Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sylvia_B schreef:Morgen DA bellen, die kan je denkelijk meer vertellen.
Maar ik vermoed dat ze al wel loops is maar nog niet vloeit (of zo weinig dat je het nog niet gemerkt hebt), sommige teven zijn dan al wel bereid zich te laten dekken, zo zijn er ook teven die zich pas na 4 weken laten dekken en ook zwanger raken.
ironic__ schreef:Sylvia_B schreef:Morgen DA bellen, die kan je denkelijk meer vertellen.
Maar ik vermoed dat ze al wel loops is maar nog niet vloeit (of zo weinig dat je het nog niet gemerkt hebt), sommige teven zijn dan al wel bereid zich te laten dekken, zo zijn er ook teven die zich pas na 4 weken laten dekken en ook zwanger raken.
ja maar na 3 maanden ?
ik ga morgen vroeg gelijk bellen
Citaat:Sommige teven zijn al dekrijp na drie of vier dagen en er hebben zelfs succesvolle dekkingen plaatsgevonden op de 28e dag van de loopsheid. Het is dus verstandig uw hond gewoon de hele periode aangelijnd te houden.
Sylvia_B schreef:Een teefje laat zich alleen dekken op haar hoogte punt.
Verschijnselen van loopsheid
• de vulva zwelt op.
• de reuen raken erg geïnteresseerd in de teef. Omgekeerd stelt de teef daar nog weinig prijs op.
• na enkele dagen begint de teef bloeddruppeltjes te verliezen: dat is de eerste dag van de loopsheid, de pro-oestrus. Deze duurt zo'n 9 dagen.
• tussen de 9e-12de dag van de loopsheid is de hond vruchtbaar: dit noemen we de oestrus. Dit is dus de periode waarin ze kan na dekken of inseminatie drachtig kan worden. In deze periode, die zo'n 9 dagen duurt, worden reuen niet meer door de teef weggejaagd. De teef probeert zelfs te ontsnappen om op zoek te gaan naar de reu! In deze oestrus vindt ook de eisprong plaats.
• na de vruchtbare periode gaat de uitvloeiing stoppen, wordt vaak wat bruiner, de vulva gaat weer slinken en de teef snauwt weer de reuen af: de metoestrus is begonnen. Deze periode duurt pakweg 2 maanden. De teef is nu niet meer vruchtbaar.
• De anoestrus-fase is hiermee aangebroken. Deze duurt zo'n 3 maanden, waarna weer een nieuwe cyclus begint.
Als je een jonge of oudere teef hebt dan heb je meer kans op andere regelmaat in dit schema.
Maar elke teef is anders en kan anders haar loopsheid hebben.
Zeker als je teef en reu bij elkaar hebt zitten en elkaar kennen kan een periode korter of langer duren.

Sylvia_B schreef:Moeder van een van mijn teven liet zich al op de 2e dag dekken, waren wel weinig pups.
Tante van der liet zich op dag 30 nog dekken en gaf een groot nest van 6....

dierenfan schreef:Puur uit interesse hoor, maar waarom denk jij aan een baarmoederontsteking?geen idee hoe of wat want heb geen teven maar kan het niet zijn dat de teef een baarmoeder ontsteking heeft? Heb het nog nooit mee gemaakt zonder loopsheid maar zou dan al snel denken aan een baarmoeder ontsteking of zeer schijndrachtig.
Laptopmuis schreef:Ik zou wel of de teef laten sterilliseren of de reu laten castreren.
Hier in het dorp had ook iemand een mannetje en een vrouwtje, hield ze ook altijd gescheiden als ze loops was. Maar het teefje werd wel erg dik op een gegeven moment. En nu heeft ze vier puppy's en geen idee wat ze ermee aan moet.
.Sabini schreef:Dit is interessant. Ik volg dit topic even. Ben benieuwd wat de Dierenarts zegt TS.
Hoe oud zijn je honden en wat voor een ras is het?dierenfan schreef:Puur uit interesse hoor, maar waarom denk jij aan een baarmoederontsteking?geen idee hoe of wat want heb geen teven maar kan het niet zijn dat de teef een baarmoeder ontsteking heeft? Heb het nog nooit mee gemaakt zonder loopsheid maar zou dan al snel denken aan een baarmoeder ontsteking of zeer schijndrachtig.