Ik ben in overleg met me vriend om van het voorjaar misschien 2 konijntjes te nemen.
Waarom een konijn? Omdat die vrij makkelijk het hele jaar buiten te houden zijn, wij kunnen helaas geen dieren (buiten de honden om) binnen houden.
Als ik mijn vriend zo ver krijg zal het pas van het voorjaar zijn als de temperatuur goed genoeg is om konijnen (voor het eerst) naar buiten te doen.
Ik weet ook al dat ik 2 konijnen uit het asiel wil halen, het lijkt me namelijk super mooi om zulke dieren nog een huisje te geven tot hun einde.
Ik ben van plan het hok zelf te maken maar nu komen de vragen, waar moet ik rekening mee houden?
*Hoe hoog moet het zijn? (er komt zowiezo een dak op voor roofdieren)
*Wat is nou eigenlijk een goede maat voor een hok?
*Kan het hok wel in het zicht van de honden staan? Levert dat niet voor beide (konijn en hond) heel veel stress op? Of wennen ze daar aan?
Ik weet dat ik het hok een stuk in moet graven, omdat de konijnen zich er anders uit graven maar hoe ver? Of hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil het stuk waar de nachthokken komen op een pallet maken (daar tussen misschien nog isolatiemateriaal? Uiteraard aan de zijkanten dicht dat ze er niet onder kunnen) en daar op dan tegels of rubbere matten.
Zo hebben ze een stuk waar ze echt droog en warm kunnen zitten. Ook wil ik rond om het nachthok gedeelte dichtmaken met plexieglas (aan de buitenkant van het gaas) zodat ze daar ook uit de wind kunnen zitten. Is dit een beetje een idee? Of maak ik nu grote fouten?

De rest van het hoek wilde ik gras doen maar denk dat daar weinig van overblijft dus ga ik denk ik voor zand zodat ze lekker kunnen graven. Of hebben jullie betere ideeën?
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en tips.
Toch tegeltjes? Moet ik dan het gaas alsnog ingraven? Of is dat niet nodig, omdat ze eigenlijk er niet langs kunnen graven?
). Daarbij wil ik me zelf ook nog even verdiepen hoe ik het beste een hok kan maken.

Ja daar dacht ik ook al aan. 
Oh dat klinkt echt heel grappig, single konijn