een vriendinnetje voor haar.
Maar nu weten wij niet wat we willen, we zijn nog nooit bewust op zoek gegaan naar een hond. Tot nu toe kwamen we alleen honden tegen die snel weg moesten dus we maar in huis hebben genomen (scheidingsgevalletjes, puppy's die zsm weg moesten van kennisen of via via, zelf gefokte puppy's waar we de overblijver van hebben gehouden ed). We zien door de bomen het bos niet meer. Ook hebben we er hiervoor niet over nagedacht, het hondje was op dag 2 van zijn ziek zijn overleden toen we naar de DA reden..

We willen een puppy, omdat de Duitser behoorlijk dominant is en ze puppy's heel goed accepteert. Ook omdat we de hond dan vanaf moment 1 naar onze hand kan zetten. De hond moet waaks zijn, die moet iig flink lawaai maken als de Duitser aanslaat. Verder moet het totaal geen stresser zijn (koel in de kop is fijn ivm gestresste Duitser) maar druk en speels mag wel. We hebben alle ruimte. Liever geen jager en de hond moet heel lief zijn voor kinderen. Kwa grootte hebben we geen eisen. We hebben altijd honden gehad dus de ervaring in africhten is er wel.

Zelf hebben we gekeken naar een Leonberger. Dit zou een ideale hond zijn maar ze zijn onwijs duur helaas, dus we willen nog even verder kijken. Nu zien we zelf door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop zo nog enkele rassen te vinden waar wij nog niet aan gedacht hebben.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, helaas is het helemaal niet de bedoeling geweest om zo snel te zoeken naar een nieuwe hond maar Lola is er helemaal van van slag, arme hond.. :(:)

kohtje

Re: Nieuwe hond, we zien door de bomen het bos niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:21

Zou eerst de oude hond de kans geven om weer rustig te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:35

kohtje schreef:
Zou eerst de oude hond de kans geven om weer rustig te worden.

Die tijd krijgt ze ook, maar we willen het haar niet aandoen om maanden alleen te zitten. Daarom zijn we aan het zoeken/kijken wat we willen, dat we over een paar weken of langer een nieuwe hond kunnen kopen die helemaal naar ons zin is en past bij Lola. Ik ben van mening dat je niet zomaar een dier moet zoeken die op dat moment al hier moet zijn, vandaar de keus om er nu al heel goed over na te gaan denken en ik jullie om hulp vraag.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:11

De meeste rassen hebben ook een opvang van hun ras. Dat kunnen ook jonge honden zijn. Mijn vriendin heeft een bullmastif lopen maar dit doet niets. Het kleine x hondje maakt lawaai voor 10.
Persoonlijk heb ik het liefst een betrouwbare hond op het erf die iedergeval niet bijt maar wel aanslaat. Ik heb zelf een Border collie die dat doet. Achter het hek lijkt het wel een tijger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:37

We hebben al een echte waakhond, de duitser schrikt al behoorlijk af. We willen alleen een "keffertje" erbij die mee lawaai maakt. Hij hoeft niet perse echt goed af te schrikken.

Border collie staat hoog op het lijstje van mij en mijn vader, we zijn alleen bang dat we er te weinig mee doen wat betreft dat drijven...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:44

Als je een goed gefokte border collie wil waarbij ook op karakter gelet is zal dat ook geen koopje zijn.
Omdat je eisen o.a. is goed met kinderen kunnen, dan moet je er zeker geen uit de broodfok hebben.

Nog afgezien van het feit dat je met een border wel iets meer moet doen dan een rondje om het blok :)

Herplaatsers via rasverenigingen zitten vaak al pups bij idd. vind ik een goeie tip!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:47

Als de grootte niet uitmaakt, waarom dan geen rottweiler?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:48

Ga eens bij het plaatselijke asiel kijken, hebben ze vaak zat jongkies zitten. Bij een goed asiel mag je ook je eigen hond en een hond van daar meenemen op een wandeling om te kijken of het matcht.

Veel succes met het vinden van een nieuw maatje!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:49

Ik denk dat een border collie niet aan de eisen voldoet die de TS stelt. Dat is te zeggen niet een ras typische border collie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:51

Koopje hoeft zeker niet, en doorgefokte hondjes willen we niet. We hebben hier een tuin en erf waar een hond meer als zat zijn gang kan gaan, dus wat dat betreft kunnen we drukkere honden "aan". Ook mag een hond hier gewoon naar buiten als die wilt, alleen 's nachts moet hij naar binnen. Rennen kunnen ze meer dan zat.

Ik ga eens bij herplaatsingen kijken, dat is zeker een goede :) asiel willen we ook gaan kijken.

Rottweiler word hem sowieso niet, die zijn over het algemeen te dominant. We hebben een speeltuin dus de hond moet wel echt goed kunnen luisteren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:52

Kuggur schreef:
Ik denk dat een border collie niet aan de eisen voldoet die de TS stelt. Dat is te zeggen niet een ras typische border collie.

Die zijn er bijna niet volgens jouw Kugger dus een moderne border kan wel aan de eisen voldoen .

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:55

Kuggur schreef:

Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet.
Lijkt me dat er genoeg andere rassen zullen zijn die beter kunnen passen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:56

@TS: wat kost een Leonberger eigenlijk dat je zegt onwijs duur, vraag ik me nu gewoon af?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:56

heb je al eens gekeken op dierenasiels.com
Dan kun je via een zoek curve aan geven dat je een pup wilt en dan rolt er van alles uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:57

We kennen een border collie die zeker aan al onze eisen voldoet, dus ze zijn er wel degelijk. Vandaar dat deze ook hoog op het lijstje staat. Nu verteldde ze wel dat er nu in 2 richtingen gefokt werd; op karakter en op het werken. Klopt dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:59

Sassy schreef:
@TS: wat kost een Leonberger eigenlijk dat je zegt onwijs duur, vraag ik me nu gewoon af?

HD vrije kosten minimaal zo'n 800 euro vertelde een kennis die een LB heeft. Vandaar we eerst ook andere honden willen bekijken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:59

Je hebt globaal gezien BC uit showlijnen(fci) en pure werklijn (isds, schapendrijvers).
En dan nog iets waar men beide lijnen gemengd heeft, daarvan weet je nooit precies welke genen nu bij een pup uiteindelijk naar boven gaan komen.
Dus idd. 2 richtingen dat klopt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:02

ehhmm..800 euro...ik heb voor mijn eerste border collie pup uit werklijn (isds) al iets meer betaald.
Tussen de 750 en 1000 euro is voor een goed gefokte border collie pup uit geteste ouderdieren tegenwoordig geen vreemde prijs.

Dan zou ik in jouw geval als je zegt Leonberger past goed toch daarvoor gaan.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:03

De fokker van onze hond heeft nog 2 pups over, die zijn van 25 augustus jl. Ze heeft nog een teefje en een reutje en het is een kruising ruwharige hollandse herder met een mechelse herder. Het is een "oepsjes"nest geweest, de vader had eerder in de gaten dat moeder vruchtbaar was als het baasje :D
Wij hebben zelf een reutje uit dit nest en het is echt een fantastische hond. Hij luistert prima, is waaks en het gaat super met onze 12-jarige hollandse herder. Als je facebook hebt kun je even op haar pagina kijken, even zoeken op oepsjes. Mocht je meer informatie willen, stuur me dan een pb-tje. Op mijn fb pagina, zie mijn onderschrift, staan foto's van onze pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:04

Sassy schreef:
ehhmm..800 euro...ik heb voor mijn eerste border collie pup uit werklijn (isds) al iets meer betaald.
Tussen de 750 en 1000 euro is voor een goed gefokte border collie pup uit geteste ouderdieren tegenwoordig geen vreemde prijs.

Dan zou ik in jouw geval als je zegt Leonberger past goed toch daarvoor gaan.

Wie weet word het er ook wel een van dat bedrag, maar we willen eerst kijken voor "goedkopere" maar uiteraard wel helemaal gezonde alternatieven die in het plaatje passen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:06

kohtje schreef:
Kuggur schreef:

Die zijn er bijna niet volgens jouw Kugger dus een moderne border kan wel aan de eisen voldoen .

Interessant, ik heb nergens gezegd, noch ben ik van mening dat ras typiche border collies "bijna niet bestaan".
Die zogenaamde "moderne" bordercollies van jou zijn helemaal geen bordercollies.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:10

Ik ben vergeten aan mijn bericht toe te voegen dat de pups ge=ent, ontwormd en onderzocht zijn door de dierenarts en gezond zijn. Verder heeft degene die het nestje had, een hondenschool, dus je kunt er van uitgaan dat de hondjes al goed opgevoed zijn. :D

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:12

Zelf heb ik een leonberger gehad, heel lieve doch waakse hond, heel goed met kinderen en geen druktemaker, maar wel heel veel vachtonderhoud zeker in de verharingsperiode.

Op dit moment hebben we een grote munsterlander (jachthond), een bijzonder intellegente hond, luistert heel erg goed, een vachtje om "U" tegen de zeggen, een verademing na de leo, kan makkelijk met de paarden om, heel lief tegen kinderen, best waaks, was helemaal niet duur in aankoop, ook niet in de onderhoud. Zelf was ik niet voor een jachthond te vinden, maar dit is echt een fijne hond, ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Deze hond is gematigder dan de herder die ik gehad heb. Hij loopt altijd vrij mee als we naar de paarden gaan, ook buiten kan ik hem onaangelijnd meenemen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:14

Ben erachter dat je voor een rashond al gauw 800 euro betaald..

We hebben een grote keeshond, een blaffer, geen jager, geen kopjes-van-de-tafel-staart, schat voor de kinderen, kan goed met onze Hovawart (grote waakhond) alleen het luisteren.... maar dat is een stukje opvoeding :P Wij hadden dezelfde eisen als jullie, onze Hovawart is ook erg dominant, we hebben veel ruimte, kleine kinderen, niet al te klein naast onze grote hond, etc

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:15

Misschien een kooikerhondje?
Wij hebben er ook zo een,
Is waaks, blaft niet onnodig, alleen bij visite, om ons te 'waarschuwen' dat er iemand aankomt.
Het is een echte knuffelbeer, en wil altijd spelen. Ook ontzettend leerzaam en werkwillig, en accepteert snel andere honden. Misschien iets? Ohja, en ze zijn gek op rennen, en kunnen zich uren vermaken met een tak. Die van ons dan haha! Ook zijn de meeste gek op water.
Wij hadden deze hond voor 400,- op marktplaats, ook als pup. (:
Laatst bijgewerkt door Loei op 28-12-12 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt