Wij hebben een 2 jarige kater, die nou sinds een maand ongeveer steeds aanvallen heeft waarbij hij hoest(?) en kwijlt. We zijn met hem naar de dierenarts geweest, maar zijn longen klonken goed. Hij kreeg toen antibiotica omdat hij ook erg nieste, maar verder was er niks aan de hand.
Het niesen is over gegaan, maar de aanvallen worden komen steeds vaker. Vandaag al twee keer.
Verder is hij mager/dun en heeft hij áltijd honger. Hij komt vaakt huis met vogels en muizen, is erg geinteresseerd in al onze kleine huisdieren en als hij de kans krijgt maakt hij ze ook echt dood, ook zit hij vaak op het aanrecht, of op tafel. Hij pakt gerust een stuk kaas van tafel als je niet op let.
Het is zelfs zo dat hij na 2 portie's, alsnog het voer van onze andere kat op eet en als je hem pakt dan begint hij te grommen. Ook pakt hij gerust vleesbotten van onze honden af.
Mijn zus heeft Mika als 5 weken oude kitten onderaan een viaduct gevonden, waar hij gevallen was nadat iemand hem uit de auto gegooid heeft op de snelweg. Hij was helemaal aangepikt door kraaien en leek al dood. M'n zus heeft hem naar de dierenarts gebracht, maar die wou hem inslapen omdat het asiel toch al vol zat en hij flink op moest knappen voor hij geplaatst kon worden. Wij hebben hem dus in huis genomen en dachten eerst dat zijn voedselgekte kwam door zijn slechte start, maar met wat hij er nu bij gekregen heeft denken we toch dat er iets mis is.
De dierenarts wist natuurlijk al wel van dit verhaal toen we laatst met hem naar de dierenarts gingen voor deze ''aanvallen''.
We gaan uiteraard opnieuw met hem naar de dierenarts, maar ik vroeg me af of er iemand is die dit herkent? Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Dit is de kat (recente foto)

Hij liep een hele poos zonder halsbandje (is gechipt), maar voor iemand denkt dat het een zwerver is oid, hebben we hem weer een bandje om gedaan.