Onze 15 jarige Tom heeft een aantal weken erg slecht/ tot bijna niet gegeten. Omdat hij veel buiten om de boerderij leeft en met redelijk weer niet veel binnen kwam heb ik er niet direct erg in gehad.
De oorzaak van slecht eten was een ontsteking in zijn onderkaak. Hij heeft medicijnen gehad en is onderzocht door de DA. Na twee weken kwam de ontsteking terug en heeft hij nogmaals medicijnen gekregen. De ontsteking is nu al een aantal weken weg, maar Tom wil nog niet erg eten.
Hij heeft nooit problemen op dat gebied gehad. Hij liep buiten, ving muizen en kwam regelmatig in huis om zijn brokken te eten.
Nu woont hij binnen, eet af en toe brokjes, af en toe blik, af en toe gekookte vis....alles is maar eenmalig, ik hoef niet twee keer hetzelfde voor te zetten.
Overigens is zijn gebit en kaak gezond verklaard.
Hij is ook nog levendig, maar als hij loopt hoor je bijna zijn botjes rammelen in zijn velletje
De eens zo dikke ' jeweetwelkater' is helemaal verdwenen.
...wel extra eiwitten

, maar het gaat me erom dat hij de lust in het eten niet verliest en de binnenboel op gang blijft ..
Hij heeft nooit gejat, we stonden er ook met stomheid geslagen naar te kijken
Oude katten hebben hier erg veel priveleges, de jonkies hoeven het niet te proberen.