om met de deur in huis te vallen. ik heb een chihuahua die als de dood voor vuurwerk is! aangezien het bijna zover is ben ik een oplossing aan het zoeken.. vorig jaar heb ik relax gebruikt en geen enkel verschil gemerkt, nou heb ik de d.a al gebeld en die hebben enkel iets waar hij enorm sloom van word maar raden ze me niet aan ivm licht gewicht hondje. nou zie en hoor ik diverse dingen over het thundershirt link; http://www.hondenoutlet.nl/product/thun ... 3godGHoAOQ heeft iemand hier ervaring mee ?
Klinkt mij vrij onzinnig in de oren. Het principe van inbakeren van babys rust op het beperken van de bewegingen zodat een baby zichzelf niet wakker beweegt (dus de benen en armen min of meer vastzetten). Het thundershirt beperkt totaal geen bewegingen maar lijkt de romp samen te drukken. Naast het feit dat je denk ik je hond niet moet willen vastbinden tot een soort van grote rups (dat zou echt inbakeren tot gevolg hebben) denk ik dat rompdruk alleen heel eng is voor het beest..
Miepie77
Geplaatst: 12-12-12 15:32
Ik heb er een voor mijn Herder,binnen lijkt ie er wat rustiger mee, maar buiten is het even erg als normaal. Werd me overigens aangeraden door de dierenarts dus geen overdreven idee, sommige honden hebben er baat bij.
Lot1987
Geplaatst: 12-12-12 15:34
Het idee van zo'n 'shirt' is afgeleid uit een Bodybandage wat ze bij Tellington TTouches gebruiken. Hier is de oefening van dat een dier zijn eigen lichaam beter aanvoelt en dus zekerder van zichzelf kan zijn. Een zekerder gevoel geeft minder angst natuurlijk.
Het jammere van zo'n shirt is dat het niet geheel lijkt op de manier waarop je een body bandage zou aanbrengen. Het is van belang dat het een goede pasvorm en maat heeft.
bedankt, ik weet dat een bepaalde d.a hier in de buurt ze ook aanraad vooral bij kleinere rassen ivm niet schadelijk kunnen zijn, de rustgevende pillen geven ze liever niet onder een bepaald gewicht
Kan je geen plek voor haar vinden waar ze geen vuurwerk hoort en ziet? Wij krijgen ieder jaar in ons pension heel wat honden die bang zijn voor vuurwerk. Bij ons wordt niets afgestoken en hoor en zie je ook niets. Er zijn meer pensions die speciaal vanwege oud & nieuw honden binnen krijgen.
heb er 1 binnen gekregen vandaag, vanavond omdoen tijdens zn wandeling want hij loopt nu al savonds niet graag mee ( echt angst ) dus merk snel genoeg of het enig verschil maakt
helpt duidelijk wel alleen ishet niet aan te raden zonder training zomaar een hele dag aan te doen. Kan voor een hond zo'n raar gevoel geven dat hij vanwege het shirt al buiten zinnen raakt.
Zelf ook bandages aan gehad (en ook cursus tellington touch gedaan) geeft een super goed maar wel heel apart gevoel. Ik werd er ligt van in mijn hoofd na 10 minuten die bandages aan hebben. Het vergt opeens heel andere 'energie' van het lichaam. Opeens ben je echt met je eigen lichaam bezig en dat is heel apart.
Echter als honden echt ENORM bang zijn voor vuurwerk dan gaat die enorme angst boven het gevoel wat een thundershirt geeft.