Voor en Nadelen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femmelz

Voor en Nadelen hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:40

Hoi bokkers,

Ik vroeg me af wat jullie nou echt voordelen vinden aan een hond.
en natuurlijk ook de nadelen.

Groetjes Femke

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:43

voordelen, veilig gevoel en altijd vrolijk
nadeel op vakanties gaan, dierenarts kosten(mijne heeft al ruim 5000€ gekosthttp://www.mijnalbum.nl/Foto-Q3FFAXEX-D.jpg
paar x verstopping van darmen(veelvraat) en 2 x geopereerd aan zijn gebroken poot
Laatst bijgewerkt door cariena1 op 15-12-12 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:44

Ik denk dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. ;) Een nadeel hangt vaak af van een bepaald ras.

Zo zie ik bijvoorbeeld het niet op vakantie gaan etc als een nadeel, voor mij een voordeel, ik ga niet graag op vakantie namelijk.

blokje

Re: Voor en Nadelen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:45

Voordelen:
- Gezellig
- Veilig
- Leuk om mee te sporten
- Goed voor de kids
- Je beweegt sneller! Dus gezond voor je zelf!

Nadelen:
- Eventuele DA kosten
- Wandelen in de regen :')
- Je moet altijd met de hond rekening houden als je weg wilt etc.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:46

Voordelen:
Gevoel van veiligheid, altijd iemand thuis, altijd vrolijk

Nadelen:
Altijd iemand moeten regelen als je een hele dag weg bent en er is niemand thuis, als ze nog puppy zijn meerdere keren terug naar huis/je bed uit om de hond uit te laten.

Zelf ga ik eigenlijk nooit op vakantie en als ik met de paarden naar het buitenland ben dan gaat ze zoveel mogelijk mee.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:47

Wij nemen de hond altijd wel mee op vakantie, maar hij kan niet mee naar alle uitjes die we daar doen

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:48

Voordeel: Altijd een maatje bij je, gezelschap, leuk.
Nadeel: Verplichtingen, kosten.

Zelf hoef ik maar één keer met de hand te gaan wandelen 's avonds omdat we best wel een grote woonkamer hebben en een grote tuin. Maar als je maar een klein huis hebt en een grote hond zal je vaker moeten gaan. Hier in de straat woont een mevrouw met een grote labrador, ... die wandelt wel 5 keer per dag met de hond. Ook bij slecht weer of als jij je eens niet lekker voelt moet de hond toch eruit.

Kosten... Aanschaf, voer, ontworming,... en vergeet niet de dierenarts. Jaarlijkse inenting ben je al snel 75 euro kwijt (voor een kleine hond),.. dan nog hopen dat je hond geen aandoening krijg (mijne moest de tanden schoongemaakt hebben 90 euro en twee operaties aan melkkliertumoren 2 x 300 euro). Hond zelf kostte 700 euro. Tel maar op.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:48

Het enige nadeel is de dierenarts kosten, vind ik.

Voordelen.. Ohh zo veel! De liefde die je krijgt, de lange wandelingen, de knuffels, nooit alleen thuis zijn.. Gewoon een vriend erbij :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:51

Voordelen ten opzichte van wat? Het ligt er ook aan welk ras je hebt (de grootte) en de persoon zelf. Maar het geeft mij bijna alleen maar voordelen, je krijgt zoveel liefde, heerlijk wandelen, knuffelen, trainen, het geeft een veilig gevoel. Gewoon je beste maatje. <3

Het nadeel zal misschien de dierenarts zijn, maar dit heb je bij álle dieren.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:52

Het enige nadeel aan mijn windhonden vind ik, als het koud en nat is buiten doen ze gegarandeerd hun behoeften in huis :\ Of de deur nu open staat, hondenluik open is, ... Als het koud is of regent, 100% zeker kak of plas in huis als ik thuiskom van het werk!

Verder zwijgt mijn collie geen half uur aan één stuk, hij komt heel graag een praatje slaan en bromt graag tegen zichzelf, maar dat is raseigen.

Verder geen nadelen op te noemen :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:52

Ik vind: ik heb een grote kamer + tuin dus mijn hond hoeft niet veel uitgelaten worden.
Een onzin verhaal. Uitlaten is niet alleen beweging maar ook voor hun koppie erg goed.
Wij hebben een vrijgroot huis met een grote tuin. Maar onze hond gaat minimaal 3x per dag uit. En wij wonen aan een park dus daar is ze direct los.
Mijn vorige hond lieten we 4x daags uit.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:56

Voordeel zelf ook in beweging en steun voor de kids
Nadeel de haren en het avondrondje in de winter

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:59

nadelen van een hond vind ik de geur, en dan vooral als ze nat zijn, en de haren, en de afhankelijkheid , maarja ik ben dan ook een kattenmens :Y)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:54

blokje schreef:
Ik vind: ik heb een grote kamer + tuin dus mijn hond hoeft niet veel uitgelaten worden.
Een onzin verhaal. Uitlaten is niet alleen beweging maar ook voor hun koppie erg goed.
Wij hebben een vrijgroot huis met een grote tuin. Maar onze hond gaat minimaal 3x per dag uit. En wij wonen aan een park dus daar is ze direct los.
Mijn vorige hond lieten we 4x daags uit.

Hoezo onzin verhaal... mijn oudste hondje is 13 jaar en die wil op sommige dagen niet eens gaan wandelen. Dan draait ze gewoon haar hoofd de andere kant op als ik met de riem sta te wiebelen.
De jongere van 6 jaar wil 's avonds wel nog een blokje om. Dan wandel ik wel 30 minuten tot 45 minuten met ze.

We hebben een tuin van 2 ha. Daar kunnen ze zich uitleven en dat doen ze ook :-).

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:56

Voordelen:
-Altijd iemand die blij is als je thuiskomt en er bent
-Iemand die je beschermt tegen ongure figuren (althans, mijn honden dan)
-Iemand die altijd mee wilt wandelen/fietsen door weer en wind
-Iemand die je met zijn gekke dingen elke dag aan het lachen kan maken

Nadelen:
-Ook als je moe bent en in bed wilt blijven liggen moet je naar buiten
-Soms blaffen ze
-Eten kost geld (zelden DA kosten hier)
-Maken het huis vies
-Je moet er elke dag voor ze zijn of iets voor ze regelen, dus geen spontane dagjes weg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:04

Een voordeel is dat ze erg gezellig zijn,ik hoef ze niet uit te laten,ze kunnen zelf hun verblijf in en uit lopen mijn tuin van een hectare is omheint.

Nadelen:je breekt soms bijna je nek over ze....ik heb er 6 en die zijn het liefst op 10 cm afstand van mij.
Een groot nadeel is afscheid nemen.Er is er een ziek nu,hij is 15 en ik moet binnenkort een beslissing maken ;(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:08

Voordelen:
- Gezellig
- Nooit alleen
- Je móet elke dag de deur uit dus ook als je liever binnen weg zit te kwijnen
- Veilig gevoel
- Vriendje voor het leven
- Altijd blij als je thuis komt
- Nooit helemaal stil in huis
- Iemand die altijd zin heeft om actief te zijn
- Zorgt voor structuur ('s ochtends uitlaten, 's middags, 's avonds..)

Nadelen:
- Standaard kosten (voer)
- Extra kosten (DA, speeltjes, training etc.)
- Vaak druk in huis
- Soms lastig met bezoek (drukke hond)
- Moet altijd tijd hebben/maken of een oppas regelen
- Incidenteel dingen kapot in huis
- Thuis blijven als de hond ziek is
- Neemt ruimte in (mand, voederbakken)
- Uitlaten als je eigenlijk geen zin hebt/ziek bent

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 08:39

Ik heb me vannacht nog een nadeel bedacht, als de hond ziek is kun je constant kots en stront opruimen!

Ik quote even mezelf uit een HK topic.
Citaat:
Dat klinkt leuk! En inderdaadm je jurkje kan net. :') Maar ach hebben ze nog iets om zich af te vragen he. :P

Hier zijn we ook zowat de hele nacht op, de hond is niet lekker heeft spuitdiarree en kotsen. Heeft sinds gisterenavond 12 uur twee keer gekotst. ;( Arme ziel! Maarja ook arme baasjes, wij maar schrobben en wassen. :') De eerste keer kots heb ik namelijk ontdekt omdat ik met mijn hand erin wakker werd. := Oeps! & Bah! Gelukkig heb ik een sterke maag.. :j Nu maar niks te eten geven en vanmiddag kip met rijst een kleine portie.

Dat wordt vanavond niet feesten. :n

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:07

Voordelen: een hond is leuk, iemand die van je houdt, gezelligheid, altijd iets om over te lachen, goed voor je lichaamsbeweging (je moet er elke dag wel uit en een frisse neus halen) en inderdaad het toevoegen van structuur. Het is ook een goede ontlader van stress. En een leuk gespreksonderwerp. :D

Nadelen: dierenartskosten, als je een hele dag weggaat moet hond mee of oppas gevonden worden, sommige honden kunnen slecht alleen thuis blijven, je moet er moeite in blijven steken en je moet vooral je verantwoordelijkheid blijven nemen. Altijd de hond op de eerste plaats zetten ipv jezelf, dat is soms wel vermoeiend. Als je ziek bent, moet je ook met de hond uit. Als je het druk hebt moet je de hond ook nog een lange wandeling geven. En als de hond ouder wordt en ziek is, moet je inderdaad vaker uitwerpselen en kots opruimen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:35

Het is gezellig in huis, altijd wel iemand die wel naar je wil luisteren als je wat wilt vertellen.
Ze zijn altijd blij als je thuiskomt, heerlijk wandelen met ze de natuur in, zien dat de training zijn vruchten afwerpt en ze blij zijn als ze mogen werken.
Ze vinden het heerlijk om geknuffeld te worden en liggen graag bij me op de bank, wat is er nou fijner dan een lekker zachte pluizige hond half op je schoot.
Gezellig bijna overal mee naartoe, kwestie van ze leren hoe ze zich moeten gedragen.
Ze zorgen voor structuur in het dagelijks leven, al moet ik zeggen dat ze makkelijk zijn en niet op een half uur kijken.

Een nadeel vind ik de modderpoten en als ze nat zijn van het spelen de modder en in het water, maar dat is een kwestie van poten afvegen en ze afdrogen.
De rest hoort er bij, zoals kosten voor voer (je eigen eten kost ook geld :? ), kosten voor de DA enz. dat zie ik echt niet als nadeel.

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 17:40

Ik heb eigenlijk nog een vraagje... want een vriendin die vind een hond juist vervelend omdat ze steeds tegen je op springen, hoe zitten jullie daarmee? hebben jullie daar problemen mee of heb je dat gewoon afgeleerd?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:51

Dat is gewoon een opvoedkundig aspect. Als je je hond niet opvoedt, dan wordt hij heel vervelend ja.

Edit: als een paard nooit geleerd heeft respect te hebben voor de ruimte van een mens, loopt het ook gewoon door je heen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:56

voordelen
geweldige vrienden die je altijd begrijpen, altijd lief zijn en ALTIJD van je houden, maakt niet uit wie je bent of hoe je eruit uit ziet honden staan altijd achter je!
ze zijn vrolijk, zijn je steun en toeverlaat, je ontmoet nieuwe mensen.
je bent lekker buiten, hebt altijd gezelschap

"nadelen" (tussen haakjes omdat de voordelen voor mij een heeel stuk groter zijn als de nadelen)
kosten van voer,
evt. kosten dierenarts
ook als het regent moeten ze uitgelaten worden