Asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:37

Laat ik even iets stoms vragen, wat voor spullen heeft een asiel allemaal nodig en nemen ze aan? (en dan bedoel ik op de manier van bijvoorbeeld hondenriemen, speeltjes, eten enzo. Kleine dingen dus.) Ben ik benieuwd naar :P

Saskia9

Re: Asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:50

Gewoon even een telefoontje plegen naar het desbetreffende asiel! Goed van je trouwens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:59

Dat kan ik wel eens doen, weet overigens niet zeker of ik het ga doen want ik moet eerst geld hebben (ben 12, dus moet het doen met me zakgeld XD)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:00

Wat lief!

overigens kun je vaak ook gewoon helpen. Bel er eens naartoe en zeg dat je ze wil helpen. wie weet zoeken ze vrijwilligers om de dieren aandacht te geven,dat is ook erg nodig!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:01

Ze zullen veel wel aannemen hoor.. Eten weet ik niet, omdat ze eigenlijk zelf wel een merk voer hebben neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:04

vrijwillgers is daar helaas pas vanaf 18 jaar, dus nog 6 jaartjes wachten xd

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:06

Wat de meeste asiels graag willen hebben zijn oude handdoeken. Toen wij onze hondjes uit hun asiels haalden, hebben we gelijk wat handdoeken achtergelaten. Waren ze erg blij mee.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:06

veel succes

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:07

jammer dat je dan 18 moet zijn!
Die handdoeken tip is ook een goede!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:09

Handdoeken idd, dekens, mandjes, speeltjes riemen, halsbanden..
Voer nemen ze hier in het asiel niet aan omdat ze hun eigen brokken hebben en als ze steeds van voer wisselen raken de honden aan de diarree..

Lief dat je spulletjes wil doneren!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:11

Handdoeken, kleden, fleecedekens, speelgoed voor honden, kattenspeelgoed.. Dat soort dingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:12

Dankje!

Nog een (denk ik domme) vraag: weten jullie misschien of zulke dingen erg duur zijn? ik koop niet zo vaak spul voor me huisdieren, naja.. doe ik wel maar dan betaalt me ma het meestal xD

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:12

Alleen al van het idee krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Wat super dat je hier aan denkt!

Misschien kan je in je familie eens vragen of mensen nog handdoeken hebben die ze niet meer gebruiken? Zo kost het geen geld en kan je toch enorm helpen.

Als je verder nog wat wilt doen kan je bv ook vragen of mensen lege flessen voor je hebben met statiegeld, dat kan je dan inleveren en daarvan dan bv speeltjes of halsbanden kopen.

TS, vind je een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:18

MarliesV schreef:
Alleen al van het idee krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Wat super dat je hier aan denkt!

Misschien kan je in je familie eens vragen of mensen nog handdoeken hebben die ze niet meer gebruiken? Zo kost het geen geld en kan je toch enorm helpen.

Als je verder nog wat wilt doen kan je bv ook vragen of mensen lege flessen voor je hebben met statiegeld, dat kan je dan inleveren en daarvan dan bv speeltjes of halsbanden kopen.

TS, vind je een topper!

Dankjewel! Dat is ook een idee

Ik ga dan denk ik een doos halen bij de supermarkt en dan telkens wat kopen/halen/zoiets en dan er bij in doen en ooit is die doos dan aardig vol en dan doe ik hem naar het asiel :)

Weet je misschien wat voor speeltjes ze kunnen gebruiken? (in dit asiel hebben ze vooral katten en honden, maar ook een paar vogels en knaagdieren/konijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:27

Idee helaas geschrapt, me ma zegt dat ik dan beter spullen voor me eigen knijn kan kopen...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:37

Weet je wat ze vaak ook heel leuk vinden? Giften :) Misschien mag dat wel van je moeder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:45

Hhilde schreef:
Weet je wat ze vaak ook heel leuk vinden? Giften :) Misschien mag dat wel van je moeder!

Wat is een gift eigenlijk? sorry, dat weet ik niet... xd

Naja, ik mag het wel van me moeder, maar ze zegt dat ik dan beter iets voor me konijn kan kopen en eigenlijk heeft ze daar wel gelijk in

niet dat asieldieren niet belangrijk zijn want die verdienen even veel aandacht en daarom ga ik wanneer ik mag ook vrijwillgerswerk doen daar :D.

En misschien doe ik het wel eens, mijn idee maar dan wanneer ik gewoon geld 'te veel' heb

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 06:49

Een gift is een donatie :) Dus letterlijk geld geven aan het asiel. Ik heb als klein meisje ook eens geld gespaard en dat gegeven, vonden ze heel leuk!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 07:16

het ene asiel is het andere niet. Wij zijn namelijk bijv. dol gelukkig met oude handdoeken (zonder rafels i.v.m. gevaar voor de katten om erin te blijven hangen), theedoeken, schoonmaak doekjes, waspoeder, was verzachter, hondenshampoo, schoonmaakmiddelen, halsbanden, tuigen en riemen ook altijd welkom (kunnen we eventueel of zelf gebruiken of mee geven aan een nieuwe eigenaar), plastic hondenmanden (i.v.m. het schoonmaken en eventueel slopen plastic), stevige hondenkussens als we eens een oudje hebben, fleeze dekens, blikvoer om bijv. medicatie in te verstoppen enz.

Geen dekbedden o.i.d. omdat ze makkelijk te slopen zijn en omdat onze wasmachines nu al amper alles aan kunnen en er gaan meer handdoeken in dan dekbedden.

Maar vele asielen zijn ook erg blij met een koelkast, diepvries (kist), wasmachine, droger, tuingereedschap (snoeischaar, grasmaaier, onkruidverdelger enz.)

Financieel iets doen is bij elk asiel van harte welkom verwacht ik zo. Wij hadden onlangs een jochie van een jaar of 8 die langs de deuren gegaan was voor de zieke dieren. Hij had niet veel opgebracht qua waarde (allemaal 5, 10, 20 centen zeg maar) echter enorm leuk dat ze dat zomaar doen en zich zo erg in zetten.