Dit is wel heel erg ernstig. Je moet er zeker mee naar de dierenarts gaan voor een behandeling,.. als je dat niet kan of wil betalen kan je haar beter uit haar lijden verlossen. Want mij lijkt dit iets wat veel pijn doet (druk op het oog).
Hebben je kippen snot gehad? Of een luchtweginfectie?
draaakje
Geplaatst: 23-12-12 15:35
Ziet eruit of je kip Acuut snot heeft... Bezoekje aan de dierenarts (en waarschijnlijk een AB kuur) lijkt me wel op zijn plaats... Acuut snot ook wel Coryza genoemd wordt veroorzaakt door de bacterie Haemophilus paragallinarum. Dit gaat meestal vrij acuut en geeft behalve bovengenoemde symptomen vaak de onstoken sinussen (holtes) waardoor er dikke koppen en (ontstoken) ogen ontstaan.
Als het zo ver gevorderd is... weet ik niet of er nog iets aan te doen is... waarschijnlijk heeft ze geen ogen meer.
marymary2
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-12 15:58
ik denk dat het mycoplasmose is. heb 2 maanden geleden deze kippen gekocht en 1 was binnen 1 week al dood.
marymary2
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-12 16:03
marymary2 schreef:
ik denk dat het mycoplasmose is. heb 2 maanden geleden deze kippen gekocht en 1 was binnen 1 week al dood.
is dus hetzelfde als snot begrijp ik. schijnt een middeltje voor te zijn, ga gelijk kijken of ze dat hebben bij faunaland, dan kan ik dat vandaag nog geven.
Middeltjes van de dierenwinkel heeft geen zin dat word alleen een lijdensweg. Hier moet direct en goed gehandeld worden en ook pijnstillers gegeven worden,
Hier had er ook een het,na 3 dagen AB was het over.
troi
Geplaatst: 23-12-12 18:35
Arm ding! As je geen geld over hebt voor de da dan zou ik haar zo spoedig mogelijk slachten, het arme ding heeft nu ontzettende hoofdpijn, echt heel sneu!
Arme kip... Zou meteen naar de dierenarts gaan... of anders, idd slachten. Dit kan echt niet.
Joscaa
Geplaatst: 23-12-12 18:36
Naar de dierenarts voor advies lijkt me geen overbodige optie moet ik zeggen.... Laat het dier anders uit zijn lijden verlossen, arm ding.
Miracle_
Geplaatst: 23-12-12 18:37
Waarom ga je niet gewoon naar de DA? Sorry hoor, maar ik begrijp dat echt niet. Al die middeltjes heb je niks aan, niet zelf gaan dokteren.. gewoon een bezoekje DA, dat beestje lijd hieronder, en dat is niet fair.
Ook met kippen kan je heel veel maar dat willen de meeste niet daar dat geld kost. Ook mag je maar weinig middelen gebruiken als je de eitjes nog wilt eten. Hier loopt een kip die ziek geweest is en daar eten we gewoon de eieren niet meer van en is gewoon behandeld. Kippen hebben ook gevoel.
In elk geval is dit een echte lijdensweg dus snel handelen is het enige juiste wat je kan doen of dit slachten is of behandelen.
risje
Geplaatst: 23-12-12 18:50
Direct morgen naar de dierenarts gaan en niet zelf gaan "dokteren". Beter nog nu al...Je kip is immers ook een huisdier en verdient die zorg toch ook?
Lijkt ook wel wat op pokken. Dat kan eventueel genezen worden, maar kan ook naar binnen slaan. Wanneer je kip ook intern dit soort zwellingen heeft is er wellicht niets aan te doen.
Wij hebben aantal maanden terug dit ook gehad bij een kip. Kwam heel accuut opzetten. Direct met de kip naar de dierenarts gegaan en was bijna direct al de diagnose kippen-pokken. Daar had het toch wle erg veel kenmerken van. Voor de zekerheid laten onderzoeken onder narcose, maar helaas bleek ook in haar keeltje te zitten. De dierenarts belde me direct en gaf aan er was wel wat aan te doen, maar grote kans dat het niet veel effect zou hebben, niet aan zou slaan, en advies was daarom haar te laten slapen. Ze is toen niet meer wakker geworden.......
Merk dat het me nog steeds veel doet, Aagje was een hele bijzondere kip. Pijn gunde we haar ook niet, dus mocht ze slapen....
marymary2
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-12 18:51
bedankt voor alle reacties. ik ga idd morgen gelijk naar de dierenarts, maar dacht er gelijk vandaag al wat aan te doen, maar faunaland was dicht. ik denk dat het acuut is komen opzetten. ik voer ze elke dag en sluit ze in, ik heb het nog niet eerder gezien. en de kip eet gewoon, gedraagt zich wonderbaarlijk niet afwijkend.
@marymary: Faunaland is geen dierenarts, en is toch echt wel verstandig om daarheen te gaan hoor. Zowel pokken als snot kan eventueel genezen, maar moet je er op tijd bijzijn. Als het echt accuut is zou ik geen dag willen wachten.
marymary2
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-12 18:57
Laptopmuis schreef:
Medicijnen die dierenwinkels verkopen werken vaak niet of nauwelijks.
Heb je de dieren gekocht bij een handelaar of een fokker?
bij een fokker. niet zo blij mee!
Miracle_
Geplaatst: 23-12-12 18:58
Athena1982 schreef:
Waarom morgen en niet nu? Weekendtarief ben je toch wel kwijt.
Ben ik ook wel benieuwd naar....
marymary2
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-12 18:58
Athena1982 schreef:
Waarom morgen en niet nu? Weekendtarief ben je toch wel kwijt.