pups ook aangeven bij belasting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

pups ook aangeven bij belasting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 16:31

Ben je in NL verplicht om als je hond pups krijgt, deze meteen te melden bij de gemeente? Of moet de nieuwe eigenaar dit doen?
Dit nav een discussie op het werk

girlyggirl

Re: pups ook aangeven bij belasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:32

tot zoveel weken hoeft dat volgens mij niet. kun je op de site van je gemeente vinden als t goed is

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:33

Volgens mij pas vanaf dat de pups naar de nieuwe eigenaar gaan :j

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:33

girlyggirl schreef:
tot zoveel weken hoeft dat volgens mij niet. kun je op de site van je gemeente vinden als t goed is

Zolang de pups van moeder afhankelijk zijn hoeft het niet. Als ze toch weg gaan zou ik ze nooit opgeven, dan zijn ze meestal wel met een week of 10-12 weg...

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:34

dit moet de nieuwe eigenaar doen. dat komt omdat je de pups dan maar 8 weken hebt, en je betaald voor 1 heel jaar dus dan zou je voor een jaar betalen terwijl je ze maar 8 weken hebt?

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:35

of je moet ze natuurlijk zelf halen dan moet je ze dus wel aangeven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 16:35

girlyggirl schreef:

Ik kan niks vinden vandaar dat ik de vraag hier stel.
vanaf hoeveel weken oud ben je dit verplicht om te doen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:37

Je moet de pups aangeven bij de gemeente als ze 12wk oud zijn,heb ik toevallig afgelopen keer aan de hondenbelasting controleur gevraagd!
Omdat ik zelf een nestje had....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:16

dat moet volgens mij vanaf een bepaald aantal pups dat dacht ik rond de 20 ligt in een bepaalde periode gefokt omdat je dan mogelijk bepaalde verdiensten er aan hebt. ;) Dan wordt het bedrijfsmatig fokken als ik het goed heb... ik ben er niet zo erg in thuis omdat ik niet fok ;)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:18

Voor zover ik weet moet je wel als je pups fokt een soort kennelbelasting betalen.
Weet niet meer hoe het precies heet, maar bij ons in de gemeente betaal je ook hondenbelasting en voor fokkers is dat net even anders geformuleerd.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:20

Dakotah schreef:
Voor zover ik weet moet je wel als je pups fokt een soort kennelbelasting betalen.
Weet niet meer hoe het precies heet, maar bij ons in de gemeente betaal je ook hondenbelasting en voor fokkers is dat net even anders geformuleerd.

Alleen moet je dan volgens mij ingeschreven staan bij de kvk als fokker. Als je hobbymatig een nestje hebt hoeft dit volgens mij niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:23

justahorse schreef:
Dakotah schreef:

Alleen moet je dan volgens mij ingeschreven staan bij de kvk als fokker. Als je hobbymatig een nestje hebt hoeft dit volgens mij niet.

dat dus idd volgens mij. Hobbymatig eens 1 nestje geeft niet maar meer dan zoveel pups dan weer wel. Overigens is kennelbelasting bij sommige mensen alleen al aan te raden omdat dit goedkoper is dan per hond hondenbelasting te moeten betalen ;)

Echter als je een uitkering hebt dan moet je ook pups aan geven volgens mij wegens bijverdiensten o.i.d. maar ook daar geen verstand van verder