Pup drinkt veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Pup drinkt veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:47

Hoi !

Wij hebben sinds donderdagavond een puppy..

Het valt ons op dat hij echt enorm veel drinkt. Hij kan zo een hele volle bak water achter elkaar opdrinken. Ik vul hem soms expres niet bij, en dan kijkt hij er ook niet meer naar om.
Het is dan niet dat hij gaat piepen of bij de bak gaat zitten dat hij drinken wilt. Maar om hem even zonder water te zetten vind ik ook weer sneu, een dier moet altijd drinken hebben vind ik persoonlijk. Dus het is een beetje tegenstrijdig.

Maandag gaan we naar de dierenarts voor een check, en ik zal het dan ook zeker tegen hem zeggen, maar ik vroeg me af of dat jullie misschien een rede weten.

Het gaat om deze :D
[BB-ITP] Devil: Onze nieuwe pup uit Spanje!

Thats_Me

Re: Pup drinkt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:06

Plast hij ook veel en drinkt hij als je water neerzet wel weer de bak leeg? Het is goed dat je voor een check naar een dierenarts gaat. Het kan een gewoonte zijn omdat hij nu genoeg vers water tot zijn beschikking heeft maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij wel wat mankeert. Even laten checken of hij verder gewoon gezond is dan hoef je, je ook geen zorgen te maken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 19:16

Ja hij plast ook het veel.. Gelukkig gaat hij bij de deur zitten als hij moet plassen :=

De bak is nu leeg, als ik hem nu vul kan ik met zekerheid zeggen dat hij wel gaat drinken. Niet gelijk heel de bak leeg, een halve bak denk ik. Maar die is dan over 1-2 uur op.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:17

Is heel normaal voor pups dat ze zoveel drinken, de mijne van 10weken doet dat ook.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:20

Ja, pups drinken meer dan volwassen honden maar té veel is voor een pup ook niet goed. Wij kunnen niet inschatten of het té veel is of niet vanachter een pc dus een gezondheidscheck is sowieso goed. Zeker omdat de pup ook uit Spanje komt en daar wel vaker ongezonde dieren vandaan komen. Kun je beter een keer extra checken voor de zekerheid.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:26

Toen wij onze nieuw hond uit het asiel kregen, toen 7 maanden, dronk hij ook ontzettend veel, nu is het veel minder. Dus misschien is het stress door de nieuwe omgeving? Mama dacht eerst nog diabetes, maar nu doet hij het niet meer dusja..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:31

wat geef je qua merk voeding? Bijv. het hele zoute Pedigree of Bonzo geeft ook al dat een pup/hond veel meer drinkt dan Royal Canin, Cavom, e.d. om over het verschil brok eten en vers vlees eten maar niet te hebben.

Daarnaast wat gaat er in een volle bak water qua hoeveelheid? 60 t/m 100 ml water per dag per kg lichaamsgewicht is niet erg. Zeker niet als het warm is binnen en de pup druk alles onderzoekt en de hele dag actief bezig is.

Ik zou zeker geen beperkt water geven dadelijk krijg je een hond die je zijn hele leven moet beperken qua water drinken en dat is een ellende omdat jij dan moet gaan kijken wat je hond binnen krijgt en moet beslissen of het genoeg is of niet. Mijn pup heeft deze neiging nooit gehad. Wel spelen met het water en water happen maar toen de bak op een standaart ging was dat over. Heb wel altijd de brokjes (toen ik nog brok voerde) geweekt in water om te maken dat hij ze niet naar binnen kon schrokken maar daarnaast ook al omdat het er zo beter in bleef en hij het beter at en al vocht binnen kreeg.