sinds september ongeveer heeft mijn moeder 2 kippen gekocht. Ik moest er eerst niks van weten maar nu vind ik ze eigenlijk wel erg lief
Ik pak ze echter nooit op, niemand eigenlijk, we laten ze gewoon in hun waarde. Ze hebben een ruime binnenplaats, onbeperkt voer, kunnen altijd hun hok in, water, schuilplek en ook schaduw voor in de zomer.. Niet te vergeten krijgen ze altijd wel lekkers
en wow wat vinden ze dat leuk We hebben ze gekocht als 2 kleine kipjes, Charlotte en Eugenie.. Ja de namen, Charlotte is de naam van mijn moeders oma (mijn overgroot oma) en Eugenie is de naam van mijn vaders oma. Helaas leven die alle 2 niet meer
We kochten ze als 2 kleine kipjes, in het begin al meteen erg nieuwsgierig maar wel een beetje mensenschuw. Het valt me op dat Eugenie na al die maanden toch vrij klein is gebleven. Verder oogt ze heel gezond. Ze eet en pikt heel graag en als ze hoort dat mijn vader groente aan het snijden is in de keuken staan ze met zn 2 al voor het raam.
Nu is Eugenie ook nog eens van de leg af en ik maak me een beetje zorgen dat ze misschien ziek is. Het is blijkbaar normaal als kippen rond de winter van de leg af gaan.. maar het is nu wel nog 15 graden dus daarom verbaas ik me er een beetje over. Voor de rest oogt ze niet ziek maar ben toch benieuwd hoe dat komt dat ze zo klein is gebleven..
Iemand die toevallig mij hiermee kan helpen
?
.