agresieve doffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

agresieve doffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:47

Halloo ,

vorig jaar had ik van een kennis van mij een duifje gekregen(Yuki) . beestje was zown 3 weken oud maar had longonsteking en was half dood . dus mijn kennis vroeg ofik hem groot wou brengen omdat ik al heel veel vogels grootgebracht had . dus zo doende is hij met mij meegegaan behandelt voor zijn longontsteking en ik heb hem voor de rest met de hand grootgebracht .
hij was altijd heel lief , heb nog fotos van hem dat hij bij mij op schoot lag tv te kijken . mij overal achterna fladderen etc . deed nooit raar tegen mijn andere dieren in huis .
toen hij oud genoeg was heeft hij een tijdje bij mijn papagaai in de voliere gezeten . dat ging goed , alhoewel yuki wel de baas was :+ toen hij eenmaal goed kon vliegen heb ik hem losgelaten . hij begon wat te pikken als ik voer in zijn bakje deed . dus dacht nu is het tijd om lkkr vrij te zijn . en dacht dat het pikken dan ook wel over zou gaan .
hij mag vliegen waar hij wil en zit nooit meer vast . ik heb een plekje voor hem waar die kan slapen/eten en drinken . dus hij kan zichzelf redden .
maar mijn knuffelkont is niet meer zown knuffelig :Y) in tegendeel , hij pakt de honden , katten , kippen en mensen ik heb 2 x geprobeert een duivin bij hem te doen want dacht dat het daaraan lag maar beide xeren mislukt .. hij blijft ze maar pakken . ik heb al vanaf jongs af aan duiven . maar heb dit zo niet echt meegemaakt ..
tegen mij valt de agressie mee , maar hij wil me af en toe wel pikken . bij andere mensen kan die soms echt vals zijn .. gaat zo op hun hoofd zitten en dan in het hoofd pikken .

weet iemand de reden waarom hij dit doet ? ik heb op internet lopen zoeken maar kan niet echt iets vinden .. beweging krijgt ie genoeg . hij kan doen wat ie wil . en als ik wegga naar dorp etc vliegt ie ook met mij mee ( of hij is lui en gaat gewoon op mijn fiets zitten :Y) )

ik vraag me echt af wat de reden is dat ie zo agresief is.. momenteel vliegt er een houtduif rond die vind ie wel interessant <3 dus hopenlijk word dat wat en anders moet ik tg nog ff kijken naar een ander vrouwtje voor hem die hij wel mag ..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:15

Je hebt het dier met de hand opgevoed, dus het dier heeft geen angst voor mensen. Heeft ook nooit geleerd om angst te hebben van andere dingen.
Daarom wordt ook altijd aangeraden om een dier te voeden tot het zelf kan eten en dan bij soortgenoten te zetten. Jou duif heeft nooit duivengedrag geleerd, want jij bent geen duif :). Heeft ook nooit de regels van rangorde van andere duiven geleerd.

Een oplossing is er waarschijnlijk niet,... tenminste ik kan niks bedenken.

XxSultanxX

Re: agresieve doffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 13:11

bedankt voor je bericht , maar zodra dat ie zelfstandig is gaan eten . heeft ie een vrouwtje gekregen . maar die vond hij dus niet leuk ... ik heb vaker duiven grootgebracht met de hand en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad , ook niet toen ze zelf jongen kregen ...
ik snap dat hij niet bang is voor mensen en andere dieren omdat hij nooit geleerd heeft dat die `gevaarlijk `zijn . maar vraag me af hoe het gedrag heeft kunnen veranderen dat hij nu andere mensen en dieren echt pikt .. of zou dat met dominantie te maken hebben ofzo?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:01

Hij kent geen angst. Dus.. hij is niet bang voor jou en de hond.
Wil waarschijnlijk dominant zijn ja.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:18

bedankt voor je antwoord :) hopenlijk word het wat minder als hij ouder word

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:41

Hij kent geen sociaal gedrag naar duiven toe en door de hormonen raakt hij dominant.