zenuwpillen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

zenuwpillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:38

met het oog op de jaarwisseling en huisdieren,

Wie heeft er ervaring met zenuwpillen voor honden en katten.
Ik overweeg ze voor mijn hond, zodat hij er zelf niet zoveel last van heeft.

Collie2008

Re: zenuwpillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:41

heeft hij er zo'n last van dan? Waar is je hond met de jaarwisseling

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:43

Hij vindt het eng, en is nu 4 jaar. Andere jaren heeft hij niks gehad maar was hij wel erg bang voor het vuurwerk.
Hij is dan gewoon in huis bij ons.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:19

Ik raad ze niet aan. Vaak verdoof je ze en krijgen ze alsnog alles mee waardoor ze het jaar erop nog meer stress hebben.
veel middelen zoals Zylkene helpen ook niet veel ook al word er veel mee geadverteerd.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:45

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'zenuwpillen'? Denk je dan aan spierverslappers, verdovend middel?

Hoe dan ook, tenzij je je dier echt comateus laat slapen met pillen, raad ik ze ook af. Een dier wat het eng vindt, wilt vluchten. Als je daarbij merkt dat je lichaam niet meewerkt, panikeer je nog erger.

Dan werkt binnen de radio hard, eventueel meer bekende mensen/honden die gewoon rustig en gezellig zijn 10x beter. Niet teveel aandacht aan de hond besteden en gewoon laten doen wat hij wilt.
Leuk is anders voor het dier, maar het is maar voor eventjes.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 05:46

Wij gebruiken Adaptil. We starten ermee begin december en stoppen eind januari. Het is geen oplossing voor de angst maar een hulpmiddel om de angst te minderen en onze dieren worden elk jaar rustiger (in combinatie met training).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 07:23

heerlijk een lepel advocaat en daar al 's ochtends mee beginnen. Na een uur nog onrustig? Dan nog een lepel en gewoon kijken hoeveel hij nodig heeft.

Voor de middelen die op natuurlijke wijze helpen ben je nu al weer te laat inmiddels omdat deze vaak zeker 2 á 3 weken nodig hebben om echt in het lichaam te gaan werken. Je zou het NU nog kunnen gaan starten maar het is al erg laat. Ik zit dan aan zylkene te denken of valeriaan bijv. geen middelen waar ze duf en slaperig van worden maar wel iets waar ze zich wat rustiger van voelen.

Mijn honden zijn gewoon bij ons en eventuele visite in de kamer met de tv ook aan. Hun slapen gerust door maar ik ga dan ook tegen het einde van de middag (2 uur voor het donker wordt) zo'n 2 uur lopen in de polders met veel spelen erbij zodat ze erg moe zijn.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 07:38

de meeste regulieren middelen maken het dier suf maar de prikkels komen vaak sterker binnen, ik zie dit soort middelen als een soort laatste redmiddel.
Ik heb 15 jaar een hond gehad die doodsbang was, nouja, de laatste 2 jaar was ze redelijk doof, toen viel t reuze mee ;). maar nooit middelen gebruikt, die adapters hoor ik goede dingen over, maar idd, dan moet je er vroeg mee beginnen en het is een ondersteuning.
Bach resque werkt volgens mij nog geen minuut, dus dat lijkt me geen optie ;). Wat bij onze hond hielp, was de tv gewoon aan, soms ietsje harder, haar steunen maar niet koesteren, dus niet belonen voor de angst, maar er gewoon zijn, bv, als ze tegen je aan wil liggen, laten liggen, maar verder geen aandacht eraan besteden, zelf rustig blijven!! en we voerde rond middernacht, ik gooide overal in huis eten, eerst brokken, later stukjes vlees, waardoor ze voer ging zoeken en afgeleid werd.
Het zijn maar wat tips.
Ik weet niet hoe druk het bij jullie is? of de hond er een week last van heeft of alleen tijdens de jaarwisseling? als het dat laatste is, dan zou ik denken, ja, balen, jammer, maar het is maar een paar uur.
Verder zijn er pensions die zo ver achteraf wonen dat er niet geknald word, daar overnachten ook veel honden met vuurwerk angst.
We hebben nu nog maar 1 hond die het niet zo leuk vind, maar hij red het wel. Geen extreme angst gelukkig.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:35

Wilawander schreef:
Ik raad ze niet aan. Vaak verdoof je ze en krijgen ze alsnog alles mee waardoor ze het jaar erop nog meer stress hebben.
veel middelen zoals Zylkene helpen ook niet veel ook al word er veel mee geadverteerd.

Eens. Zelfde ervaring helaas :s

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:40

Bij de dierenspeciaalzaak hier in de buurt hadden ze Thundershirts op de balie staan, een soort dekje dat je de hond aan doet, je moet hem met klittenband vast maken en redelijk strak doen, door de druk wordt de hond dan rustig. Geen idee of het werkt, ik ken niemand die het heeft maar misschien is het wat. :)