Speelgoed maken voor een ara

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Speelgoed maken voor een ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 20:27

Hallo!

Graag zou ik willen weten of er hier op bokt ook mensen zijn met een ara (papegaai)?

Ik zou graag voor ara man Teun iets maken waarmee die kan spelen. Hij heeft nu een schommel en een heel groot verblijf, maar een speeltje zou leuk zijn.
Nu vindt ik wel leuke ideeën, maar die zijn bijna allemaal voor kleinere papegaaien.. niet voor zo'n grote snavel.

Donderdag ga ik namelijk werken in het dierenpark nadat ik een maandje niet daar ben geweest (was mijn stageplek, maar hebben me nu gevraagd of ik ook als 'vrijwilliger' wil werken tegen vergoeding).

Teun was mijn lievelingetje.. eerst was ik doodsbang voor hem haha. Teun was een beetje verliefd op me <3 , als ik met iemand anders in zijn verblijf was viel hij die andere persoon aan.
Nu heeft Teun een vriendinnetje, dus weet niet of hij mij nog leuk vindt :P.

Weet iemand iets leuks om te maken voor een ara?

Wilawander

Re: Speelgoed maken voor een ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:49

Ik maak voor de verkoop speelgoed voor parkieten misschien kan je op mijn site ideeën opdoen? Alleen dan wat groter maken.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:51

Iets van wilgentakken?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:54

Wilgen takken inderaad. Of een bal..

Vrijwilligers werk voor een vergoeding :')

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 09:59

Wilgentakken krijgen ze vrij vaak. In het dierenpark staan namelijk een aantal wilgenbomen omdat die ook gebruikt worden voor de apen, ezels, konijnen, ...

Probleem is dat Teuntje nogal groot is en sterk.. hij kan zo een walnoot kapot bijten. Dus het moet allemaal stevig zijn. Had ook in een klein drinkflesje een nootje verstopt. Andere papegaaien waren er heel lang mee bezig om dat eruit te krijgen... Teun beetje gewoon het flesje stuk :P.

@ Why, ja.. je werkt er toch van 8.30 - 17.00 en in de zomer van 9.00 - 18.00. Vergoeding is niet hoog, maar je staat dan als 'vrijwilliger' omdat je anders vaste werknemer bent en dan moet je loon krijgen en ingeschreven worden, enz...
Ik doe overigens ook nog altijd vrijwilligerswerk op de kinderboerderij waar ik niks krijg :-D.
Vindt het gewoon beide leuk om te doen. In het dierenpark leer ik vrij veel, iedere dag eigenlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:03

WhySoWhite schreef:
Vrijwilligers werk voor een vergoeding :')

Dat bestaat, is zelfs wettelijk vastgelegd hoeveel dat mag zijn - iets van 1500 euro per jaar.

Wat ik in dierentuinen zie is vooral uitgeholde dingen met eten er in. Is zo'n super-kong voor honden niets? En dan vullen met geprakte banaan oid, zodat-ie moet peuteren om aan z'n lekkers te komen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:04

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:18

mijn papagaai is gek op zijn boksbal :+
Afbeelding

de onderkant gebruik ik niet . alleen het stokje met het balletje . stokje buig ik om en maak vast aan de kooi .
mijn papagaai pakt hem beet met zijn snavel en poot , laat hem alle kanten opschieten :D natuurlijk is het niet zo papagaai bestendig :Y) maar die dingen kosten maar 1 euro bij de action .

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 19:00