gezocht goede heupgordel om honden uit te laten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

gezocht goede heupgordel om honden uit te laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 15:19

wie oh wie heeft ervaringen met heupgordels? Om te wandelen en te steppen heb ik een goede nodig. Liefst 1 waar 3 grote, sterke honden aan vast kunnen die ook behoorlijk trekken soms....
Kom nu regelmatig handen te kort als ik ook foto's wil maken. Het moet echt een betrouwbare zijn van degelijk materiaal. Liefst betaal ik iets meer dan dat mijn honden los kunnen schieten. Lijnen heb ik wel..

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:55

Zoek eens via de websites van canicrossverenigingen, daar vind je normaal wel de betere in hun soort.... Losschieten zal (zelfs met de goedkope) niet snel gebeuren, maar als ze bij bv steppen trekken, dan is het wel belangrijk dat het een gordel is die goed in je rug ligt en breed genoeg is!

dierenfan

Re: gezocht goede heupgordel om honden uit te laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 19:39

ze moeten niet trekken, liever niet maar er zijn situaties waarin ze gerust durven te trekken en dan hangt er wel zo'n 100 kg aan ;) Naast de step mogen ze namelijk ook niet trekken bij mij. Maar een heel goede tip om te kijken bij een canicross vereniging

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:45

Ik weet of ze verdelers in Nederland hebben, maar hier in België vind je hele goeie heupgordels van Kiwaq
Ze verkopen ze blijkbaar bij hondenspul

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:25

dierenfan schreef:
ze moeten niet trekken, liever niet maar er zijn situaties waarin ze gerust durven te trekken en dan hangt er wel zo'n 100 kg aan ;) Naast de step mogen ze namelijk ook niet trekken bij mij. Maar een heel goede tip om te kijken bij een canicross vereniging

Maar dan moet je jezelf al helemaal geen zorgen maken :). De gemiddelde gordel is gemaakt om (sterke) trekkende honden aan te kunnen, constant. Dus als dat al niet de bedoeling is, kan je er wel vanuit gaan dat quasi alle gordels 'goed genoeg' zijn.

Let wel op, want als ze trekken als ze aan een gewone lijn hangen, dan kan je nog tegenkracht zetten. Als ze met drie tegelijk op één punt (je gordel) trekken, kan je niks. Je kan op dat punt (itt je arm) geen of weinig tegenkracht zetten. Zelfs als één hond écht trekt met een gordel aan, ben je niets meer waard.

dierenfan

Re: gezocht goede heupgordel om honden uit te laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:49

heb ze nu met een hondenriem om mijn gordel als ik step en dat gaat ook goed. Buik en been spieren goed ontwikkeld maar ik weet dat ik in principe veel minder te vertellen heb. Echter in situaties dat het onveilig is hou ik ze zeker bij de hand (tuigen aan met handvaten dus komt goed).

maar bevestig je dus 3 honden aan 1 punt aan zo'n gordel?