Sassol , klopt.
Onze hond was een border X border , met daarachter flatcoated retriever, zij had de terugslag van de retriever, was qua bouw meer retrieverachtig, en qua karakter een mengeling van beide.
Geweldige gezinshond , waaks , altijd speels en actief gebleven, dol op water , apporteren , drijven, en nog zo veel meer.
Wat ik erg fijn vond, was de werkwilligheid , de will to please , de hoge intelligentie, het heerlijk actieve.
De 2 rassen die er voor mij dan uit springen, blijven dan toch de border en de flatcoated , en liefst dus een kruising van die 2.
Ik weet dat onze Bailey niet te vervangen is , zou niet goed zijn als dat wel zo was , en ik ga absoluut niet halsoverkop een andere hond in huis halen , maar ik probeer wel een beetje te oriënteren , en tot op heden is me vooral duidelijk dat deze combi in Nederland niet zo vaak wordt gefokt.
(Kan hier wel aan toevoegen dat zij voor ons veel meer was dan een hond, ze was een gezinslid, en mijn beste vriendin, door dik en dun, het is dan ook net alsof een deel van mij geamputeerd is , het zal wss ook wel een tijdje duren eer er werkelijk een andere hond komt , op dit moment zou een nieuwe hond geen eerlijke kans krijgen, zo reëel ben ik wel.)