Hond plast alleen met dekentje??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Hond plast alleen met dekentje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 17:57

Hallo,

Ik heb een border collie x australian shepherd teefje van nu 7 maanden oud. De eerste 3 dagen heeft ze niks in haar bench gedaan. Daarna is ze bijna iedere keer nat geweest als ik haar er s ochtend uit haalde. Hoe klein we de bench ook maakte dat maakte niets uit. Ze wist ook goed dat ze fout zat want iedere keer als ze geplast had zat ze helemaal ingedoken in elkaar, had ze dit niet dan kwispelde ze gewoon blij(als wel 1 uurtje weg waren, soms deed ze het zelfs als we maar 3 a 4 uurtjes weg aren). Toen heb ik een keer het dekentje eruit gehaald en toen deed ze het niet binnen. Nu is het dekentje al zo'n 3/4 maanden eruit, maar omdat het zo koud word wilde ik toch graag dat ze wat warmer zou liggen als op zo'n ijzeren plaat. Dus gisteren het dekentje erin en ja hoor vanochtend was ze gewoon weer nat..

Heeft iemand hier een idee voor? Het dekentje is gewoon een kussensloop of een stuk molton wat er precies inpast.

Dit is het meisje waar het omgaat :) :

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:05

ik zou ook gewoon het dekentje er uit laten.en koud hebben ze het niet onze aussie ligt met deze kou ook gewoon op de koude tegelen vloer.ik weet niet maar misschien is haar geleerd om op een krant te plassen en zie ze het dekentje als de krant.misschien rubbern mat er in leggen is ook iets warmer als je het echt te koud vind.

fjordjes

Re: Hond plast alleen met dekentje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:09

Een hond begrijpt echt niet dat hij/zij fout zit, waarschijnlijk reageert ze op jou omdat je misschien wel met gefronste wenkbrauwen ziet wat er is gebeurd. Mijn hond deed dit ook (pieste op haar kussen) toen ze ongeveer 8 maanden was, is vanzelf over gegaan.
Heb mijn hond geleerd 'plasje doen?' en meestal geeft ze het dan zelf aan als ze naar buiten wilt om te plassen en anders zeg ik dat tegen haar en gaat ze buiten plassen. Misschien kan jij er ook een commando aan koppelen?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:12

Ik zou aanraden het dekentje er voorlopig uit te laten.Ze heeft er nu gewoonte van gemaakt er op te plassen.gewoonte doorbreken.
Voor je eigen idee vind je het niet fijn,niks in de bench.,ik snap het wel.Misschien kun je het later weer proberen,maar niet te snel.

Wij hebben een malloot die denkt dat alles wat in de bench versnipperd of opgegeten mag worden.Die ligt dus ook kaal,voor haar eigen veiligheid ook,ze eet hele repen stof op. -O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 18:46

Fjordjes, ze is eigenlijk gewoon zindelijk doet als we thuis zijn niets.. echt alleen als er een dekentje in haar bench ligt..
Ik heb het dekentje er 4 maanden uit gehad en pas sinds gisteren weer een keer ingelegd..
Bij ons is het best koud nu want het is in de berging zeg maar zonder verwarming..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:41

Dustinlover schreef:
Fjordjes, ze is eigenlijk gewoon zindelijk doet als we thuis zijn niets.. echt alleen als er een dekentje in haar bench ligt..
Ik heb het dekentje er 4 maanden uit gehad en pas sinds gisteren weer een keer ingelegd..
Bij ons is het best koud nu want het is in de berging zeg maar zonder verwarming..

kun je de bench niet binnen zetten of eventueel de berging iets stoken zodat het niet extreem koud is,ofstuk rubberenmat er in kijken wat ze dan doet

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:46

ik heb toch een vermoeden dat ze zich echt niet fijn voelt in de bench of de omgeving van de bench o.i.d. echter op de plaat plassen dan zit je letterlijk zeiknat dus houd ze het wel op. Kleedje absorbeerd nog wat. Als ze plast terwijl ze eigenlijk niet zou moeten plassen en medisch gezien in orde is (geen blaasontsteking o.i.d. heeft) is het altijd iets van stress, verlatingsangst o.i.d. ze zal het niet voor de zomaar doen.

En bench verkleinen sorry maar vind dat echt niet kunnen. Een bench is altijd al klein waarom een hond dan nog veel kleiner op willen sluiten? Ik ben niet tegen bench gebruik maar heb zelf altijd als het nodig is een bench gehad waar de hond makkelijk languit in kan liggen en makkelijk in kan staan en daarnaast ook altijd gemaakt dat ze keuze hadden tussen op een kleed liggen en op de kale plaat. Mijn x lab/rottie zat met 4 á 5 mnd leeftijd al in een 107 cm bench. Heb nooit een ongelukje op moeten ruimen uit de bench op de keer na dat hij erge diaree had.
Een hond wordt namelijk niet opeens zindelijk omdat hij alleen maar kan kiezen tussen in de zeik slapen en in de zeik slapen ;)

Dus dat is mischien ook ngo een optie. meer ruimte creeren zodat ze kan kiezen hoe ze wil liggen en eventueel speelgoed wat ze erg leuk vind en niet sloopt erbij leggen. Had voor mijn pup een enorme knuffelbeer in de bench waar hij altijd op/tegen ging slapen en wat op sabbelen e.d. Echter speelgoed ligt er altijd wel in een bench als het even mogelijk en is en als ze er in moesten kregen ze ook altijd wat te knagen/kauwen wat niet gevaarlijk was maar waar ze wel lekker mee bezig konden zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:54

Keona: Dat kan wel maar dan moeten er 2 benches naar binnen aangezien we 2 pups hebben :P

Dierenfan: Ze heeft echt een grote bench voorzichzelf. Is voor een grote herdershond geweest. Echt alleen voelen doet ze niet denk ik want ze groeit samen op met nog een bordercollie pup die naast haar in een andere bench zit.. Het maakt ook niet uit waar je de bench neerzet. In het begin heeft die midden in de woonkamer gestaan. Standaard krijgt ze een koekje als ze erin gaat en je hoeft maar "in" te roepen en ze vliegen er al in en staat kwispelend te wachten en daarna hebben ze gewoon een botje erbij in.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:24

Probeer eens iets anders erin te leggen dan dat bewuste dekentje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:07

waarom moet ze perse in de bench? sloopt ze?
anders zou ik haar lekker gewoon een plekje geven op haar kussen

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:11

Kun je anders niet iets onder de bench leggen? Zodat hij niet gelijk op de koude vloer staat.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 00:55

Iris het maakt niet uit wat je erin legt wat zacht is..

Essie.. je wilt niet weten wat die 2 aan een ravage hebben gemaakt toen wij een dag naar hedelse paardenmarkt zijn geweest.. We vonden het zielig ze zo lang in de bench te laten zitten en hebben ze in de gang gegooit met speelgoed,koekjes, verschillende botten en noem maar op.. Toen ik terug kwam lag heel de gang vol met pluizen van hun kussens en was heel men zijl aangeknaagt..

Pally de bench staat op novulon zijl(van dat nep laminaat zijl). dat hebben we eerst er ook al in willen leggen, maar aangezien ze ook alles wat er maar bovenop die bench ligt of wat maar kapot kan, kapot bijt.. tjah doen we maar niks meer..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 03:56

Ze word wel vaak genoeg uitgelaten neem ik aan? Iets van stof absorbeert inderdaad en als ze weinig buiten komt is dat misschien een reden?

En misschien overnieuw beginnen met zindelijkheidstraining?
Weer kranten in de bench en die plek steeds kleiner maken?

Vind persoonlijk op een kale plaat laten liggen ook vreselijk.

Veel succes!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:04

Je zegt dat ze de eerste 3 dagen het droog gehouden heeft en daarna altijd 's ochtends geplast had. Het gaat in die tijd om de echt jonge puppytijd denk ik?
Dan ben ik bang dat de hond dekentje+bench geassocieerd heeft met plassen. Deze associatie zul je dus weer om moeten draaien.
Dus eigenlijk net zoals dat ze in het begin binnen plassen.

Je legt het dekentje in de bench, zodra hond plast, optillen en naar buiten dragen en daar belonen. Als de hond dat opgegeven moment snapt kun je hem eens alleen in de bench laten met het dekentje, maar dit dus ook weer net als de puppytijd opbouwen. (Dus eerst alleen naar de wc gaan en weer terug komen, dan een minuutje weg etc.)