Aparte gewoonte kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Aparte gewoonte kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:05

De kat van mijn moeder (ragdoll) heeft een aparte gewoonte (vind ik dan :P ) wat betreft het drinken.

Niet hoe ze drinkt maar waar.
Ze drinkt namelijk alleen maar uit t bakje wat boven op de 1e verdieping staat.
Beneden vertikt ze het!
Ook al geprobeerd of het water van boven anders is door t bakje van beneden ermee te vullen of het bakje van boven naar beneden te doen (ruilen) maar het maakt allemaal niets uit.

Soms zit de deur naar boven eens dicht en dan gaat ze echt zitten mauwen voor de deur om naar boven te kunnen om te drinken.

Wie herkent dit en waarom doet ze dit?
Of is het gewoon een gestoorde kat :')

chantal_bel

Re: Aparte gewoonte kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:06

hier eten ze alleen maar van een kast. op de grond gaat sowieso al niet lukken hier ivm de honden. maar op tafel of vensterbank pakken ze het niet.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:06

Zit er verschil in de bakjes, chrome (spiegelend) ofzo?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:10

Dat valt nog mee O:) Onze james wil alleen uit een kraan drinken of uit een kattenfontein, een gewoon bakje is beneden zijn stijl :# En als ik in bad zit dan drinkt ie er ook altijd uit das extra lekker omdat daar badschuim inzit 8)7

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:13

__denise schreef:
Zit er verschil in de bakjes, chrome (spiegelend) ofzo?

Ehm nee zijn dezelfde bakjes.. maar ze heeft het bakje van boven ook al eens beneden gezet maar dan drinkt ze er niet uit. :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:14

Lijkt me idd gewoon een gewoonte. Misschien niet de handigste, maar zo heeft elk dier wel iets waarvan je denkt :?
Als je het niet meer wilt, dan zou ik het bakje boven gewoon weg halen en haar zo "dwingen" om beneden te drinken. Meestal laten ze zich echt niet verdorsten hoor ;)

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:17

Hier drinken ze ook enkel uit de drinkbak van de hond of uit een glas(!) op het nachtkastje. Ze drinken enkel uit dat ene bepaalde glas, er staat een glas wat verder voor mezelf, maar daar komen ze niet aan. (Heb het nu wel afgeschermd zodat ik zeker weet dat ik niet van een glas drink waar de katten hebben aangezeten :) ). Hun eigen drinkbakje komen ze niet aan

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:17

tja katten zijn eigenaardige dieren.. Ik ken eigenlijk geen een kat die niet iets raars/ een tik/ een gewoonte/ maniertje heeft. (nou vind ik dat juist leuk aan katten, dus stimuleer die rare gewoontes natuurlijk ztiekem wel).
zo vinden katten over het algemeen altijd dat deuren open moeten!
Ja badwater is ook lekkerder! Ee nvan onze katten drink ook graag uit de warme kraan..
terwijl ik dit typ is er hier een terreuractie aan de gang.. kat springt al miepent op ladenkast, hengelt lade open (zat niet goed dicht denk ik) begint en begint te graven (holletje maken om te slapen)..
en dat allemaal omdat ze beneden in de kamer wil, maar die deur is dicht omdat anders de kerstboom eraan moet geloven... ;(

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:20

Love_Mirra schreef:
Hier drinken ze ook enkel uit de drinkbak van de hond of uit een glas(!) op het nachtkastje. Ze drinken enkel uit dat ene bepaalde glas, er staat een glas wat verder voor mezelf, maar daar komen ze niet aan. (Heb het nu wel afgeschermd zodat ik zeker weet dat ik niet van een glas drink waar de katten hebben aangezeten :) ). Hun eigen drinkbakje komen ze niet aan

Gister begon er een met smaak aan mijn (kruiden) thee -O-
Was kennelijk erg lekker, want de ander wou ook.