Toilet training van katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Toilet training van katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 16:24

Ja ja ik heb weer iets.

Ik ben al tijden opzoek naar bv een litter kwitter oid om de poezels toch echt het toilet te leren gebruiken.
Onze noor begraaft dr cadeautjes niet en op onze 25 2m word je daar niet vrolijk van.
Plus dat ik helemaal gestoord word van het kattengrit wat door het hele huis te vinden is.

Maar nu dus de vraag naar mensen die er recent mee bezig zijn geweest of toevallig andere ideeën heeft.
Ook is een betrouwbaar verkoop adres in het noorden erg fijn gezien ik ze dus alleen in het zuiden des lands vind :+ .

Barst maar los !

Edit het topic van een aantal jaar terug had ik al gevonden en al wat mensen een pb gestuurd maar tot op heden geen reactie.

Mootje1980

Re: Toilet training van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:05

Geen ervaring mee. De mijne gaat liefst buiten op het dak (?!!). Als ze op de bak gaat dan begraaft ze het ook niet dus dat stinkt behoorlijk. Daarom gooi ik altijd of babypoeder of speciale kattenbak poeder in de bak door het grit heen. Er ligt ook een matje (rubber met ribbeltjes) voor haar kattenbak dat houdt het grit op de plek...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 17:35

Onze rooie gaat ook naar buiten (die word uitgelaten samen met de hond, uit zijn eigen beweging) dus die is het probleem ook niet.
Helaas is alles buiten heel erg eng voor onze noor, als die de moed bijeen geraapt heeft hoeft er niet veel te gebeuren voor ze weer naar binnen stuift in doods angst.

Het kattenbak poeder gebeuren heb ik idd ook al ge probeert, maar haalde niet veel uit helaas.
Zo'n matje heb ik ook al ge probeert dat helpt wel iets maar helaas niet afdoende met die langharige doos :+

Dank voor je antwoord :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:40

Tegen kattengrit door het hele huis werken van die grotere korrels goed ben ik sinds een paar weken achter, ik heb nu tigerino crystals xxl en in plaats van ontelbaar veel korreltjes en 3x per dag met de kruimelzuiger door het huis, liggen er nu misschien 5 korrels per dag naast de kattenbakken :)

Helaas hebben die grote korrels als nadeel dat begraven iets moeilijker gaat dus het maakt je andere probleem niet echt beter... ik heb hier een poesje van 16 weken die niet tegen losliggende drollen kan die de mannen achterlaten en dus alles begraaft, maar als ze dat een keer niet doet dan wil je niet in de buurt van die bak komen :n

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:05

Met de grote korrels heb ik het idd ook al ge probeert (op aanreden van de mensen in de dierenspeciaalzaak) maar idd helaas word de stank er niet beter op ;(
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige mensen die een toilet frisser op de kattenbak heeft liggen :+

Ik ben wat dat betreft zeer gelukkig geprezen dat geen van de beide poezels moeite heeft met waar de bak staat of het een andere is of wat dan ook.
Ze stappen er beide doelloos in zonder problemen.
Ik heb ook al zitten denken aan zo'n vergiet of dit systeem http://www.youtube.com/watch?v=p943wK0tSWQ .
Maar ik heb geen idee of dit gaat werken ...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:43

hier wordt het goed begraven maar hier staat de kattenbak in het trapgat en nooit last van geuren uit de bak. Hier juist zeer fijn grit met babypoeder geur wat flink geurt dus dat zal ook wel schelen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:21

een geurding ernaast zetten ofzo,?
ik heb eerlijk gezegd ook geen idee, die van ons gaan naar buiten.
misschien kan je hem leren naar buiten te gaan?
wij hebben ook een kat die 2 ofzo was toen ie bij ons kwam.
nog nooit buiten geweest.
nouja, gewoon even binennhouden en dan maar buiten zetten, met de deur open, meneer ging steeds vaker naar buiten en is nu, een paar jaar later, in de zomer hele dagen en nachten buiten. :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 23:48

Helaas is de noor met een stok buiten te krijgen.
We zijn al 2 jaar bezig en de enige vooruitgang is dat ze met wandelen nu inmiddels aan een lange lijn moet anders vlucht ze naar huis.
En als de deur open staat in de zomer durft ze ongeveer een straal van 3 meter vanaf de deur de bekijken maar thats it ook.

Dus helaas buiten is gewoon nu geen optie ;(