Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik draai op voor problemen en als we ergens lang voor weg zijn dan moet ik een oppas zoeken of toch thuis blijven. Echter omdat mijn ouders het op zich ook wel leuk vinden en het eens waren met mijn besluit hebben we zelden woorden over de dieren. Het gebeurd wel eens maar dan is dat vlot weer over want uiteindelijk waren we het er allemaal mee eens.
amy_leftover schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je je al druk maakt over krassen op het laminaat, is het misschien beter om geen hond nemen.
Je wil niet weten wat er bij mij in huis allemaal gesneuveld en beschadigd is sinds de hond er is
laat me raden. Deurposten en deuren beschadigd in elk geval? Hier geen slopers, uitbrekers of rot honden of wat dan ook
maar wel honden die proberen de deur open te maken als deze niet in het slot zit maar tegen de deurpost aan hangt zeg maar. Mijn vorige hond beet in de deur en trok hem zo open en 1 van mijn huidige honden gaat krabben aan de deur/deurpost om hem zo open te krijgen. De schade is er sneller dan het herstel
en gebeurd gewoon on opgemerkt maar is er wel. dierenfan schreef:amy_leftover schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je je al druk maakt over krassen op het laminaat, is het misschien beter om geen hond nemen.
Je wil niet weten wat er bij mij in huis allemaal gesneuveld en beschadigd is sinds de hond er is
laat me raden. Deurposten en deuren beschadigd in elk geval? Hier geen slopers, uitbrekers of rot honden of wat dan ook
maar wel honden die proberen de deur open te maken als deze niet in het slot zit maar tegen de deurpost aan hangt zeg maar. Mijn vorige hond beet in de deur en trok hem zo open en 1 van mijn huidige honden gaat krabben aan de deur/deurpost om hem zo open te krijgen. De schade is er sneller dan het herstel
en gebeurd gewoon on opgemerkt maar is er wel.
En wij maar hopen dat we na onze vorige hond (die bijna prefect was!) in elk geval geen hond zouden krijgen die de deur open probeerde te bijten. Krabben brengt bij nader inzien nog veel meer schade. en gezien het zelfbelonend gedrag is (hij krijgt de deur ermee open) is het ook niet gemakkelijk af te leren (doe ik ook niet, de schade is er toch al)
deuren vol krassen van het tegen de deur op springen, deurposten en de muur rondom de deur heeft ze als pup aangevreten
en verder zat ze niet in de bench, ging goed tot ze ±6 maand was en toen begon ze plots te slopen. Je wil niet weten wat er allemaal aangevreten is
bankstel, stoelpoten, afstandsbedieningen, planten, m'n bril
kussens... moet ik nog door gaan? En door ongelukjes, toen ze een keer ziek was, 2 tapijten weg kunnen gooien
nr. 3 is inmiddels ook aan vervanging toe, door de vlekken die haar botjes hebben achter gelaten..
Frederieke_ schreef:onze buren hebben een donkere parket vloer en die zit wel vol met krassen van de honden, is natuurlijk anders dan laminaat maar wel hout... tja straffen ik doe altijd boze stem en als ze heel stout is een corrigerende tik... verder ook goed belonen als het wel goed gaat!