Stafford schrokt eten --> geeft over.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Stafford schrokt eten --> geeft over.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:26

Omdat wij nu al vanaf pup bezig zijn de hond dit af te leren en ze inmiddels 1.5 jaar oud is en het nog doet vraag ik jullie om hulp. We zullen vast wel iets niet goed doen :+

Onze stafford schrokt enorm tijdens het eten. Zij krijgt 2 keer per dag een portie brokken.

Het overgeven doet ze niet veel (gemiddeld 1x per maand). Maar ze schrokt enorm.
Hond staat na het eten (wanneer wij ons er niet mee bemoeien) te ''pompen'' als het waren in haar flanken. Ik heb het idee dat ze zowat geen ademhaalt totdat ze haar eten op heeft.

Wat we al geprobeerd hebben:

- Erbij blijven staan en iedere keer als ze onrustig eet hond laten zitten, wachten totdat ze rustig is en weer laten eten.
- Hond moet zowiezo wachten totdat ze rustig is, wij gooien de brokken in de bak en mag pas naar haar brokken wanneer ze rustig ligt en niet om haar eten ''zeurt''.
- Hond meteen na de brokken in de bak te doen laten eten.
- Obstakel in de voerbak (haalt ze eruit)

Ook blijft ze geobsedeerd door eten (ziet zelfs draadjes of pluisjes aan als eetbaar).

Dingen waar we rekening mee moeten houden:
- Hond kan geen onbeperkt voer krijgen i.v.m. blijven eten.
- Er loopt nog een hond meer rond die i.p.c. de hele dag beschikking heeft tot brokken (schrokt niet, kauwt stuk voor stuk)

Iemand tips, ideeen? Ik hoor ze graag! :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:28

Je hebt anti-schrok bakken. Hierbij moeten ze om ijzeren ehm.. "paaltjes"? Heen eten en kunnen ze niet schrokken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 27-12-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:30

Laatst bijgewerkt door MissBambi op 27-12-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:30

Steeds een klein beetje geven?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:31

Ik denk gelijk aan een voerbal.

Afbeelding

Dat overgeven komt waarschijnlijk door het schrokken. Ze wil haar overgeefsel daarna zeker ook weer opeten?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:33

Wat je ook kan doen is zijn portie brokken in een voerbal doen. Dan moet er wel brokje voor brokje gegeten Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:33

Femke(ll) schreef:
Steeds een klein beetje geven?

Is ook een idee alleen niet echt praktisch ze krijgt momenteel ik geloof maar 200 gram brokken per keer. Dus een hele grote hoeveelheid is het al niet.

Ze heeft zojuist hier 3/4 van op en hoppa, dat lag net op het tapijt.
Koekjes die ze af en toe krijgt slikt ze vaak ook in een keer door.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:34

NiKip schreef:
Ik denk gelijk aan een voerbal.

[ Afbeelding ]

Dat overgeven komt waarschijnlijk door het schrokken. Ze wil haar overgeefsel daarna zeker ook weer opeten?

Inderdaad ik ben er 99,9 % zeker van dat dat de reden is. Ze probeert het inderdaad ook vaak meteen op te eten. Dat vind ik zelf alleen smerig dus dat mag ze niet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:35

Is er een andere hond in de buurt tijdens het eten?

Wellicht is het mogelijk, om haar vaker te voeren op een dag?

Sjolvir

Re: Stafford schrokt eten --> geeft over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:38

Hier al wat opties genoemd.

Voerbal heb ik hier ook, maar is wel slecht voor je meubilair (kaboink).
Andere optie, brokken dwars door de kamer en gang en keuken gooien?
Dan moet ze ze overal en nergens gaan oprapen.

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:39

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:39

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:40

Vaker voeren? of wel een zware baksteen tijdens het eten in haar bak leggen deden wij vroeger ook bij onze hond en nu heeft hij onbeperkt voer en schrokt nemeer..
De eerste 1-2 weken zal ze schrokken maar dan minderd het door een vol gevoel.

lizet_lara

Re: Stafford schrokt eten --> geeft over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:43

viavia hadden wij gehoord voor onze hond dat je een hele grote (niet door te slikken) steen in de voerbak moest leggen als goedkoop advies, onze hond hield er na een tijdje mee op. ook doen wij in de zomer gewoon de brokken op het gras versprijden zodat hij ze moet zoeken.

succes

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:47

ze heeft waarschijnlijk liever warm eten? (geintje) Ik heb een labrador die ook zo enorm schrokt, hij slikt alles in een keer door, en probeert alles te snaaien. Hij schrokt zo een heel brood naar binnen, als hij die te pakken krijgt Vorig jaar met de jaarwisseling keek even niemand en hij gooit zo 10 oliebollen naar binnen ,zonder te kauwen. En paardenkeutels en hondendrollen. Hij is ondertussen 11 dus het hindert hem niks. Het is irritant , dat wel. Een voerbal werkt wel.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:48

onze hond schrokte vroeger ook alles naar binnen en wij kregen toen de tip om de voerbak in zo'n standaard te zetten zodat de voerbak niet op de grond staat maar op schouderhoogte. toen hield onze hond er gelijk mee op...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:49

hier gooide ik altijd de brokken over het hele terras of door de hele ruimte. Dan moest mijn hond de brokken zoeken en kon hij niet schrokken.

De brokken in wat water zetten wilde hier ook goed helpen. Of gewoon voeren en dan een beetje geven en na een kwartier nog een beetje e.d. totdat het portie op is. Of allerlei bovenstaande tips eens uit proberen.

Hier ben ik vers gaan voeren en is het schrok probleem dus ook voorbij.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:54

Onze staff geeft ook heel erg snel over, wij voeren nu op maag hoogte en drie keer per dag ipv twee keer en dit help een stuk beter al is het nog niet over. Hij schrokt ook maar als we een andere voorbak nemen wordt hij mega gestresst omdat hij het er dan bijna niet uit krijgt en geeft dan nog meer over. Hoger en vaker voeren werkt het beste! heel veel succes weet hoe lastig het is...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:21

We hebben inderdaad al wel enige tijd het idee om een hogere voerbak aan te schaffen zodat de bakken bleven staan :+ dit zou eventueel ook nog een optie zijn. Zou zo'n schrokbak eventueel ook verkrijgbaar zijn op hoogte? of andersom. een hogere bak wilden we tochg graag aanschaffen en mocht dit nou niet werken zouden we hier misschien nog een schrokbak in kunnen gooien.

Brokjes gooien e.d. is gewoon niet altijd praktisch (daarbij dat we maar een klein huis hebben en ik niet bij het stofzuigen allemaal brokjes wil vinden *stafford is slim zat, als hij het gegooide brokje niet gevonden krijgt komt hij terug voor een nieuwe* hebben dit namelijk wel een spelenderwijs geprobeerd.

Ik ga in ieder geval zo'n antischrokbak bestellen en wel nu! :)) ben 't beu kits te ruimen :j

edit: las net ergens op google dat iemand zo'n schrokbak gewoon in een standaard had gezet. Koop ik gewoon een standaard die groot genoeg is en dan moet dat vast goed komen :D