Hondje plast steeds in de keuken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Hondje plast steeds in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 08:48

Ze deed het wel is vaker maar sporadisch, dan lag er een plas in de keuken als ik smorgens beneden kwam maar nu doet ze het echt standaard elke nacht!
Een grote plas door de hele keuken heen, soms begrijp ik echt niet hoe dat al plas in haar blaas heeft kunnen zitten....
Ik zie haar ook niet buitengewoon veel drinken, iets wat honden wel zouden doen als ze bijvoorbeeld een nierprobleem zouden hebben.
Ik laat mijn hondjes 4 keer per dag uit, en dat is altijd goed gegaan.
Het is wel zo dat sinds we een jong katje hebben ze het vaker doet maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft.
Een vervelend probleem want ik sta nu elke ochtend met me duffe hoofd te dweilen... %)

Het gaat om een gesteriliseerd teefje (Jack Russel X) van 12 jaar.
Ik heb haar nu 4 jaar, ze komt uit het asiel.
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:53

mijn schoon ouders hebben ook 2 jackrussels alle bij reutjes.
1 komt uit het asiel en 1 hebben ze vanaf pup,zo gou als ze weg gingen al was het maar even hup dan piste ze in de keuken,altijd denkende dat het de hond uit het asiel was.toen zijn ze gaan testen.ik heb ze toen gezegt zet ze om de beurt in de bench als je weg gaat,en we hebben de dader.het is de hond die ze vanaf pup hebben.nu gaat hij in de bench als ze weg gaan en het probleem is opgelost.zorg wel dat ze de bench als leuk gaan zien dus geef ze altijd wat lekkers er in,straf ze ook nooit door ze er dan in te zetten als je kwaad bent.ik zou dus een bench proberen om haar in te laten slapen.succes

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 08:59

keona schreef:
1 komt uit het asiel en 1 hebben ze vanaf pup,zo gou als ze weg gingen al was het maar even hup dan piste ze in de keuken,altijd denkende dat het de hond uit het asiel was.toen zijn ze gaan testen.ik heb ze toen gezegt zet ze om de beurt in de bench als je weg gaat,en we hebben de dader.het is de hond die ze vanaf pup hebben.nu gaat hij in de bench als ze weg gaan en het probleem is opgelost.zorg wel dat ze de bench als leuk gaan zien dus geef ze altijd wat lekkers er in,straf ze ook nooit door ze er dan in te zetten als je kwaad bent.ik zou dus een bench proberen om haar in te laten slapen.succes

Dat vind ik wel een beetje zielig.. ze is gewend om samen met mijn andere hondje op bed te slapen, dan ligt ze alleen in een bench...
Dat Brandy het is die plast dat weet ik zeker, dat kan je alleen al zien aan de hele schuldige kop die ze trekt als ik haar plas vind.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:02

Arrabel schreef:
keona schreef:

Dat vind ik wel een beetje zielig.. ze is gewend om samen met mijn andere hondje op bed te slapen, dan ligt ze alleen in een bench...
Dat Brandy het is die plast dat weet ik zeker, dat kan je alleen al zien aan de hele schuldige kop die ze trekt als ik haar plas vind.

als ze op je bed ligt hoe kan ze dan op de grond plassen.dan zou ik een bench in je kamer zetten.en als je het zielig vind dan maar plas blijven opruimen.ik zou het wel zo doen en je kan altijd afbouwen en over paar mnd kijken of ze het nog doet als je haar op bed laat slapen

Anoniem

Re: Hondje plast steeds in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:06

Als je hondje volgens jou niet veel drinkt, maar toch een hele grote plas in de keuken ligt steeds zit er misschien teveel tijd tussen je avond en ochtend wandeling?
Neemt je hondje wel de tijd om rustig te plassen als je 's avonds wandeld, of is ze drukker met andere dingen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 09:29

Ze plast gewoon als ik haar in de avond uitlaat, ze is niet echt bezig met andere dingen.
Ze slaapt bij me op bed maar ze gaat als ik slaap naar beneden om in de keuken te plassen.
Misschien is het een oplossing om een bench in de slaapkamer te zetten zodat ze er toch bij is snachts.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:32

Zou het een idee zijn om (tijdelijk) iets van een 'kattenbak' in de keuken te zetten?? Heel misschien dat het komt door haar leeftijd, dat ze het nu niet meer de hele nacht op kan houden?!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 09:41

Kentaro schreef:
Zou het een idee zijn om (tijdelijk) iets van een 'kattenbak' in de keuken te zetten?? Heel misschien dat het komt door haar leeftijd, dat ze het nu niet meer de hele nacht op kan houden?!

Ja daar ben ik ook bang voor....
Er staat trouwens al een kattenbak in de keuken ;)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:46

Mijn oudere jack ging ook ineens plassen in de kamer en die bleek cushing te hebben,misschien kun je haar daar eens op laten testen. Nadat ze tegen de cushing medicijnen heeft gekregen was het plassen vrijwel direct over.

Succes met haar,wel een schattig hondje.

Oja,ik heb nu trouwens een jack van 14 lopen en die begon ook te plassen in huis. Nadat ze nagekeken is door de D.A. waar dus niets uit kwam, gaf ik idd. de schuld aan het ouder worden,ze kan het gewoon niet meer zo goed op houden. Ik leg nu gewoon een krantje neer en daar plast ze keurig op. Makkelijk opruimen en scheelt een hoop ergernis.
Laatst bijgewerkt door Faruba op 20-12-12 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:48

:D Misschien dat je dan echt iets voor haar kunt 'maken'?! Weet niet of ze op de kattenbak zou durven?!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:51

Is je slaapkamerdeur dicht doen geen optie? Aangezien ze het steeds in de keuken doet, doorbreek je dan het patroon. Onze hond geeft altijd tijdens het avondeten aan dat ze moet plassen (ook als ze net is uitgelaten), als je haar dan afleidt komt ze pas uren later weer. Het is voor haar een gewoonte geworden. Als er vervolgens een plas in je slaapkamer ligt dan kan ze het echt niet ophouden..

Anoniem

Re: Hondje plast steeds in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:38

Dat was ook mijn eerste gedachte Ladyson :j
Gewoon de deur van de slaapkamer dicht doen.

Dan kunnen er 3 mogelijke dingen gebeuren:
1. Je doorbreekt 't patroon en er is niets meer aan de hand
2. Je hondje plast in de slaapkamer (in dat geval andere oplossing zoeken, zoals wekker zetten om nog even uit te laten, en/of combinatie met een bench)
3. Je hondje gaat bij de deur piepen als ze moet plassen (en dan kun je er even uit om haar te laten plassen)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:42

Dat zou ik kunnen doen met de kans dat ze in de slaapkamer plast, wat op zich geen ramp is het is uiteindelijk maar plas.
Ik zal dat vanavond proberen!
Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.