Verm-X natuurlijk ontwormen voor de hond: Wie gebruikt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verm-X natuurlijk ontwormen voor de hond: Wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:32

Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor chemisch ontwormen van m'n honden.
Chemisch ontwormen werkt niet preventief, het werkt alleen als de hond daadwerkelijk een besmetting heeft.
Door ze regelmatig chemisch te ontwormen (volgens voorschrift) krijgt de hond dus steeds rommel binnen, die zichtbaar gezondheidsschade aanricht bij m'n honden. En daar zit ik helemaal niet op te wachten. Zeker niet als ze helemaal geen wormen hebben.

Mest onderzoek is eigenlijk alleen betrouwbaar om te bevestigen dat een hond wél wormen heeft.
Want bij de momentopname kan 't zijn dat de wormen net even geen eitjes afgeven, etc. Dus de test is dan niet altijd betrouwbaar.

Nou kwam ik Verm-X tegen...
Een middel met verschillende kruiden die een natuurlijke werking tegen wormen hebben.
Op zich logisch; de natuur biedt voor de meeste ziektes, aandoeningen en parasieten een eigen natuurlijke oplossing.

En een onderzoek op paarden door een universiteit in Schotland liet al zien dat Verm-X voor paarden in veel gevallen bijna precies zo goed presteert (en in bepaalde gevallen zelfs veel beter), dan verschillende chemische ontworm middelen.

Dat heeft toch mijn nieuwsgierigheid getrokken...
En daarom de vraag: wie heeft er al ervaring met Verm-X of andere natuurlijk worm (of vlo) bestrijders?

Wilawander

Re: Verm-X natuurlijk ontwormen voor de hond: Wie gebruikt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:44

Geen persoonlijke maar wel mensen in de praktijk gehad die dit hebben uitgeprobeerd en ook vergelijkbare middelen (in Duitsland) en was geen succes. Door bloedonderzoek kwam naar voren dat ze toch behoorlijke besmettingen hadden en waren ook moeilijk schoon te krijgen.

Persoonlijk ben ik voor 4 x per jaar ontwormen chemisch daar honden altijd wormen hebben en zich ook snel opnieuw besmetten en het lang duurt voor je iets merkt en de schade dan heel behoorlijk zijn kan. Heb zelf een hond thuis met blijvende schade en dat is echt een ellende.

(hond is als pup niet ontwormd en heb bijna een jaar lang elke 10 dagen moeten ontwormen om hem schoon te krijgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:02

Bedankt voor je reactie Wilawander. :)

Wel nog even een algemene opmerking voor de duidelijkheid:
Dit is géén topic over "wie er wel of niet chemisch ontwormt" of "chemisch vs natuurlijk".
Die had ik al in de zoekfunctie gevonden en 'k hoef daar geen nieuw topic over te starten.

Dus graag reacties van mensen die zélf ervaring hebben met natuurlijk ontwormen en liefst specifiek met Verm X. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:23

Die studie is zeker interessant maar kijkt enkel naar of 1 specifieke wormensoort in de reageerbuis icm met het ontwormmiddel wel of niet zich van ei tot larve gaat ontwikkelen. Dat is nog een behoorlijk stukje verwijderd van in de praktijk ontwormen met meerdere parasieten in een levend dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:27

Klopt... k Heb er ook nog geen andere info over gevonden.
Vandaar dat ik om ervaringen vraag van mensen die het zelf gebruiken. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:28

Ik kan de publicatie van deze mevrouw trouwens nergens vinden, ook niet op de site van haar universiteit (aberdeen) daar kan ik zelfs haar naam niet terugvinden.. Al met al merkwaardig.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:31

Ik kan geen samenstelling vinden van de verm-x oplossing, wel van de verm-x snoepjes waarin ze beschrijven waar de verm-x mix uit bestaat, zijnde:
knoflook, kaneel, pepermunt, tijm, kleefkruid, cayenne, gladde iep

Ik neem dus aan dat de verm-x oplossing op hetzelfde gebaseerd is maar dan geconcentreerder. Ook zie ik in de snoepjes prebiotica, zalmolie en zee-alg zitten.

Ik denk dus dat je het best kunt gebruiken om de hond te ondersteunen, maar dat het niet werkt als je hond al wormen heeft. Ik zou dus wel nog minstens 1 à 2x per jaar ontwormen met een chemisch middel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:44

Volgens mij dood het ook geen wormen maar is het de bedoeling dat ze zich slecht vermeerderen kunnen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:08

Tot dusver kom ik niet verder dan het vinden van 9 van de 11 kruiden. Ik heb nog kleefkruid en alsem gevonden.

Wat ik er van zie werkt het eetlust opwekkend, immuunsysteem bevorderend, spijsvertering bevorderend en is het goed voor darm en maag. En zit er 1 plantje in (de alsem) wat wormafdrijvend zou werken. Al zie ik geen berichten over andere wormen dan de lintworm.
Wel is bekend over dit plantje dat je het niet aan drachtige dieren moet geven, daar het abortus kan veroorzaken. De oplossing zou verder niet schadelijk moeten zijn wat betreft dat plantje omdat je het maar 3 dagen gebruikt, de snoepjes zou ik afraden omdat je die dagelijks zou moeten geven en hier toch echt gevaren voor zijn gevonden.

In de oplossing zou dus niks meer moeten zitten dan die 11 kruiden, waarvan dus 2 onbekend en 1tje met effect tegen lintworm.

Ik zou dus niet je gewone ontwormingsmiddelen inwisselen hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:08

Heel lief hoor de 6 reacties tot nu toe.
Maar 0 reacties op mijn vraag, dus alle 6 offtopic...

Ik ben niet op zoek naar voor- of tegen argumenten.
Ik ben op zoek naar mensen die het gebruiken en hier hun ervaring willen delen. Niet meer, niet minder ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:20

Mijn hond heeft nooit meer een wormenkuur gehad sinds ze een pup (ze is nu 5) was.
Vlooibestrijden doe ik alleen als ze jeuk heeft en dat ik een vlo vind dat is vorig jaar nog gebeurd, daarvoor nooit.

Mensen grijpen veel te snel naar vlo en wormenbestrijdingsmiddelen (gif) zonder te beseffen of een hond/kat inderdaad deze parasieten heeft.

Ik denk dat eerst moet kijken of je deze middelen moet gebruiken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:09

Femke schreef:
Heel lief hoor de 6 reacties tot nu toe.
Maar 0 reacties op mijn vraag, dus alle 6 offtopic...

Ik ben niet op zoek naar voor- of tegen argumenten.
Ik ben op zoek naar mensen die het gebruiken en hier hun ervaring willen delen. Niet meer, niet minder ;)

Ik denk niet dat je veel zult hebben aan dergelijke reacties. De gemiddelde hondenbezitter die dit middel gebruikt heeft weinig/geen mogelijkheden te beoordelen of het werkt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:15

yarrah schreef:
Mijn hond heeft nooit meer een wormenkuur gehad sinds ze een pup (ze is nu 5) was.
Vlooibestrijden doe ik alleen als ze jeuk heeft en dat ik een vlo vind dat is vorig jaar nog gebeurd, daarvoor nooit.

Mensen grijpen veel te snel naar vlo en wormenbestrijdingsmiddelen (gif) zonder te beseffen of een hond/kat inderdaad deze parasieten heeft.

Ik denk dat eerst moet kijken of je deze middelen moet gebruiken.

mee eens ik ontworm ook pak weg 1x per jaar misschien 2x en dit is voldoende voor onze honden en in de zomer een scalibor band bij de langharige hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:31

Kuggur schreef:
Ik denk niet dat je veel zult hebben aan dergelijke reacties. De gemiddelde hondenbezitter die dit middel gebruikt heeft weinig/geen mogelijkheden te beoordelen of het werkt.

Dat is op voorhand natuurlijk niet te beoordelen ;)
En een reactie dat iemand 't middel gebruikt heeft en dat 't niet blijkt te werken is natuurlijk óok een nuttige reactie.

Dus ik wil gewoon even peilen wat mensen die het wel gebruiken, er van vinden.
Maar mijn beslissing zal niet alleen daar vanaf hangen ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:53

Femke schreef:
En een reactie dat iemand 't middel gebruikt heeft en dat 't niet blijkt te werken is natuurlijk óok een nuttige reactie.

Ik geloof dat je mijn post niet begrijpt, de gebruiker kan niet beoordelen of het nou wél werkt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:14

Kuggur schreef:
Femke schreef:

Ik geloof dat je mijn post niet begrijpt, de gebruiker kan niet beoordelen of het nou wél werkt of niet.

Jawel, ik begreep je post wel degelijk... :j
En ik vraag ook niet aan de mensen "Werkt het of werkt het niet"... Ik vraag om alle ervaringen rondom het middel.
En net zoals met ongeveer álle andere producten die voor consumenten gemaakt zijn, is de gemiddelde gebruiker inderdaad geen expert.

Toch kun je een hoop info halen uit wat men ervaart.
Iemand die verteld over z'n hond die dood is gegaan na een worm infectie, omdat 't spul niet werkt, bijvoorbeeld... Dat is óók een "ervaring" van een gebruiker.
En iemand die zelf dierenarts is en het spul gebruikt, kan er ook genoeg nuttige dingen over zeggen.
Of mensen wiens hond een allergische reactie kreeg op één van de stoffen.

Om maar wat voorbeelden te noemen.
Er zijn genoeg dingen die reacties van gebruikers (ook al zijn het leken) toch nuttig kunnen maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:01

Ik denk dat het lastig word Femke. Dit middel is er al enkele jaren en niet echt geliefd. weet niet of je Duits kan? meen dat ik destijds meerdere Duitse artikelen gezien had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:14

Ja, Duits lukt me wel :j
Ik zal daar ook eens snuffelen. Thanks voor de tip.

Het wordt natuurlijk ook maar binnen hele beperkte kanalen gedistribueerd in Nederland en er wordt vrijwel geen marketing voor gedaan. En mensen houden graag vast aan ouderwetse methodes.
Dus op zich hoeft 't niets te zeggen dat 't geen heel populair/veel gekocht middel is.

Wil er graag nog wat meer over lezen. Dus ik ga eens in 't Duits op zoek :j