3 weken geleden heb ik geheel onverwacht mijn 7-jarige Abessijn poes in moeten laten slapen. Ze was in het weekend ineens ziek geworden en ging schrikbarend hard achteruit. Bij een dierenartsbezoek op maandag bleek ze vrijwel geen nierfunctie meer te hebben. Dit kwam omdat ze tumoren op de nieren en in de buikholte had en daardoor was de boel er mee opgehouden. Er was geen (diervriendelijke) andere keuze dan direct inslapen.
Nu ben ik dus ondertussen 3 weken kat-loos, en dat bevalt me totaal niet! Ik heb contact gehad met een mevrouw van wie ik een koppel katten over mag nemen. Maar ik vraag me af hoeveel spullen ik nodig heb voor 2 jonge, actieve katten... Mijn 7-jarige poes was in huis rustig, ze had een piepmuis als speeltje maar haar-elastiekjes waren favoriet. Ik heb verder dus niet zoveel qua speeltjes in huis. Krabben deed ze aan een boomstronkje waar ik de geluidsapparatuur op heb staan. Ik heb dus geen echte krabpaal.
Ik begrijp dat ik 2 kattenbakken moet hebben in plaats van 1, maar hoeveel mandjes/slaapplekjes moet ik minimaal hebben? En hoeveel etensplekken en speelgoedjes? En is het handig om toch maar een krabpaal aan te schaffen, omdat de nieuwe poezen het misschien anders niet snappen en mijn meubilair te grazen gaan nemen?
Moet ik de mandjes die ik nog/al heb en de kattenbak etc allemaal in de was gooien? Want daar zit natuurlijk de geur van mijn oude poes aan. En hoe zit dat dan met de bankbekleding?
Kortom; hoeveel spullen ben ik nodig en wat moet ik allenog meer regelen?

) want die ruikt ook naar mijn oude poes natuurlijk... En die kan je niet wassen.
Die andere is altijd bezet door de oudere kat, die slaapt nergens anders) 
Maar hier doen ze het ook met één en het meeste doen ze buiten onder een struik.