Gevonden konijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Gevonden konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 12:43

Poeh ik heb me gister wat mee gemaakt,,

Ik was onderweg met mijn post ik was lekker optijd dus rustig aan en tijd om lekker om me heen te kijken.
Zie ik iets grijs in de goot zitten en in eerste instantie ag kijk die kat nou lekker soesen in het winterse zonnetje..
Tot ik beter keek en deze kat wel erruugg veel op een konijn leek haha.

Ik heb mijn post aan de kant gelecht en ben op t dier af gelopen.. Welke zich natuurlijk een ongeluk schrok en onder een auto hupste ik ben zo een uur bezig geweest het dier te proberen vangen.. Maar helaas hij genoot te veel van zn vrijheid..

Ik de dierenambulance gebeld waar ik trouw zo nu en dan geld aan doneer vanwege hun geweldige acties krijg ik te horen ja mevrouw wij kunnen niet achter loslopende dieren aangaan als u hem gevangen heeft komen wij hem wel halen... Ik heb ze vriendelijk bedankt en gezecht dat als ik het dier vang ik hem zelf welmop vreet, dood gaat ie toch wel als ie daar blijft zitten ! En ook gelijk gezecht dat ze geen rooie cent meer van me krijgen en de hoorn er op gedonderd en een klachtenbrief hun kant uit...

Na nog een half uur achter het konijn aan gehupst te zijn bleek zijn navigatie ineens ingeschakeld te zijn hij rent een steeg in met mij achter hem aan ik denk nu heb ik je je kan geen kant meer uit.. Maar jahwel hoor hij duikt onder een schutting en zat nu bij iemand op het erf... Ik heel brutaal de poort open gemaakt staan zwaaien en roepen in de tuin naar de mensen en dat ze buiten kwamen verteld dat er een konijn in de tuin zat en of ik hem mocht vangen...

Die vrouw kijkt me verbaast aan kijkt naar dr konijn en zegt dat is die van mij hij loopt altijd los in de tuin... Ik zuchte en was zo blij voor t konijn dat hij niet was overreden heb de vrouw het gat. Laten zien waar hij vandaan kwam en deze is nu zorgvuldig dichtgemaakt..

Ik was boos en opgelucht tegelijk... Hoe een rustig dagje werken kan veranderen in een kat en muis spel met een konijn haha.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:45

iig blij dat iemand de moeite doet voor een loslopend konijn en dat konijn niet een gedumpt exemplaar is :D

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:47

wat raar van de dierenambulance geluk leefd het konijntje nog

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:47

sjonge, wat een moeite doe jij dan, blijkt ie gewoon ontsnapt te zijn bij de buren :Y)
wat goed dat je zoveel moeite erin steekt! gelukkig is het goed afgelopen. :)

eclair98

Re: Gevonden konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:50

goed gedaan _O-

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 12:50

Ik vondtbhetnook erg raar van de dieren ambu,, we haaden het konijn zo kunnenakken met een vangnet hij was mega tam,, wilde zich alleen niet laten vangen en hij was ook nog eens hartstikke langzaam en snel moe dus vang netje er op en het dier was veilig geweest nu moest ik maar afwachten of hij niet overgereden zou worden :( als ik hem wel gevangen had was ik met hem naar huis gegaan dan had ie gewoon bij ons mogen wonen tot hij opgehaald zou worden door zijn baasjes..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:56

sja, iets met beperkte mankracht van vrijwilligers en beperkte fondsen...
gelukkig is het voor konijn allemaal goed afgelopen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:03

LZP -> BB

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:07

Zo heb ik ook eens een konijn gevangen die op de weg liep. Dierenambulance wilde hem niet halen omdat hij niet aangereden was? Voortaan gewoon wachten tot er een auto overheen rijdt dus. Ze schrapen ze blijkbaar liever van de weg dan dat ze ze herenigen met hun baasje..

Wel fijn dat er nog mensen als jou bestaan die wél willen helpen!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 13:34

Jildeau dat heb ik inderdaad ook gezecht in mijn klachtenbrief, voortaan help ik de dieren zelf wel uit mn eigen zak weet iik iig zeker dat ze niet aan hun lot worden overgelaten :(